Ticker

6/recent/ticker-posts

Πρόταση για κατάργηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης υπέρ ανέργων από την Επιτροπή Οικονομικών της ΕΑΥΘ







ΠΡΟΤΑΣΗ – ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ Ε.Α.Υ.Θ.





ΘΕΜΑ : Κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης υπέρ ανέργων.


1) Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας, θεσμοθετήθηκε με το άρθρο 38 παρ. 2 α’ του Ν. 3986/2011, εξειδικεύθηκε με την Υπουργική Απόφαση οικ. 2/57654/0022 (Β’ 1853) και υπολογίζεται σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%), επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των μισθοδοτούμενων υπαλλήλων του Δημοσίου Τομέα. Η εν λόγω εισφορά θεσπίστηκε με σκοπό την ενίσχυση των υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα, από τους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι εκείνη την εποχή θεωρούνταν περισσότερο εξασφαλισμένοι από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
2) Μετά από 14 χρόνια, που ο ανωτέρω νόμος ψηφίσθηκε και ισχύει, η κράτηση αυτή συνεχίζεται στις μηνιαίες μισθοδοσίες όλων των συναδέλφων, χωρίς όμως να δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τον χαρακτήρα της έκτακτης κράτησης, καθόσον το διάστημα των 14 ετών που η εν λόγω κράτηση υφίσταται, αποτελεί χρονικά το 1/3 του εργασιακού βίου ενός αστυνομικού, καθιστώντας το εν λόγω μέτρο πρακτικά μόνιμου χαρακτήρα και χωρίς συγκεκριμένη χρονική περίοδο ισχύος. Επίσης δεν υπάρχει κάποια εξάρτηση της παρακράτησης αυτής από συγκεκριμένα δημοσιονομικά μεγέθη, όπως η μείωση του ποσοστού της ανεργίας και η αντίστοιχη αύξηση της απασχόλησης, έτσι ώστε σε συντρέχουσα περίπτωση επίτευξης συγκεκριμένων στόχων, να υπάρξει αυτόματη κατάργηση αυτής,
3) Η ανωτέρω εισφορά αλληλεγγύης, επιβαρύνει όλα αυτά τα 14 χρόνια, αποκλειστικά και μόνο μία συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων (δημοσίων υπαλλήλων), εισάγοντας κατ΄ αυτό τον τρόπο δυσμενή και αδικαιολόγητη διάκριση, έναντι των λοιπών μισθωτών του ιδιωτικού τομέα, καθώς παραβιάζει την αρχή της ισότητας ενώπιον του νόμου και της ισότητας στα δημόσια βάρη με βάση το Σύνταγμα. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι ο μισθός και τα επιδόματα των αστυνομικών έχουν περικοπεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω των μνημονίων και των μισθολογίων και τα δώρα Χριστουγέννων – Πάσχα – αδείας καταργήθηκαν, ενώ ο πραγματικός μισθός έχει μειωθεί ονομαστικά, λόγω του πληθωρισμού και της συνεχιζόμενης ακρίβειας σε μεγάλο βαθμό, η «έκτακτη» αυτή εισφορά, δεν ανταποκρίνεται σε καμμιά περίπτωση στην πραγματικότητα, αλλά ούτε επιφέρει κανενός είδους ΄΄κοινωνική΄΄ δικαιοσύνη.
4) Επίσης είναι γεγονός ότι από την θεσμοθέτηση της αναφερόμενης εισφοράς αλληλεγγύης το 2011, οι μεσοπρόθεσμοι δημοσιονομικοί στόχοι της Ελλάδας επιτεύχθηκαν εξ΄ ολοκλήρου και η χώρα βγήκε από την επιτήρηση, κινούμενη σε συνεχή τροχιά ανάπτυξης με σημαντική αύξηση του ΑΕΠ και μείωση του ελλείμματος, που την κατατάσσει στις πρώτες θέσεις μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης. Προς επίρρωση των ανωτέρω, επικαλούμαστε οικονομικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση στον προϋπολογισμό του 2025, σύμφωνα με τον οποίο η ανάπτυξη κινήθηκε σε 2,3% για το 2023, σε 2,2 % για το 2024 και αναμένεται να διαμορφωθεί σε 2,3% για το 2025, ενώ η πρόβλεψη περί πρωτογενούς πλεονάσματος διαμορφώνεται στο 2,1% του ΑΕΠ για το 2024, έναντι 1,1% στον προϋπολογισμό του 2023. Το Δημόσιο χρέος αναμένεται να αποκλιμακωθεί από 163,9% το 2023, σε 154% το 2024 και σε 147,5% το 2025. Οι επενδύσεις αναμένεται να διαμορφωθούν – αυξηθούν κατά 6,7% το 2024 και ακόμη περισσότερο κατά 8,4% το 2025, ενώ η ανεργία αναμένεται να μειωθεί από 11,2% το 2023, σε 10,3% το 2024 και περαιτέρω σε 9,7% το 2025. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν ότι η συνέχιση παρακράτησης της εν λόγω εισφοράς, δεν ανταποκρίνεται στο σκοπό, για τον οποίο υφίσταται καθώς τα οικονομικά και εργασιακά δεδομένα, έχουν αλλάξει θεαματικά με θετικό πρόσημο από το 2011 έως σήμερα.
5) Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι η εν λόγω εισφορά δεν επιφέρει καμία ανταπόδοση στους ασφαλισμένους του Δημοσίου, από τους οποίους παρακρατείται. Λαμβάνοντας ως παράδειγμα, το μέσο ποσό της εισφοράς κάποιου υπαλλήλου, εάν υποθετικά διοχετεύονταν σε ένα Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης ή ένα Ταμείο Πρόνοιας, για το διάστημα των δεκατριών (14) ετών που υφίσταται, θα μπορούσε να δώσει εφάπαξ σε ύψος ποσού της τάξης των 16.000 €, για κάθε Υπάλληλο του Δημοσίου ή και περισσότερο.
6) Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα ανωτέρω αναφερόμενα βάσιμα και πραγματικά επιχειρήματα, θεωρούμε ότι η ειδική εισφορά αλληλεγγύης υπέρ ανέργων, του άρθρου 38 παρ. 2 α’ του Ν. 3986/2011, πρέπει να καταργηθεί άμεσα και για τον συγκεκριμένο σκοπό, υποβάλλουμε την παρούσα πρόταση – εισήγηση της επιτροπής μας, στην Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, αρμοδίως, προκειμένου να συζητηθεί και σε συντρέχουσα περίπτωση να τεθεί στην ατζέντα των οικονομικών διεκδικήσεων μας και περαιτέρω να προωθηθεί στην Π.Ο.ΑΣ.Υ., για τους αυτούς λόγους και για τυχόν ενδεχόμενο δικαστικής διεκδίκησης της κατάργησης την εν λόγω εισφοράς, με παράλληλη διεκδίκηση των αδίκως παρακρατηθέντων ποσών των τελευταίων πέντε (5) ετών.








Θεσσαλονίκη, 3 Ιουνίου 2025






Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ Ε.Α.Υ.Θ.






ΤΟΥΛΚΕΡΙΔΗΣ Γεώργιος
Επικεφαλής


ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Κυριακή
Μέλος


ΠΕΓΙΑΔΗΣ Ανδρέας
Μέλος


ΔΑΛΑΜΠΙΡΑΣ Κωνσταντίνος
Μέλος


ΚΑΤΣΙΜΠΡΑΣ Βασίλειος
Μέλος


ΤΕΡΖΙΔΗΣ Χρυσοστάθης
Μέλος

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια