Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Θεσσαλονίκη: Το σχέδιο δράσης της Δημοτικής Αστυνομίας για το κυκλοφοριακό


Πώς λειτουργεί η Δημοτική Αστυνομία για να διευκολύνει τους μποτιλιαρισμένους οδηγούς - Ο εντεταλμένος σύμβουλος Δημήτρης Δαγκλής περιγράφει την κατάσταση στους δρόμους


ΚΑΤΙΑ ΓΕΡΑΚΑΡΙΤΟΥ



Να συνδράμει με τις δικές της, λιγοστές δυνάμεις, στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, επιχειρεί η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης. Δρώντας, βάσει ενός επιχειρησιακού σχεδίου, σε καθημερινή βάση περιπολικά και μηχανές της Δημοτικής Αστυνομίας προσπαθούν να διευκολύνουν οδηγούς που μένουν αρκετές φορές μέσα στην ημέρα μποτιλιαρισμένοι.

Για κορεσμένους δρόμους, οι οποίοι είναι συγκεκριμένοι και δεν μπορούν πλέον να «σηκώσουν» τον αυξανόμενο όγκο οχημάτων μιλά στη Voria.gr ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας Δημήτρης Δαγκλής. Όπως περιγράφει χαρακτηριστικά, «οι δρόμοι αυτοί από δυτικά προς ανατολικά, είναι η Λεωφόρος Νίκης, η Μητροπόλεως, ένα ρεύμα της Εγνατίας και ένα ρεύμα της Αγ. Δημητρίου. Στην αντίθετη πορεία είναι η Τσιμισκή και ένα ρεύμα της Εγνατίας. Αυτό είναι η Θεσσαλονίκη. Λίγοι να σταματήσουν για να πάρουν ένα καφέ, μπλόκαρε η κατάσταση. Αλλά και όλοι να ήταν πιστοί στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, πάλι θα υπήρχε πρόβλημα».



Κάθε πρωί ένα περιπολικό και τέσσερις μηχανές της Δημοτικής Αστυνομίας ξεκινούν την επιχείρησή τους από τον άξονα της Βασ. Όλγας, από όπου διέρχεται και ο μεγαλύτερος όγκος αυτοκινήτων, καθώς, όπως εξηγεί ο κ. Δαγκλής, η μεγαλύτερη κυκλοφορία τις πρωινές ώρες είναι από την ανατολική προς δυτική πλευρά της πόλης. Έπειτα συνεχίζουν στην οδό Τσιμισκή και Πολυτεχνείου έως τη Δωδεκανήσου. Σε αυτή την πορεία που κάνουν οι δημοτικοί αστυνομικοί, δίνουν έμφαση αρχικά στη λεωφορειολωρίδα σε Βασ. Όλγας και Τσιμισκή, καθώς και στην αριστερή πλευρά για τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Ανάλογη δράση γίνεται τις μεσημεριανές, αλλά και βραδινές ώρες, οπότε το ενδιαφέρον στρέφεται στις οδούς που εξυπηρετούν την κίνηση των οχημάτων προς τα ανατολικά.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Δημοτικής Αστυνομίας, Μιχάλη Αλαγιώτη, εκτός από τις ώρες αιχμής που ακολουθείται το παραπάνω σχέδιο, οι δημοτικοί αστυνομικοί συνεχίζουν τη δράση τους στις οδούς Παύλου Μελά, Εθνικής Αμύνης, Γρηγορίου Λαμπράκη, Λεωφ. Στρατού και Παπαναστασίου, στις καθέτους της Βασ. Όλγας, στην Αγίου Δημητρίου και στη Δωδεκανήσου, σε σημεία δηλαδή όπου εντοπίζονται προβλήματα που δυσχεραίνουν την κίνηση των αστικών λεωφορείων. Να σημειωθεί ότι η δύναμη της Δημοτικής Αστυνομίας είναι 74 άτομα, τα οποία όμως δεν είναι επιφορτισμένα μόνο με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.



Οι ευθύνες των οδηγών – Συνεχώς παράνομα παρκαρισμένα

«Τα οχήματα που σταματούν για λίγα λεπτά είναι αυτά που δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα αφού αυτομάτως χάνεται μια λωρίδα κυκλοφορίας», επισημαίνει ο κ. Δαγκλής. Σύμφωνα με τον ίδιο οι παραβατικοί οδηγοί, όταν βλέπουν τους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας να τους πλησιάζουν, φεύγουν από το σημείο, που σταθμεύουν παράνομα, μετακινούνται για λίγο και επιστρέφουν. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν συνεχώς παράνομα σταθμευμένα όχημα σε κάποιους δρόμους. Ξεκινάει το περιπολικό και μέχρι να ξανακάνει από την αρχή την ίδια πορεία, οι κεντρικοί δρόμοι έχουν πάλι γεμίσει. Είτε από τους ίδιους οδηγούς είτε από καινούργιους που σταθμεύουν και πάλι παράνομα», τονίζει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος.


Πονοκέφαλος οι φορτοεκφορτώσεις - «Προτιμούν να ρισκάρουν παρά να πάνε στις νόμιμες θέσεις τους»

Σοβαρό ζήτημα στην κυκλοφορία των οχημάτων προκαλούν τα φορτηγά για τις φορτοεκφορτώσεις, παρά το γεγονός ότι υπάρχει καθορισμένο πλαίσιο για τον τρόπο λειτουργίας τους. «Έχουμε σκληρύνει τη στάση μας. Πλέον δεν βεβαιώνουμε μόνο πρόστιμο, αφαιρούμε και πινακίδες για 20 ημέρες. Έχει υπάρξει μια βελτίωση, αλλά το φαινόμενο συνεχίζεται», σημειώνει ο κ. Δαγκλής. Σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ η Δημοτική Αστυνομία αστυνομεύει τις θέσεις που έχουν καθοριστεί για να σταθμεύουν τα φορτηγά ώστε να είναι ελεύθερες, οι οδηγοί προτιμούν να παρανομήσουν, να σταθμεύσουν επί της Λεωφόρου Νίκης και να κλείσουν ένα ρεύμα για λίγα λεπτά.



Περίπου 35.000 κλήσεις σε ένα τρίμηνο

Εκατοντάδες κλήσεις ημερησίως (Δευτέρα – Παρασκευή) βεβαιώνουν οι δημοτικοί αστυνομικοί τόσο για παραβάσεις του ΚΟΚ όσο και για την Ελεγχόμενη Στάθμευση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από την 1 Ιανουαρίου έως τις 22 Μαρτίου δόθηκαν συνολικά 34.805 ροζ χαρτάκια, εκ των οποίων τα 12.253 ήταν για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τα 22.552 για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Αξιοσημείωτο πάντως, είναι σύμφωνα με τον κ. Δαγκλή, το γεγονός ότι έχουν μειωθεί οι παραβάσεις σε θέσεις και ράμπες για ΑμεΑ καθώς και σε διαβάσεις πεζών. «Αφαιρούμε συνεχώς πινακίδες. Είμαστε αμείλικτοι σε αυτό το θέμα», σημείωσε. Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισημαίνει ο προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας, Μιχάλης Αλαγιώτης, πως ενώ παλαιότερα βεβαίωναν περίπου 150 κλήσεις μηνιαίως για τέτοιου είδους παραβάσεις, πλέον αυτός ο αριθμός είναι για ένα τρίμηνο.

Πηγή: voria.gr






Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια