«ΚΛΕΙΔΙ» Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡΣ: Αθώο το πλήρωμα για τα ναρκωτικά των 100 εκατομμυρίων

Σε λυγμούς ξέσπασαν στο άκουσμα της αθωωτικής απόφασης κατηγορούμενοι στην υπόθεση του ναρκω-πλοίου ΝΟΚΑ, το οποίο βρέθηκε να μεταφέρει ναρκωτικά αξίας 100 εκατομμυρίων
ευρώ. Στους διπλούς πάτους οχτώ κοντέινερς βρέθηκαν περισσότεροι από έξι τόνοι χασίς υπό τη μορφή σοκολάτας και πάνω από τρία εκατομμύρια χάπια captagon.
Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης έκρινε τον πλοίαρχο και το δεκαμελές πλήρωμα του ΝΟΚΑ αθώους λόγω αμφιβολιών.
Κάποιοι μούσκεψαν από τα δάκρυα τις μάσκες που φορούσαν για προστασία λόγω του κοροναϊού. Απόφοιτος της Αγγλικής φιλολογίας ο  28χρονος Mohammed είχε πάρει δάνειο για να σπουδάσει.
Πήγε ως ναύτης στο ΝΟΚΑ για το μεροκάματο, για να μπορέσει να ξεπληρώσει τις υποχρεώσεις του,  και βρέθηκε επί 18 μήνες στις φυλακές Κορυδαλλού, αντιμέτωπος με τον κίνδυνο της πολυετούς κάθειρξης. Όταν η μεταφράστρια ανακοίνωσε ότι κηρύσσονται αθώοι, σχεδόν έπεσε από το εδώλιο από χαρά και ανακούφιση.
Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης έκρινε ότι δεν υπάρχουν τα στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι πράγματι ο πλοίαρχος και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος είχαν γνώση ότι τα κοντέινερς που μετέφερε το ΝΟΚΑ περιείχαν τόνους ναρκωτικών.
Την απαλλαγή των δέκα και την ενοχή του καπετάνιου είχε προτείνει νωρίτερα ο εισαγγελέας έδρας κ. Νίκος Μαρκάκης, ο οποίος έκανε λόγο για μία «γυμνή» δικογραφία υπό την έννοια ότι δεν έχουν στη διάθεση τους  τα στοιχεία εκείνα που θα τους πείσουν  για το εάν οι κατηγορούμενοι ή κάποιοι εξ αυτών είναι ένοχοι.  «Εστιάζω ευθύνη ως προς τον πλοίαρχο, διότι ενώ στην απολογία του ενώπιον της ανακρίτριας επέρριψε ευθύνες σε συγκεκριμένα πρόσωπα για τη μεταφορά των ναρκωτικών, τώρα ενώπιον μας είπε ότι δεν ξέρει ποιοι φταίνε».
Ακόμα καταλόγισε στον πλοίαρχο ότι με άσχημες καιρικές συνθήκες και ενώ το πλοίο δεν ήταν σε καλή κατάσταση θέλησε πάση θυσία να το οδηγήσει στη Λιβύη, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και το πλήρωμα του. Τέλος πρότεινε την ενοχή του καπετάνιου εκτιμώντας, όπως είπε,  ότι με βάση τα διδάγματα της λογικής και της κοινής πείρας δεν θα μπορούσε να μεταφέρει τόσες ποσότητες ναρκωτικών χωρίς να είναι σε γνώση του.
Να σημειωθεί ότι ο πλοίαρχος ταξίδευε πρώτη φορά με το ΝΟΚΑ και ισχυρίζεται ότι είχε βρει τη δουλειά μέσω ατζέντη. Πρώτη φορά επίσης ταξίδευαν ο α΄ και ο β΄ μηχανικός. Για τους υπόλοιπους ήταν το δεύτερο ταξίδι. Οι περισσότεροι είναι επαγγελματίες ναυτικοί.
Αυτό που υποστηρίζουν από την αρχή είναι ότι τα κοντέινερς πριν φορτωθούν στο πλοίο ήταν άδεια, ελέγχθηκαν εξονυχιστικά από τις τελωνειακές Αρχές της Λαττάκειας, σκαναρίστηκαν και σφραγίστηκαν. Στο πλοίο φορτώθηκαν σφραγισμένα και απλώς τοποθετήθηκαν και ασφαλίστηκαν σε συγκεκριμένες θέσεις.
Ο εκ των συνηγόρων της υπόθεσης Βαγγέλης Στρατουδάκης (αριστερά)
Ο εκ των συνηγόρων της υπόθεσης Βαγγέλης Στρατουδάκης (αριστερά)
Ο εκ των συνηγόρων Βαγγέλης Στρατουδάκης τόνισε ότι δεν προκύπτει από κανένα στοιχείο ότι ο πλοίαρχος και το πλήρωμα είχαν γνώση ότι μετέφεραν ναρκωτικά όπως συνέβη και με την υπόθεση του NOOR 1. «Όλα είναι εικασίες, δεν υπάρχουν στοιχεία. Εδώ έμπειροι λιμενικοί έψαχναν μία διασταυρωμένη πληροφορία επί πέντε ημέρες για να βρουν την άκρη. Είναι οι τελευταίοι τροχοί, για ένα μεροκάματο πήγαιναν, έχουν οικογένειες πίσω τους…».
Ο έτερος συνήγορος κ. Στέλιος Αλεξανδρής υπογράμμισε ότι οι κατηγορούμενοι σαπίζουν επί 18 μήνες σε ένα μπουντρούμι και «έχω κληθεί να εξηγήσω γιατί σε ένα κράτος δικαίου όπως είναι η Ελλάδα παραμένουν 18 μήνες σε ένα μπουντρούμι, περιμένοντας να δικαστούν». Διερωτήθηκε ακόμα “δικάζουμε με το ένστικτο ή τα στοιχεία;”.
Συμφώνησε με τον εισαγγελέα ότι η δικογραφία είναι «γυμνή». «Η γύμνια της αυτή οφείλεται σε μία καλοστημένη κομπίνα που έκανε η εταιρεία που προμήθευσε τα κοντέινερς» τόνισε. Για την υπεράσπιση σε αυτήν την εταιρεία βρίσκεται το κλειδί της υπόθεσης γι’ αυτό και ζήτησαν να εξαχθούν αντίγραφα της δικογραφίας για να διερευνηθεί ο ρόλος της επίμαχης εταιρείας.