Ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα στην Θράκη;


Αναδημοσιεύουμε από ahmadeldin.blog

Η διείσδυση της Τουρκίας στην Δυτική Θράκη και γενικότερα στην Μουσουλμανική μειονότητα, σε όλα τα επίπεδα, είτε στο πολιτικό κομμάτι, είτε στο θρησκευτικό, στο πολιτισμικό, στο εθνικό, και σε πολλά άλλα επίπεδα στα οποία έχει διεισδύσει η τουρκική ατζέντα, έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη χώρα μας. Το κυριότερο όμως είναι η τουρκική απειλή, που όσο συνεχίζεται η τουρκική διείσδυση ολοένα θα μεγαλώνει.
Θέλω να καταθέσω την προσωπική μου θέση για το πρόβλημα αυτό, και πιστεύω ότι έχω δικαίωμα να εκφραστώ, διότι είμαι Μουσουλμάνος, Έλληνας στην καταγωγή (Έλληνο αιγύπτιος για την ακρίβεια) και ιεραπόστολος/ιεροκήρυκας, με την έννοια ότι μιλώ για το πιστεύω μου (Ισλάμ), την θρησκεία μου, στους συμπατριώτες μου.
Σαν Έλληνας Μουσουλμάνος λοιπόν δεν μπορώ να αδιαφορώ και να κλείνω τα μάτια μου για την Μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Καταρχάς οφείλω να είμαι ειλικρινής με αυτούς που παρακολουθούν το κανάλι και να πω ότι αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι το θρησκευτικό κομμάτι.
Βλέπω τα αδέλφια μου της μειονότητας, τα οποία αγαπώ και εκτιμώ, να βυθίζονται συνεχώς σε αιρέσεις και κακοδοξίες που δεν ανήκουν στην Ισλαμική παράδοση, στο Ορθόδοξο Ισλάμ, αλλά έχουν αφετηρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία και εποχή.
Δεν γίνεται λοιπόν να μιλώ για την πίστη μου στους μη Μουσουλμάνους συμπατριώτες μου, έχοντας επιθυμία να μάθουν την θρησκεία μου, και να αδιαφορώ για τα αδέλφια μου, τους Μουσουλμάνους στην Δυτική Θράκη μη έχοντας επιθυμία να μάθουν για την Ισλαμική Ορθοδοξία και παράδοση. Θα ήταν υποκριτικό και ανέντιμο αν σκεπτόμουν έτσι.
Η Ισλαμική ορθοδοξία, το παραδοσιακό Ισλάμ που έχει ως πηγές το Κοράνι, την Σούννα, την κατανόηση των Σαχάμπα (μαθητών του Προφήτη), την κατανόηση γενικότερα της πρωτορθόξης Ισλαμικής κοινότητας, δεν ακυρώνει την εθνική ταυτότητα και την εθνική συνείδηση, την φυσιολογική αγάπη για την πατρίδα σου. Βεβαίως, η θρησκευτική ταυτότητα στο Ισλάμ είναι ανώτερη, διότι ο Θεός είναι πάνω απ’όλα, παρολαυτα όμως, δεν συγκρούεται με τον σεβασμό προς την πατρίδα που γεννήθηκες και αγαπάς.
Συνεπώς, το Ορθόδοξο Ισλάμ μπορεί ωφελήσει την Μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης με δυο τρόπους. Ο πρώτος, που είναι και το βασικό ζητούμενο, είναι να επιστρέψει στην Ισλαμική ορθοδοξία και στην αυθεντική παράδοση της θρησκείας μας και δεύτερον να μην θεώρει απαραίτητα ότι το να είσαι Έλληνας είναι εμπόδιο προς το να είσαι σωστός Μουσουλμάνος.
Καταυτόν τον τρόπο, η Ισλαμική Ορθοδοξία μπορεί με επιτυχία να ανακατασκευάσει τις εθνικές συνειδήσεις της Μουσουλμανικής Μειονότητας και να αντιμετωπίσει την Τουρκική προπαγάνδα μέσα από την Ορθόδοξη Ισλαμική διδασκαλία. Ξανά τονίζω δεν είναι αυτός ο βασικός στόχος. Ο βασικός στόχος είναι η επιστροφή στο αυθεντικό παραδοσιακό Ισλάμ, με ορθή δογματική και λατρεία, όμως μέσα από αυτήν την επιστροφή, ο πιστός αποκτά και την πραγματική του εθνική συνείδηση, δίχως εθνικισμό και ψευτοπατριωτισμό.  Μουσουλμάνος Έλληνας, και όχι Τούρκος. Γιατί; Διότι η Ελλάδα είναι ο τόπος που γεννήθηκες, η πατρίδα σου. Αυτόν τον τόπο γνώρισες, σε αυτόν μεγάλωσες.
Δεν χάνεις την καταγωγή σου επειδή η πατρίδα σου (Ελλάδα) είναι εχθρική προς την θρησκεία σου (Ισλάμ), ούτε υιοθετείς την πατρίδα του άλλου (Τουρκία) ως δική σου επειδή αυτός σε χρηματοδοτεί, σε στηρίζει και σε κάνει εργαλείο για τα δικά του συμφέροντα.
Η Τουρκία χρησιμοποιεί ένα πολύ απλό αφήγημα. Σου λέει, είσαι Μουσουλμάνος άρα δεν μπορείς να είσαι Έλληνας. Παραδόξως το αφήγημα αυτό υποστηρίζεται απο την ελληνική ακροδεξιά που προσπαθεί να ακυρώσει την ελληνική καταγωγή του Μουσουλμάνου όταν προπαγανδίζει ότι λόγω Ισλάμ δεν μπορείς να είσαι Έλληνας. Και τα δυο αυτά άκρα έχουν μαύρα μεσάνυχτα από Ισλαμική θεολογία η οποία σε κανένα σημείο της δεν ακυρώνει την εθνική ταυτότητα του πιστού, απο όπου και αν κατάγεται. Και ταυτόχρονα, η εθνική ταυτότητα δεν καθορίζει εάν είσαι καλός Μουσουλμάνος η όχι.
Καλά όλα αυτά στην θεωρία, στην πράξη όμως τι γίνεται; Στην πράξη δεν έχεις την πολιτική βούληση για την υλοποίηση. Στην πράξη έχεις τον Έλληνα πολιτικό ο οποίος κοιτάζει την θεσούλα του, κοιτάει πως να εισπράξει τον μισθό του και πως να επεκτείνει την μικρή του εξουσία. Σε αυτήν την νοοτροπία βηματίζουν και τα κομματόσκυλα που βρίσκονται σε κομβικές θέσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο. Οι προσπάθειες δεν έχουν μια ευρύτερη στρατηγική. Ο σκοπός τους δεν είναι να κτίσουν με θεμέλια αλλά να μπαλώσουν, ένα μπάλωμα με ημερομηνία λήξεως, όσο κρατάει δηλαδή και το πόστο τους.
Όταν κατέθεσα τις προτάσεις που μου ζητήθηκαν, μακροπρόθεσμο πλάνο, με αναλυτικές λεπτομέρειες, έμειναν όλοι στον ενθουσιασμό των προτάσεων αλλά όχι στην ουσία που είναι η υλοποίηση. Διαπίστωσα με λύπη ένα μεγάλο φοβικό σύνδρομο οπου τις περισσότερες φορές μεταφράζεται σε αυτό που λέμε πολιτικό κόστος, άλλωστε έτσι τα μετράνε όλα.  Έτσι όμως δεν πας πουθενά και δεν σου επιτρέπεται να ελπίζεις σε κάτι.
Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα της Δυτικής Θράκης. Οι φοβισμένοι άνθρωποι που διακατέχονται από την ατολμία και το βόλεμα. Ένας Έλληνας Μουσουλμάνος να διατίθεται να δουλέψει με πλάνο για την μειονότητα, να ακουστεί η Ισλαμική Ορθοδοξία, να αντιμετωπιστεί και να αναιρεθεί η τουρκική προπαγάνδα που δηλητηριάζει τους νέους και ταυτόχρονα να ωφεληθεί και η πατρίδα του. Σας βρίσκει όμως φοβισμένους, δειλούς, τρομοκρατημένους, με ένα σωρό δικαιολογίες έτοιμες να ξεστομίσετε, την ίδια ώρα που η Τουρκία αλωνίζει με πράκτορες, Τούρκους εθνικιστές ιεροκήρυκες, προπαγανδιστές και ένα σωρό από εντεταλμένους να βρίσκονται σε κάθε κομμάτι της τοπικής κοινωνίας της Θράκης.
Για πείτε μας λοιπόν κύριοι, ποιος είναι ο ανθέλληνας και η πραγματική απειλή για την ελληνική κοινωνία;



Άχμαντ Μ.Ελντίν
Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας
Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)
IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog