Λαμβάνεις τις απαραίτητες βιταμίνες Β καθημερινά; Σε τι μας ωφελούν;


Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β περιλαμβάνει βιταμίνες απαραίτητες για την υγεία μας.

Δες παρακάτω ποιες είναι αυτές και γιατί είναι απαραίτητες:

Βιταμίνη Β12

Η κοβαλαμίνη είναι η βιταμίνη Β12. Χωρίς αρκετή Β12 (και φυλλικό οξύ), για παράδειγμα, μπορεί να αισθανθείτε κουρασμένος, αδύναμος ή θλιμμένος. Και αυτό είναι μόνο ένα από τα είδη της βιταμίνης Β που χρειάζεστε. Για να πάρετε μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Β12, δοκιμάστε τα μύδια ή το μοσχαρίσιο συκώτι.

Βιταμίνη Β6

Χωρίς αυτή, μπορεί να νοσήσετε πιο εύκολα και να βιώσετε κατάθλιψη ή σύγχυση. Μπορεί επίσης να σκάσουν τα χείλη σας. Χρειάζεστε μόνο μία μικρή ποσότητα κάθε μέρα και αν η διατροφή σας είναι ισορροπημένη, καλύπτεστε από αυτήν. Αν θέλετε να είστε βέβαιοι, οι καλύτερες πηγές Β6 είναι τα ρεβίθια, ο τόνος και το βόειο κρέας.

Β1 (Θειαμίνη)

Ο οργανισμός σας δεν καταφέρνει να απορροφήσει αρκετή βιταμίνη Β1 αν πίνετε αλκοόλ συχνά. Χωρίς θειαμίνη, θα νιώσετε αδυναμία, κόπωση, ακόμη και εγκεφαλική βλάβη. Η έλλειψη Β1 μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ψύχωση. Ο καρπός μακαντέμια, η πέστροφα και τα μαύρα φασόλια είναι καλές πηγές.

Β2 (Ριβοφλαβίνη)

Μια σοβαρή έλλειψη ριφοβλαβίνης μπορεί να βλάψει το ήπαρ και το νευρικό σας σύστημα. Η καλύτερη πηγή ριβοφλαβίνης είναι το μοσχαρίσιο συκώτι. Δεν μπορείτε να το φάτε με τίποτα; Το γάλα, το γιαούρτι και το βόειο κρέας αποτελούν καλές επιλογές.


Β3 (νιασίνη)

Η νιασίνη βοηθά την πέψη, το δέρμα και τα νεύρα σας να λειτουργούν όπως πρέπει. Βοηθά επίσης στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια. Μπορείτε να την πάρετε από το γάλα, τα αβγά, το ρύζι και τα ψάρια. Αλλά μην το παρακάνετε. Η πολλή νιασίνη μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο ήπαρ, πεπτικά έλκη και δερματικά εξανθήματα.

Β7 (Βιοτίνη)

Η έλλειψη βιταμίνης Β7 μπορεί να οδηγήσει σε δερματικά εξανθήματα, απώλεια μαλλιών, υψηλή χοληστερόλη και καρδιακά προβλήματα. Μπορείτε να τη βρείτε στο κουνουπίδι, τον σολομό, τα καρότα, τις μπανάνες, το αλεύρι σόγιας, τα δημητριακά και τη μαγιά.

Φολικό Οξύ (Φολάτη)

Αυτό είναι ένα αρκετά σημαντικό μέλος της οικογένειας βιταμινών Β, ειδικά αν είστε έγκυος, επειδή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ορισμένων γενετικών ελαττωμάτων. Το φολικό οξύ είναι η εργαστηριακή έκδοση του φυλλικού οξέος, το οποίο βρίσκεται φυσικά στα τρόφιμα. Φάτε σπανάκι με μαυρομάτικα για να πάρετε όσο περισσότερο μπορείτε.


Πηγή: Κατερίνα Σπανού - iatronet.gr