Γυμνάζεσαι, αλλά συνεχίζεις να καπνίζεις; Από τι κινδυνεύεις;



Περισσότεροι από το 25% όσων γυμνάζονται, όπως έχουν δείξει οι έρευνες, είναι παράλληλα και καπνιστές.

Ένα νούμερο που δεν μπορεί να το προσπεράσεις εύκολα. Γι’ αυτό και οι γιατροί στράφηκαν προς τη διερεύνηση των συνεπειών του καπνίσματος σε άτομα που γυμνάζονται.

Η νικοτίνη που περιέχεται στο τσιγάρο, αυξάνει το ρυθμό της καρδιάς και την πίεση στο αίμα. Η καρδιά ενός καπνιστή που ασκείται, λοιπόν, επιταχύνει τους ρυθμούς της ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις πρόσθετες απαιτήσεις της γυμναστικής. Σύμφωνα, μάλιστα με επιστημονικές έρευνες, ο κίνδυνος για καρδιακό επεισόδιο ή ακόμα και θάνατο αυξάνεται πέντε φορές για έναν καπνιστή που ασκείται, σε σύγκριση με κάποιον που δεν καπνίζει. Αν, λοιπόν, είστε καπνιστής, αλλά θέλετε να ξεκινήσετε τη γυμναστική, κοιτάξτε τι πρέπει να προσέξετε:
  1. Αν στο πρόγραμμα γυμναστικής περιλαμβάνεται και αερόβια άσκηση, πρέπει να έχετε χαρτί από καρδιολόγο.
  2. Το τελευταίο σας τσιγάρο πρέπει να απέχει περισσότερο από 3 ώρες από την έναρξη της γυμναστικής.
  3. Κάντε μεγάλα διαλείμματα μεταξύ των ασκήσεων.

Πάντως, ενώ τα αποτελέσματα του τσιγάρου μπορεί να μετριάζονται από τη γυμναστική, όπως π.χ. οι αντοχές σας, τα χρόνια που καπνίζετε αθροίζονται και οι συνέπειες μετά από πολύ καιρό είναι άκρως επικίνδυνες.


Πηγή: voicenews.gr