Ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει η γρήγορη απώλεια βάρους στην υγεία μας;



Τα ίδια οφέλη προσφέρει η απώλεια βάρους, είτε αυτή είναι γρήγορη, είτε γίνεται με αργό ρυθμό.

Καναδοί ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα για πάνω από 11.000 ανθρώπους που συμμετείχαν σε πρόγραμμα διαχείρισης βάρους. Διαπίστωσαν ότι τόσο αυτοί που έχασαν βάρος γρήγορα, όσο και αυτοί που αδυνάτισαν με αργό ρυθμό είχαν ανάλογα οφέλη για την υγεία όσον αφορά τη μείωση των παραγόντων κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της μελέτης, αναπληρώτρια καθηγήτρια Υγείας στο Πανεπιστήμιο York, στο Τορόντο, Jennifer Kuk, η ίδια απώλεια βάρους, κιλό προς κιλό, δεν έχει διαφορά αναφορικά με τα οφέλη για την υγεία, είτε γίνει γρήγορα, είτε αργά.

Τυπικά συστήνεται στους ανθρώπους να χάνουν 0,5-1 κιλό την εβδομάδα, καθώς η ταχύτερη απώλεια βάρους σχετίζεται με ελαφρώς αυξημένο κίνδυνο δημιουργίας λίθων στη χολή.

Άλλοι, όμως, πιστεύουν ότι η γρήγορη απώλεια βάρους μπορεί να είναι καλύτερη για τη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και διαβήτη. Είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει την ταχύτητα απώλειας βάρους σε σχέση με τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

«Δεδομένου του κινδύνου για τη δημιουργία χολόλιθων στην ταχύτερη απώλεια βάρους, η προσπάθεια να χάσετε βάρος με ρυθμό μισό έως ένα κιλό την εβδομάδα, είναι η ασφαλέστερη επιλογή», πρόσθεσε η Kuk.

Αρχικά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έχασαν βάρος πιο γρήγορα, έτειναν να παρουσιάζουν σημαντικότερη μείωση παχυσαρκίας και βελτίωση της συνολικής υγείας συγκριτικά με όσους έχασαν βάρος αργά. Αυτό, όμως, δεν ίσχυε αναφορικά με την απόλυτη απώλεια βάρους.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πρέπει να εστιάζουμε σε παρεμβάσεις που επικεντρώνονται στη μακροπρόθεσμη διαχείριση του βάρους μέσω της οποίας μπορεί να επιτευχθεί και η διατήρησή του.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Obesity».


Πηγές: healthday.com, onmed.gr
_