ΠΟΣΥΦΥ: Ατεκμηρίωτες φήμες φτωχής συνδικαλιστικής έκφρασης, η επιλεκτική απόδοση των αναδρομικών


Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων
 
      Το τελευταίο διάστημα, περάσαμε σε μία περίοδο  ανυπόστατων διαρροών που δεν έχουν κανένα νομικό και οικονομικό υπόβαθρο σε θέματα όπως χορήγησης αναδρομικών αλλά και διεκδίκησης δικαστικώς των επιδομάτων δώρων και αδειών, με αποτέλεσμα η συνδικαλιστική έκφραση να φτωχαίνει ακόμη περισσότερο και να υποτιμά πλήρως τη νοημοσύνη των συναδέλφων.  Στόχος είναι τα συνδικαλιστικά οφέλη που θα προκύψουν από την παραπληροφόρηση των συναδέλφων.

 

      Στο πλαίσιο της αποκατάστασης της άποψης περί «φημών» για την δήθεν επιλεκτική παροχή των αναδρομικών σε όσους προσέφυγαν μόνο και επειδή γίναμε αποδέκτες της ανησυχίας πολλών συναδέλφων, οφείλουμε να αποκαταστήσουμε με ορθολογικό τρόπο την αλήθεια με την παράθεση των παρακάτω :

 

       Όπως είναι γνωστό με την υπ’ αριθμ 2193/2014 Απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκε η υπ’ αριθμ 2/83408/0022/14-11-2012 Εκτελεστική Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών ( ΦΕΚ Β’  3017/14-11-2012 ) κατά το μέρος που αφορούσε την μείωση των αποδοχών των εν ενεργεία στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφάλειας λόγω αντισυνταγματικότητας του ν. 4093/2012 ( ΦΕΚ 222 ΤΕΥΧΟΣ Α’ 12/11/2012 ) όπου και αναγνωρίστηκε η Αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των στρατιωτικών και στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας που απορρέει εμμέσως από τα άρθρα 45, 23 παρ 2 και 29 παρ. 3 του Συντάγματος. Με την ανωτέρω Απόφαση αλλά και την υπ’ αριθμ 1125/2016 Απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ που επακολούθησε , ξεκαθαρίστηκε ότι οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επικαλείται η Διοίκηση προς δικαιολόγηση των επίμαχων περικοπών του ν.4093/2012 δεν αρκούν για να τις καταστήσουν συνταγματικώς ανεκτές. Η Πολιτεία με το άρθρο 86 του ν. 4307 /2014 και την εκδοθείσα ακολούθως Υπουργική Απόφαση ΟΙΚ 2/88371/ΔΕΠ ( ΦΕΚ Β’ 3093/2014) προχώρησε στην μερική ικανοποίηση  προς το διατακτικό των Αποφάσεων του ΣτΕ και επέστρεψε κατά το ήμισυ ( 50% ) τις χρηματικές διαφορές προς το σύνολο των θιγέντων υπαλλήλων χωρίς φυσικά να υφίστανται οποιαδήποτε διάκριση. Δεν αποδόθηκαν δηλαδή μόνο στα μέλη των φορέων που κινήθηκαν δικαστικά κατά της ανωτέρω εκτελεστικής Απόφασης, καταδεικνύοντας  ότι η εφαρμογή των όρων νομιμότητας από την λειτουργία της διοίκησης αφορά το σύνολο των υπαλλήλων.

 

    Με βάση τα ανωτέρω γίνεται αντιληπτό πως επειδή το Αίτημα προς το Συμβούλιο της Επικρατείας αφορούσε αν η διάταξη ήταν αντισυνταγματική, αυτό δεν θα μπορούσε να υιοθετείται επιλεκτικά. Είτε είναι ένας νόμος αντισυνταγματικός για όλους είτε δεν είναι.

 

   Όταν οι απόψεις στερούνται και νομικού υπόβαθρου, πλαισιώνονται από επιχειρήματα ανυπόστατα όπως, πως «η προσφυγή στο ΣτΕ είναι ατομική». Το Αίτημα ακύρωσης λόγω αντισυνταγματικότητας δεν είναι ατομική προσφυγή στο ΣτΕ.  Είναι προφανές πως τα fake news έχουν άλλους σκοπούς από την έγκυρη ενημέρωση των συναδέλφων.  Θα συνιστούσαμε τον κάθε συνάδελφο να επιλέγει για την ενημέρωση του συνδικαλιστικές απόψεις που είναι τεκμηριωμένες και αποτελούν διαχρονικά πηγή αξιοπιστίας στην ενημέρωση τους.

 

 

 


_