Θυρεοειδής: Συμβουλές διατροφής! Τι μπορείτε να φάτε και τι όχι;


Ο θυρεοειδής αδένας είναι δυνατόν να επηρεαστεί από το είδος των τροφών που τρώτε καθημερινά.

Τα πιο συχνά προβλήματα του θυρεοειδούς αφορούν τη μη φυσιολογική παραγωγή ορμονών. Η υπερβολική παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών οδηγεί σε μια κατάσταση που είναι γνωστή ως υπερθυρεοειδισμός. Αντίστοιχα, η ανεπαρκής παραγωγή ορμονών οδηγεί σε υποθυρεοειδισμό.

Έτσι οι ειδικοί επιστήμονες της Mayo Clinic επισημαίνουν πως οι ασθενείς είναι σημαντικό να γνωρίζουν ποιες είναι εκείνες οι τροφές που ευνοούν την καλή του λειτουργία και ποιες έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Το σπανάκι, το μαρούλι και άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι καλές πηγές μαγνησίου, ενός πολύ σημαντικού μετάλλου για την καλή λειτουργία του θερεοειδούς. Η κόπωση, οι μυϊκές κράμπες και οι αλλαγές στον καρδιακό παλμό είναι σημάδια ότι δεν έχετε αρκετό μαγνήσιο στον οργανισμό σας.

Αλάτι

Ο θυρεοειδής χρειάζεται ιώδιο για να λειτουργήσει καλά. Η κύρια πηγή ιωδίου για τους περισσότερους ανθρώπους είναι το ιωδιούχο αλάτι. Βεβαιωθείτε ότι το αλάτι που χρησιμοποιείτε είναι πράγματι ιωδιούχο, κάτι που μπορείτε να ελέγξετε από τη συσκευασία του.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί δεν είναι μόνο μια καλή πηγή μαγνησίου, αλλά είναι επίσης πλούσια σε σελήνιο, ένα άλλο μέταλλο που υποστηρίζει το θυρεοειδή.


Σόγια

Μερικές από τις χημικές ουσίες που υπάρχουν σε προϊόντα, όπως το γάλα σόγιας, θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ικανότητα του θυρεοειδούς να παράγει ορμόνες, αλλά μόνο σε περίπτωση που δεν παίρνετε αρκετό ιώδιο.

Γλουτένη

Η γλουτένη μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο της νόσου του Hashimoto (η οποία οδηγεί σε υποθυρεοειδισμό), και της νόσου του Graves (η οποία οδηγεί σε υπερθυρεοειδισμό).

Λιπαρές/τηγανητές τροφές

Τα λιπαρά γενικά επηρεάζουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς στην παραγωγή επαρκούς ορμόνης. Αποφύγετε τις μαγιονέζες, τις μαργαρίνες και τα λιπαρά κομμάτια του κρέατος κι αν πρέπει οπωσδήποτε να τηγανίσετε, χρησιμοποιήστε λάδι καρύδας.


Πηγή: healthreport.gr
_