Ποιο είδος άσκησης σάς ταιριάζει; Κάντε το τεστ!


Από τρέξιμο, περπάτημα και κολύμπι μέχρι γιόγκα και πιλάτες, είναι τόσα πολλά τα είδη άσκησης που υπάρχουν μερικές φορές είναι δύσκολο να βρούμε τι μας ταιριάζει.

Ας το διερευνήσουμε απαντώντας στο κουίζ που ακολουθεί.

Γνωρίζουμε τους κανόνες: τουλάχιστον δυόμισι ώρες αεροβικής άσκησης την εβδομάδα και επιπλέον ασκήσεις ενδυνάμωσης άλλες δύο φορές την εβδομάδα. Ωραία ακούγονται όλα αυτά, αλλά πώς μπορούμε να τα καταφέρουμε; Πώς μπορούμε να εντάξουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας; Ειδικά όταν δεν έχουμε πολύ χρόνο ή και ιδιαίτερο ενθουσιασμό για γυμναστική. Οι ειδικοί εξηγούν ότι όλοι μπορούμε να βρούμε τον τύπο της άσκησης που μας ταιριάζει, αρκεί να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και με τα όσα θέλουμε και μπορούμε να κάνουμε. Επίσης, μας διαβεβαιώνουν ότι αν βρούμε τον τρόπο και το είδος της άσκησης που μας ταιριάζει, θα ασκούμαστε με χαρά και όχι από υποχρέωση.

Το κουίζ

Διαλέξτε μία απάντηση σε κάθε ερώτηση

Σκεφθείτε τα ομαδικά παιχνίδια που παίζατε στο σχολείο. Τι ήταν πιο πιθανό;

Α. Να ήσασταν ο/η αρχηγός της ομάδας.
Β. Να ήσασταν κρυμμένος/η σε μια γωνιά για να μην τραβάτε την προσοχή.
Γ. Να ονειροπολούσατε ότι βρισκόσασταν κάπου αλλού.
Δ. Να ήσασταν ο/η πιο γρήγορος/η της ομάδας.
Ε. Να ακολουθούσατε πιστά τους κανόνες.
Ζ. Να ήσασταν ο/η τελευταίος/α που θα επέλεγαν όταν έφτιαχναν την ομάδα.

Στη δουλειά είστε πιο χαρούμενος/η όταν:

Α. Εισακούονται όσα θέλετε να πείτε.
Β. Δουλεύετε μόνος/η σας.
Γ. Είστε δημιουργικός/ή ή χρησιμοποιείτε το μυαλό σας.
Δ. Λειτουργείτε ως μέντορας σε κάποιον καινούργιο.
Ε. Τελειώνετε με τις εκκρεμότητές σας.
Ζ. Σας επαινούν.

Με την οικογένειά σας

Α. Νιώθετε πιεσμένος/η όταν έχετε γύρω σας όλη την οικογένειά σας.
Β. Ανυπομονείτε να έχετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας.
Γ. Σκέφτεστε ωραία πράγματα για να κάνετε όλοι μαζί.
Δ. Είστε αυτός/ή στον/ην οποίο/α απευθύνονται όλοι όταν έχουν κάποιο πρόβλημα.
Ε. Προσπαθείτε να είστε σίγουρος/η ότι όλα λειτουργούν καλά και όπως τα έχετε προγραμματίσει.
Ζ. Θέλετε να γίνονται όλα με τον τρόπο σας.

Όταν τρώτε έξω με φίλους

Α. Είστε η ψυχή της παρέας.
Β. Είστε πιο χαρούμενος/η όταν είστε εσείς και άλλος ένας.
Γ. Νιώθετε πιο άνετα όταν μιλάτε μόνο για σοβαρά θέματα.
Δ. Έχετε έγνοια να περνούν όλοι καλά.
Ε. Αγχώνεστε όταν το σέρβις δεν λειτουργεί καλά.
Ζ. Σας ανησυχεί το πώς σας βλέπουν οι άλλοι.

Όταν κοιτάτε την ατζέντα σας

Α. Είναι γεμάτη επικείμενες συναντήσεις και κοινωνικές υποχρεώσεις.
Β. Είναι άδεια, όπως την θέλετε.
Γ. Είναι γεμάτη μουντζούρες.
Δ. Έχετε κυρίως σημειωμένα τα γενέθλια και τις γιορτές των γύρω σας.
Ε. Είναι τακτοποιημένη και όλα βρίσκονται σε σειρά.
Ζ. Είναι το μέρος όπου κρατάτε κρυμμένα όλα σας τα παράπονα.

Η τέλεια ημέρα για εσάς. Τι θα κάνετε;

Α. Θα βγείτε με την παρέα σας.
Β. Θα πάτε μια μεγάλη βόλτα.
Γ. Θα κανονίσετε να κάνετε μασάζ.
Δ. Θα μαγειρέψετε για τους φίλους σας.
Ε. Θα ξεκινήσετε νωρίς για ένα ταξίδι που θα έχετε προγραμματίσει προσεκτικά.
Ζ. Θα περάσετε χρόνο με κάποιον που αγαπάτε και εμπιστεύεστε.

Όταν ξεκινάτε ένα καινούργιο πρότζεκτ

Α. Ανυπομονείτε.
Β. Νιώθετε αυτοπεποίθηση.
Γ. Είστε συνεχώς απασχολημένος/η με τα προσχέδια.
Δ. Εμπλέκετε όλους στο πρότζεκτ.
Ε. Διερευνάτε όσο πιο καλά μπορείτε τα πάντα.
Ζ. Είστε αγχωμένος/η σχετικά με το πώς θα πάει το πρότζεκτ.

Είναι πιο πιθανό να ακούσετε τον εαυτό σας να λέει:

Α. «Δεν ξέρω πώς γίνεται να μην έχω καθόλου χρόνο και να μην είναι αρκετές οι ώρες της ημέρας».
Β. «Συγγνώμη που έχω χαθεί τελευταία».
Γ. «Γεια. Έχω μια πολύ καλή ιδέα...».
Δ. «Πώς είσαι εσύ;».
Ε. «Μπορώ μια στιγμή να διπλοτσεκάρω κάτι;».
Ζ. «Με έχει πληγώσει το γεγονός...».

Δείτε παρακάτω τι σημαίνουν οι απαντήσεις σας:

Οι απαντήσεις σας είχαν περισσότερα Α

Είστε τύπος δυναμικός, γεμάτος ενέργεια και λειτουργείτε πολύ καλά μέσα σε κάποια ομάδα. Το να είστε με άλλους ανθρώπους σάς δίνει πραγματικά κίνητρο. Είναι καλή ιδέα, σύμφωνα με τον κ. Βαγγέλη Τσαμπάζη, καθηγητή Φυσικής Αγωγής, διευθυντή Ναυαγοσωστικής Βορείου Ελλάδος (ΝΑΒΕ), να προσπαθήσετε να ξεκινήσετε ένα ομαδικό σπορ, για παράδειγμα μπάσκετ, ποδόσφαιρο ή βόλεϊ. Θα γυμνάζεστε και παράλληλα θα καλλιεργείτε τις κοινωνικές σας επαφές.

Οι απαντήσεις σας είχαν περισσότερα Β

Είστε αρκετά κλειστός και εσωστρεφής τύπος και σας αρέσουν οι μοναχικές δραστηριότητες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να περιοριστείτε στο να πηγαίνετε μόνος/η σας μεγάλες βόλτες. Ένα προσωποποιημένο πρόγραμμα διαλειμματικής προπόνησης στο σπίτι θα ήταν καλή ιδέα για εσάς, προτείνει ο κ. Τσαμπάζης. Μην αποκλείσετε, όμως, το ενδεχόμενο μιας τάξης spinning ή μυϊκής ενδυνάμωσης, για παράδειγμα, όπου, αν και υπάρχουν και άλλοι, στην ουσία γυμνάζεστε μόνος/η σας.

Οι απαντήσεις σας είχαν περισσότερα Γ

Έχετε ένα δημιουργικό, διερευνητικό και διεισδυτικό μυαλό. Αν τα πάτε καλά με το συγχρονισμό, μπορείτε να δοκιμάσετε το χορό ή κάποια πολεμική τέχνη, όπως το τάι τσι, που «προκαλούν» το μυαλό. 

Οι απαντήσεις σας είχαν περισσότερα Δ

Είστε αλτρουιστής, φροντίζετε και νοιάζεστε για τους άλλους. Ένα σπορ ή μια δραστηριότητα που συμπεριλαμβάνει το να σχετίζεστε και να συνεργάζεστε με άλλους, θα ταίριαζε με τη «ζεστή» και φιλική σας φύση. Προτιμήστε, συστήνει ο κ. Τσαμπάζης, τάξεις σε γυμναστήριο, αερόμπικ, αερόμπικ σε πισίνα κ.ά., όπου η ενθάρρυνση και η υποστήριξη της ομάδας θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε και να διαπρέψετε.

Οι απαντήσεις σας είχαν περισσότερα Ε

Είστε από τη φύση σας πολύ προσεκτικός, συνειδητοποιημένος και πειθαρχημένος τύπος. Έχετε ό,τι χρειάζεται για να κάνετε προπόνηση με βάρη και να παρακολουθείτε την πρόοδό σας, προσπαθώντας για το καλύτερο, αυξάνοντας κάθε φορά τα βάρη με τα οποία προπονείστε.

Οι απαντήσεις σας είχαν περισσότερα Ζ

Μερικές φορές η ζωή σας φαίνεται πολύ έντονη συναισθηματικά και με πολλά σκαμπανεβάσματα. Ο τρόπος με τον οποίο σας φέρονται οι άλλοι, όπως επίσημαίνει ο κ. Τσαμπάζης, επηρεάζει πολύ το πώς νιώθετε. Είναι πολύ πιθανό να ακυρώσετε την προπόνηση που έχετε κανονίσει, επειδή κάτι άλλαξε στη ζωή σας ή κάποιος σας αναστάτωσε. Καλό είναι να κανονίζετε να πηγαίνετε σε κάποια τάξη γιόγκα ή πιλάτες μαζί με κάποιον φίλο ή φίλη σας. Το να δεσμεύεστε σε κάποιον άλλον σας κάνει να νιώθετε υποχρέωση να γυμναστείτε.


Πες μου ποια γυμναστική προτιμάς, να σου πω αν σου ταιριάζει
  • Το περπάτημα είναι ιδανικό για τους τύπους Β ή Γ: Ακόμα και μια μικρή βόλτα μπορεί να μας ωφελήσει. Το να περπατάμε, δίνει στο μυαλό μας την ευκαιρία να «ανοίξει» σε δημιουργικά μονοπάτια, αλλά και να περιπλανηθεί σε ονειροπολήσεις. Το περπάτημα ταιριάζει επίσης σε όσους χρειαζόμαστε μια ώθηση για να ξεκινήσουμε. Μια συσκευή που μετράει τα βήματα, θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε το ενδιαφέρον μας και προοδευτικά να αυξήσουμε το χρόνο που αφιερώνουμε στο περπάτημα.
  • Το τρέξιμο αξίζει να το δοκιμάσουν όσοι βρίσκονται στις κατηγορίες Α, Β, Γ και Δ: Σύμφωνα με έρευνες, όσο πιο έντονα τρέχουμε, τόσο πιο γρήγορα μπορούμε να παίρνουμε αποφάσεις. Είναι καλή ιδέα, ειδικά αν δουλεύουμε σε ένα πιεστικό περιβάλλον, τονίζει ο κ. Τσαμπάζης. Επίσης, είναι καλό για όσους έχουν περιορισμένο χρόνο, γιατί μπορεί εύκολα να ενταχθεί στο καθημερινό πρόγραμμα, αρκεί να είμαστε πειθαρχημένοι και να τρέχουμε συστηματικά.
  • Η προπόνηση με βάρη είναι καλή επιλογή για τους τύπους Ε: Είναι καλή γυμναστική για όλους, αλλά ταιριάζει πολύ σε προσωπικότητες που μπορούν να εστιάζουν την προσοχή τους στα πράγματα τα οποία έχουν σημασία, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να κλείνουν έξω όσα τους αποσπούν. Για τη διατήρηση των αποτελεσμάτων, όμως, θα πρέπει να γίνεται τακτικά. Η καθοδήγηση και η δημιουργία προγράμματος από έναν έμπειρο γυμναστή είναι σημαντικές. Ας μην ξεχνάμε ότι η προπόνηση με βάρη είναι σημαντική για όλους γιατί χτίζει μυϊκό ιστό, πράγμα απαραίτητο, καθώς όσο μεγαλώνουμε, χάνουμε συνεχώς μυϊκή μάζα.
  • Η ποδηλασία ταιριάζει στους τύπους Β, Γ και Ζ: Σύμφωνα με έρευνες, βοηθάει τον εγκέφαλο να αποθηκεύει και να ανακαλεί μνήμες. Για όσους έχουν προβλήματα μνήμης, η ποδηλασία ή και μια τάξη spinning είναι πολύ καλές ιδέες, αναφέρει ο κ. Τσαμπάζης.
  • Η διαλειμματική προπόνηση είναι κατάλληλη για τους τύπους Α, Β και Ε: Έχει πολλά πλεονεκτήματα. Ακόμα και κάποια που δεν περνάνε καν από το μυαλό μας, όπως είναι η επικοινωνία. Συγκεκριμένα, έρευνες έχουν δείξει ότι άνθρωποι που έκαναν διαλειμματική προπόνηση, τα πήγαιναν κατά 20% καλύτερα σε ασκήσεις που είχαν να κάνουν με το λεξιλόγιο. Επίσης, η διαλειμματική προπόνηση έχει συνδεθεί με τη μακροζωία, αφού σταματάει την κυτταρική έκπτωση κατά 49%-69%.
  • Η γιόγκα θα βοηθήσει τους τύπους Β, Γ και Ζ: Ευνοεί την πνευματική λειτουργία, καθώς στοχεύει σε μέρη του εγκεφάλου που σχετίζονται με το φόβο και το στρες. Αν έχετε από τη φύση σας ιδιαίτερη ευλυγισία, ο κ. Τσαμπάζης προτείνει να προτιμήσετε το πιλάτες, που θα αυξήσει και τη δύναμή σας.


Πηγή: vita.gr
_