Πότε θα βγάλει η ΕΛ.ΑΣ. τα tablet από τη ζελατίνα;

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν αστυνομικοί του Ηρακλείου για τα δεκάδες tablet με τα οποία 

έχει προμηθευτεί η Αστυνομία, αλλά παραμένουν σε αχρησία εδώ και πολλούς μήνες στις αποθήκες των αστυνομικών τμημάτων.
Οι «ταμπλέτες» που αγοράστηκαν και δόθηκαν ώστε να περάσει η ΕΛ.ΑΣ. στη χρήση σύγχρονων μεθόδων, όπως η Αστυνομία, σε άλλες χώρες της Ευρώπης, παραμένουν στη ζελατίνα εδώ και περίπου δύο χρόνια.
Η σκέψη που τώρα γίνεται, προκειμένου να λειτουργήσουν τα νέα συστήματα, είναι να χρησιμοποιηθούν τις επόμενες ημέρες για την καταγραφή των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και για τα προβλεπόμενα πρόστιμα που θα επιδίδονται.
«Οι εφαρμογές που υπάρχουν μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά το έργο μας. Να μην επιδίδεται μια κλήση με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά να περνάνε όλα τα στοιχεία ηλεκτρονικά και να βρίσκονται σε μία βάση δεδομένων της Αστυνομίας. Σε κάθε αστυνομικό τμήμα και υπηρεσία έχουν δοθεί δύο έως τρία tablets και από ό,τι γνωρίζω πρόκειται για συσκευές πολύ καλές αλλά και με υψηλό κόστος για την αγορά τους» ανέφερε αστυνομική πηγή.
Ωστόσο, η σκέψη αυτή παραμένει ακόμα… σκέψη, αφού καμία σχετική διαταγή δεν έχει υπάρξει, παρά την προσπάθεια αρκετών ένστολων να γίνει άμεση χρήση τους, πριν τα «μηχανάκια» αυτά περάσουν στην αχρησία και καταστραφούν.
Για να γίνει πάντως αυτό, προϋπόθεση είναι να υπάρξει και η κατάλληλη εκπαίδευση, όπως αναφέρουν άλλοι αστυνομικοί. «Μέχρι στιγμής την εκπαίδευση αυτή είχαν διοικητές αλλά και υποδιοικητές τμημάτων, οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να εκπαιδεύσουν το προσωπικό».

Η σύσκεψη και τα πρόστιμα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας συζητήθηκε σε πρόσφατη σύσκεψη που έγινε στο Αστυνομικό Μέγαρο, στη διάρκεια του οποίου τέθηκε και το θέμα με τα tablets που υπάρχουν και σκονίζονται στα αστυνομικά γραφεία. Διοικητές και υποδιοικητές τμημάτων ενημερώθηκαν από την Τροχαία Ηρακλείου, ώστε κι αυτοί στη συνέχεια να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους.
«Για εμάς η δουλειά μας θα γίνει πολύ πιο εύκολη και γρήγορη. Σίγουρα όμως, εάν τεθούν σε ισχύ τα tablet, τότε θα είναι και πιο αυστηρή η διαδικασία…» αναφέρει όλο νόημα αστυνομικός.
Σημειώνεται ότι οι παραβάσεις που προβλέπονται από τον καινούργιο ΚΟΚ, κατατάσσονται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους για τη ζωή, την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών του οδικού δικτύου, την υποχρέωση για ιδιαίτερη μέριμνα και προστασία για τα άτομα με αναπηρία, την πρόληψη της πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και τις επιπτώσεις της παράβασης στην οδική ασφάλεια.
Τα καθοριζόμενα διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά 100%, αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από 50.001 ευρώ έως 100.000 ευρώ και κατά 200%, αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Για τα οικονομικά πρόστιμα χρειάζεται να υπάρξουν υπουργικές αποφάσεις.
Με τον νέο νόμο 4530/2018 ο οποίος έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ 59/Α/30-3-2018 και έχει τεθεί σε ισχύ, οι παραβάτες οδηγοί, εκτός του προστίμου θα τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα ημέρες για παραβάσεις με αντικοινωνική κυρίως συμπεριφορά.
Αξίζει επίσης να αναφερθούν οι παραβάσεις για τις οποίες προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων, άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος για δύο μήνες:
  • όταν οι οδηγοί οχημάτων χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση
  • όταν οι οδηγοί οχημάτων παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ
  • όταν οι οδηγοί χρησιμοποιούν με οποιονδήποτε τρόπο τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), έστω και για ελάχιστο χρόνο, όπως για να προσπεράσουν προπορευόμενα οχήματα, κατά παράβαση της παρ. 9 του άρθρου 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • όταν οι οδηγοί βαρέων οχημάτων, όπως φορτηγά και λεωφορεία, κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπέραση και αιφνιδιάζουν τους κινούμενους σε αυτήν
  • όταν οι οδηγοί πάσης φύσεως οχημάτων απορρίπτουν εκτός του οχήματός τους αντικείμενα ή ουσίες που ρυπαίνουν ή που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά ή ατύχημα, όπως τσιγάρα
  • όταν οι οδηγοί παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους
  • όταν οι οδηγοί παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.

Θάνος Περβολαράκης - patris.gr
_