Οι τρεις λέξεις που χρησιμοποιούμε συχνά όταν έχουμε άγχος, σύμφωνα με τους επιστήμονες!


Το άγχος είναι ένα κυρίαρχο χαρακτηριστικό γνώρισμα του σύγχρονου ανθρώπου και επηρεάζει τη ζωή μας σε πολλά επίπεδα.

Στον ύπνο (αϋπνίες ή κακή ποιότητα ύπνου), στη διάθεση με διάφορες μεταπτώσεις, στην απώλεια όρεξης ή και στην υπερβολική κατανάλωση φαγητού, γνωστό ως stress eating. Βέβαια, δεν είναι οι μόνες μορφές με τις οποίες μπορεί να μας επηρεάσει το άγχος. Ένας παράγοντας που σίγουρα δεν έχεις παρατηρήσει είναι η ομιλία! Υπάρχουν λέξεις που χρησιμοποιείς συνέχεια -ή τουλάχιστον συχνότερα- όταν έχεις άγχος!

Σε μια πρόσφατη έρευνα όπου συμμετείχαν 143 άνθρωποι, οι ερευνητές ανέλυσαν παραπάνω από 22,000 ηχογραφήσεις και παρατήρησαν τα μοτίβα ομιλίας σε διάφορες καταστάσεις. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι οι άνθρωποι που συμμετείχαν, όταν στρεσάρονταν, χρησιμοποιούσαν περισσότερο 3 συγκεκριμένες λέξεις.

Τρεις Λέξεις που χρησιμοποιείς συχνά όταν αγχώνεσαι


Η έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν λέξεις κλειδιά -επίθετα, επιρρήματα, όπως το πραγματικά, το πολύ και το απίστευτος/απίστευτα, τις οποίες χρησιμοποιούμε στο λεξιλόγιό μας όταν αγχωνόμαστε ή βρισκόμαστε σε μια παρόμοια κατάσταση.

Αλήθεια/Πραγματικά

Είναι λέξεις που γενικά θα περνούσαν απαρατήρητες στον καθημερινό λόγο, παρόλα αυτά, η επανειλημμένη τους χρήση είναι αυτή που «χτυπάει» το καμπανάκι. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν κάτι μας στρεσάρει, δεν έχουμε το 100% του ελέγχου όσον αφορά τον προφορικό μας λόγο και τι θα πούμε. Όταν είμαστε χαλαροί, έχουμε το χρόνο να φιλτράρουμε τη σκέψη μας και να επιλέξουμε τα μέρη του λόγου που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε.

Πολύ

Παράλληλα με την έντονη χρήση των λέξεων «πολύ» και «πραγματικά», παρατηρήθηκε και ένα ακόμα φαινόμενο. Οι ομιλητές ξεκίνησαν να μιλούν περισσότερο στο πρώτο ενικό πρόσωπο. Ενώ στην αρχή της έρευνας χρησιμοποιούνταν κυρίως το τρίτο ή το πρώτο πληθυντικό πρόσωπο, όσο οι συμμετέχοντες υποβάλλονταν σε καταστάσεις άγχους, άρχισαν να μιλούν σε α’ ενικό. Αυτό συμβαίνει γιατί εκείνη τη στιγμή ο οργανισμός μας μπαίνει σε μια διαδικασία να εστιάσει τον ίδιο του τον εαυτό, έτσι ώστε να μπορέσει να ηρεμήσει και να χαλαρώσει.

Απίστευτα/Φοβερά

Τέλος, όσο περνούσε η ώρα και πλέον τα επίπεδα άγχους είχαν φτάσει σε ένα μάξιμουμ σημείο παρατηρήθηκε ότι οι συμμετέχοντες μιλούσαν όλο και λιγότερο και όταν θα μιλούσαν οι προτάσεις τους περιείχαν όλο και περισσότερο τις παραπάνω λέξεις.

Είναι εντυπωσιακό το πώς δουλεύει ο ανθρώπινος οργανισμός για να αντιμετωπίσει στρεσογόνες καταστάσεις. Μάθε κι εσύ πως να αντιμετωπίσεις το άγχος σου, έτσι ώστε να μπορείς να ελέγχεις το λόγο σου ακόμα και τις φορές που το άγχος πάει να σε κυριεύσει.


Πηγή: aggouria.net
_