Αποφεύγετε τα ζυμαρικά γιατί παχαίνουν; Κάνετε λάθος, ισχυρίζεται νέα μελέτη!


Όταν θέλετε να κάνετε δίαιτα για να χάσετε κιλά, αυτό που σίγουρα αποφεύγετε είναι οι υδατάνθρακες.

Αυτό συμβαίνει γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια οι υδατάνθρακες κατηγορούνταν ότι πυροδοτούν την επιδημία παχυσαρκίας που μαστίζει τις δυτικές κοινωνίες. Ωστόσο, μια νέα μελέτη έρχεται να απαλλάξει τα ζυμαρικά από την αρνητική τους φήμη, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο BMJ Open.

Εν αντιθέσει με τους περισσότερους ραφιναρισμένους υδατάνθρακες, που απορροφώνται γρήγορα, τα ζυμαρικά έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή προκαλούν μικρότερες αυξήσεις στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα απ’ ότι η κατανάλωση τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Επιστημονική ομάδα του Νοσοκομείου St. Michael στο Τορόντο του Καναδά πραγματοποίησε συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση σε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από τυχαιοποιημένες μελέτες. Εντόπισαν 30 έρευνες με δείγμα σχεδόν 2.500 ανθρώπων που έτρωγαν ζυμαρικά αντί για άλλους υδατάνθρακες στο πλαίσιο μια υγιεινής διατροφής με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

«Η μελέτη έδειξε ότι τα ζυμαρικά δεν συντελούσαν σε αύξηση του βάρους ή αύξηση του σωματικού λίπους. Μάλιστα, η ανάλυση έδειξε και μικρή απώλεια βάρους. Άρα εν αντιθέσει με τις διαδεδομένες απόψεις, ίσως τα ζυμαρικά να μπορούν να είναι μέρος μια υγιεινής διατροφής με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη», σχολιάζει ο συγγραφέας της μελέτης Δρ Τζον Σιεβενπάιπερ.

Τα άτομα που είχαν συμπεριληφθεί στις έρευνες έτρωγαν κατά μέσο όρο 3,3 μερίδες ζυμαρικών την εβδομάδα αντί άλλων υδατανθράκων. Μια μερίδα ισούταν με περίπου μισή κούπα μαγειρεμένων ζυμαρικών. Κατά τη διάρκεια των 12 εβδομάδων που διήρκεσε η ιατρική παρακολούθησή τους, έχασαν περίπου 1,5 κιλό.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι τα αποτελέσματα είναι γενικά και αφορούν σε ζυμαρικά που καταναλώνονται παράλληλα με άλλα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Και σπεύδουν να σημειώσουν ότι η μελέτη πρέπει να συνεχιστεί για να καθοριστεί αν η έλλειψη πρόσληψης κιλών αφορά τα ζυμαρικά και στο πλαίσιο άλλων υγιεινών διατροφικών μοντέλων.


Πηγή: in.gr
_