Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγει μία εγκυμονούσα;


Μια γυναίκα στην εγκυμοσύνη έχει ανάγκη μια ισορροπημένης διατροφής, η οποία να είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Μια ομάδα τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας που προσφέρει πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών σε μια θηλάζουσα μητέρα είναι τα ψάρια. Περιέχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D, ασβέστιο, σίδηρο, ιώδιο, φώσφορο, σελήνιο και ψευδάργυρο.

Ωστόσο, σε ορισμένα είδη ψαριών είναι πιθανό να υπάρχουν υψηλές συγκεντρώσεις βαρέων μετάλλων, όπως ο μόλυβδος και ο υδράργυρος, τα οποία μπορεί να «περάσουν» στο βρέφος μέσω του μητρικού γάλακτος, ασκώντας επιβαρυντική δράση στην υγεία και την ανάπτυξή του.


Συνεπώς, σύμφωνα με τις οδηγίες διεθνών οργανισμών, οι θηλάζουσες μητέρες θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση ψαριών όπως ο τόνος, ο ξιφίας και ο σολομός, που είναι πιθανότερο να έχουν επιμολυνθεί από βαρέα μέταλλα.

Εναλλακτικά, θα πρέπει να προτιμούν μικρότερα ψάρια, όπως για παράδειγμα η σαρδέλα και ο γαύρος, τα οποία μπορούν να προσφέρουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά με μεγαλύτερη ασφάλεια.


Πηγή: neadiatrofis.gr
_