Ποια είναι η σωστή στάση σώματος;



Οι άνθρωποι περνούσαν και ακόμη περισσότερο σήμερα περνούν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής τους καθιστοί.

Οι υπάλληλοι γραφείου περνούν πολλές ώρες καμπουριάζοντας σε μία καρέκλα, κάνοντας ελάχιστες κινήσεις. Ακόμα και μετά το πέρας της εργασιακής απασχόλησης, συνεχίζουμε την καθημερινότητά μας σε ένα καναπέ. Και αυτό ισχύει για όσο χρόνο μπορούμε να το συνεχίσουμε, παρά τα προβλήματα που σχετίζονται με τη σπονδυλική στήλη και το σωματικό βάρος, καθώς και τα καρδιαγγειακά που προκαλούνται από τις λανθασμένες στάσεις του σώματος.

Έρευνες έχουν δείξει, επισημαίνει ο κ. Ιωάννης Κ. Τριανταφυλλόπουλος, επικ. καθηγητής Ορθοπεδικής, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών,  ότι οι άνθρωποι με καθιστικό επάγγελμα έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες απόκτησης καρδιαγγειακών παθήσεων από αυτούς που παραμένουν όρθιοι κατά την εργασία τους. Για την ακρίβεια, μία πρόσφατη ιατρική έρευνα έδειξε ότι όσοι περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους καθιστοί έχουν 54% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από έμφραγμα.

Ακόμη κι αν αφιερώνεις πολύ χρόνο προσπαθώντας να παραμένεις σε φόρμα, ο χρόνος που περνάς καθιστός είναι και πάλι πολύ περισσότερος από αυτός που θα ήταν υγιής για το σώμα σου. Ακόμη και μία ώρα καθημερινής άσκησης δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις 11 ώρες που περνάς καθιστός. Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν; Ο ειδικός συστήνει να προσέχεις τη στάση του σώματός σου. Αυτό είναι το κλειδί για μια πιο υγιεινή ζωή στο γραφείο.


Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να πειθαρχήσεις τη σπονδυλική σου στήλη σε μία άκαμπτη όρθια στάση σε οποιαδήποτε καρέκλα κάθεσαι. Βασικά, αυτό ίσως ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στους σπονδύλους σου. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις, σύμφωνα με τον κ. Τριανταφυλλόπουλο, κάποια πράγματα για τη σωστή στάση του σώματος πριν ρυθμίσεις τον τρόπο που κάθεσαι.

Αρχικά, θα πρέπει να παρέχεις υποστήριξη στην πλάτη σου. Δευτερευόντως, σιγουρέψου ότι τα πόδια σου είναι σε άνετη, ξεκούραστη στάση. Προσπάθησε να μην σταυρώνεις τα πόδια σου, γιατί αυτό μπορεί να περιορίσει την κυκλοφορία του αίματος.

Τέλος, κράτα την οθόνη σου σε απόσταση ίση με αυτή των χεριών και στο επίπεδο των οφθαλμών σου. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγεις την καμπούρα και το να γέρνεις το λαιμό σου αφύσικα. Ακόμα και το να κινείσαι μπρος πίσω στην καρέκλα σου, τονίζει ο ειδικός, μπορεί να βοηθήσει και πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι αυτή η μηδαμινή κίνηση αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης.

Για να κρατήσεις τον εαυτό σου σε καλή κατάσταση στο γραφείο, θα χρειαστεί να σηκώνεσαι τουλάχιστον μία φορά κάθε μισή ώρα. Δεν χρειάζεται καν να κάνεις περίπλοκες γυμναστικές ασκήσεις. Απλά σήκω και κάνε μερικές προβολές, μεταβολή του βάρους στις μύτες και σηκώματα των ώμων για να χαλαρώσεις έτσι τις κλειδώσεις, να αποβάλλεις την ένταση και να τεντώνεις τους μυς σου.

Εκμεταλλεύσου κάθε ευκαιρία που έχεις να κινηθείς. Κάποια μέρα η έννοια της δουλειάς θα είναι τελείως διαφορετική και το περιβάλλον εργασίας μπορεί να αποτελεί ένα πολύ πιο εργονομικό και δραστήριο μέρος για το σώμα σου.

Αλλά μέχρι τότε μπορείς να επιληφθείς της καλής σου κατάστασης και να ενισχύσεις τα επίπεδα της ενέργειάς σου απλά δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στο σώμα σου κατά τη διάρκεια της εργασιακής σου καθημερινότητας, καταλήγει ο κ. Τριανταφυλλόπουλος.


Πηγή: sportsorthopaedics.gr
_