Οι πιο διαδεδομένοι μύθοι και αλήθειες για τη δίαιτα!


Ένα ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ενδιαφέρεται για το αδυνάτισμα.

Και ό,τι είναι «διάσημο», συνοδεύεται συνήθως και από αρκετή δόση παραφιλολογίας. Γι' αυτό και εμείς επιλέξαμε να ξεδιαλύνουμε λίγο την κατάσταση.

Μιλώντας λοιπόν για μύθους και αλήθειες περί... δίαιτας, έχουμε επιλέξει κάποιους από τους πιο διαδεδομένους, τους οποίους και σας παρουσιάζουμε παρακάτω:

Υπάρχει δίαιτα για τοπικό αδυνάτισμα              


Αν κάποιος σας πει ότι υπάρχει κάτι τέτοιο ή κάποια τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να διώξετε συγκεκριμένα τα «ψωμάκια», μην τον πιστέψετε. Δεν υπάρχει καμία διατροφή που να εστιάζει σε συγκεκριμένα σημεία απώλειας. Το λίπος θα χαθεί συνολικά και συνήθως πιο εύκολα από την κοιλιά.

Το λευκό κρασί έχει λιγότερες θερμίδες από το κόκκινο


Οι διαφορές τους είναι σχεδόν μηδενικές. Οι θερμίδες που αποδίδει ένα ποτό δεν εξαρτώνται από το χρώμα του, αλλά από την περιεκτικότητά του σε αλκοόλ. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το κόκκινο κρασί, λόγω του μεγαλύτερου ποσού αντιοξειδωτικών που περιέχει, είναι καλύτερο για την καρδιά και τα αγγεία μας.    
  
Η μαύρη ζάχαρη δεν έχει θερμίδες


Άλλος ένας μύθος και μάλιστα ύπουλος, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που, κάνοντας δίαιτα, επιλέγουν τη μαύρη ζάχαρη, θεωρώντας ότι δεν έχει θερμίδες. Έχει ακριβώς τις ίδιες με τη λευκή ζάχαρη, γι' αυτό μην το παρακάνετε.

Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες από το λευκό


Οι διαφορές τους είναι ελάχιστες όσον αφορά τις θερμίδες που αποδίδουν. Παρ' όλα αυτά, το μαύρο ψωμί έχει περισσότερες φυτικές ίνες και βιταμίνες κυρίως του συμπλέγματος Β από το λευκό, γι' αυτό και είναι καλό να το προτιμάμε. 

Η μαύρη σοκολάτα δεν παχαίνει


Μάλλον με την άποψη αυτή πολλοί δίνουν ένα άλλοθι στην αναζήτηση ενός γλυκού καταφύγιου στη δίαιτά τους. Η μαύρη σοκολάτα διαφέρει ελάχιστα σε θερμίδες από τη γάλακτος, ωστόσο έχει λιγότερη χοληστερίνη και περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Η γλουτένη μάς παχαίνει


Ίσως ο πιο διαδεδομένος διατροφικός μύθος των καιρών μας. Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκουμε σε συγκεκριμένα δημητριακά. Σε ανθρώπους που διαπιστωμένα πάσχουν από δυσανεξία στη γλουτένη, τη γνωστή κοιλιοκάκη, μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές. Δεν υπάρχει καμία συσχέτισή της με την αύξηση του βάρους μας, ιδιαιτέρως, δε, αν δεν έχει διαγνωστεί ότι πάσχουμε από δυσανεξία στη γλουτένη.


Πηγή: protothema.gr
_