Γιατί μπήκε (ξανά) το Facebook στο στόχαστρο της γερμανικής δικαιοσύνης;



Για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που έχει στην αγορά, μέσω της άσκοπης συγκέντρωσης δεδομένων τρίτων μερών, κατηγόρησε το Facebook η Αρχή Ανταγωνισμού της Γερμανίας.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Αρχή άσκησε έντονη κριτική στο Facebook για τη συγκέντρωση στοιχείων μέσω υπηρεσιών της ιδιοκτησίας του, όπως το WhatsApp ή το Instagram και στη συνέχεια την απορρόφησή τους στους λογαριασμούς των χρηστών.

«Ανησυχούμε περισσότερο για τη συλλογή δεδομένων εκτός του κοινωνικού δικτύου και τη συνένωσή τους στο λογαριασμό κάθε χρήστη», είπε ο πρόεδρος της ομοσπονδιακής αρχής για την καταπολέμηση των μονοπωλίων, Andreas Mundt.

Και πρόσθεσε ότι «αυτό συμβαίνει ακόμη και όταν ο χρήστης δεν πατήσει το κουμπί «like», αλλά επισκέφτηκε έναν ιστότοπο στον οποίο έχει ενσωματωθεί ένα τέτοιο κουμπί. Οι χρήστες δεν το γνωρίζουν αυτό».

Ο Mundt είπε ότι, λόγω αυτού, η ομοσπονδιακή αρχή για την καταπολέμηση των μονοπωλίων δεν ήταν πεπεισμένη ότι οι χρήστες θα μπορούσαν να δώσουν «πραγματική συγκατάθεση» στο Facebook στις πρακτικές συλλογής δεδομένων.


Μια μέρα πριν και η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Γαλλίας κατηγόρησε το Facebook σχετικά με τις πρακτικές συλλογής δεδομένων σχετικά με την υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων της, το WhatsApp, προειδοποιώντας ότι θα επιβληθούν κυρώσεις, εφόσον δεν ληφθούν μέτρα για το θέμα από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Από την πλευρά του το Facebook, όπως μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, απάντησε μέσω ανάρτησης της Υπεύθυνης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, Yvonne Cunnane, ότι «παρόλο που το Facebook είναι δημοφιλές στη Γερμανία, εντούτοις δεν είναι κυρίαρχο».

Η Cunnane συνέχισε λέγοντας ότι «μια δεσπόζουσα εταιρεία δραστηριοποιείται σε έναν κόσμο όπου οι πελάτες δεν έχουν εναλλακτικές λύσεις», επισημαίνοντας ότι οι καταναλωτές έχουν άλλες επιλογές εφαρμογών μηνυμάτων στη Γερμανία.


Πηγές: protothema.gr, thehill.com
_