Φάτε υγιεινά και ρίξτε την πίεσή σας!


Αρτηριακή πίεση είναι η πίεση που ασκεί το αίμα στο τοίχωμα των αρτηριών καθώς ρέει μέσα σε αυτές.

Η αρτηριακή πίεση εξαρτάται από τη ροή του αίματος, δηλαδή πόσο αίμα στέλνει η καρδιά μας σε κάθε συστολή, και από την αντίσταση που προβάλουν τα αγγεία μας στη ροή αυτή. Εάν η αρτηριακή πίεση είναι υψηλή, τότε η καρδιά μας πρέπει να εργαστεί δυνατότερα για να διατηρήσει επαρκή ροή αίματος στο σώμα μας.

Καταγράφεται με δύο αριθμούς  όπου ο μεγαλύτερος είναι η συστολική ή «μεγάλη» πίεση και ο μικρότερος η διαστολική ή «μικρή» πίεση. Συστολική είναι... η πίεση που ασκείται στις αρτηρίες όταν η καρδιά συσπάται για να προωθήσει το αίμα μέσω αυτών προς τα όργανα του σώματος και διαστολική όταν... η καρδιά χαλαρώνει για να δεχτεί νέο αίμα.

Η σταθερή διατήρηση των τιμών της αρτηριακής πίεσης σε υψηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα ονομάζεται υπέρταση. Η υπέρταση, γνωστή ως «βουβός δολοφόνος» (silent killer), είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα υγείας. Πρόκειται για μία παθολογική κατάσταση, με πολύ δυσάρεστες, έως και μοιραίες συνέπειες στην υγεία. Εκτιμάται δε ότι ευθύνεται για το 6% των θανάτων παγκοσμίως.

Η διατροφή, επισημαίνει ο κος Δημήτρης Γρηγοράκης - Κλινικός Διαιτολόγος/Διατροφολόγος (PhD) και Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες αντιμετώπισης της υπέρτασης. Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής που επηρεάζει ευνοϊκά την αρτηριακή πίεση, επιδρά τόσο στην πρόληψη όσο και στη θεραπεία της. Μεταβολές του τρόπου ζωής που προάγουν την υγεία συνιστώνται σε προϋπερτασικούς και σε υπερτασικούς, ως πρώτο στάδιο ή συμπλήρωμα της θεραπείας.

Η αρτηριακή πίεση μπορεί να μειωθεί με 30 λεπτά σωματικής άσκησης μέτριας έντασης, όπως το γρήγορο βάδισμα, 5-6 ημέρες την εβδομάδα ή με πιο έντονη, λιγότερο συχνή άσκηση. Δίαιτες ελλειμματικές σε κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο σχετίζονται με υψηλότερη ΑΠ και υψηλότερο επιπολασμό υπέρτασης και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Συνοπτικά, οι διαιτητικές τροποποιήσεις που μειώνουν αποτελεσματικά την αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με τον κο Γρηγοράκη, είναι:
  1. Η χαμηλή θερμιδική διατροφή
  2. Η μείωση πρόσληψης αλατιού
  3. Η αύξηση πρόσληψης καλίου
  4. Η μέτρια κατανάλωση οινοπνευματωδών

Η υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής γενικότερα

Εκτός των άλλων, θα ενημερωθείτε για την αλήθεια που ισχύει σχετικά με τους διάφορους «μύθους» που κυκλοφορούν για την υπέρταση, θα ανακαλύψετε την κατάλληλη αντιυπερτασική διατροφική αγωγή, αλλά και γευστικές συνταγές προκειμένου να προστατεύσετε αποτελεσματικά μόνοι σας τον εαυτό σας από την υψηλή αρτηριακή πίεση.


Πηγή: logodiatrofis.gr
_