Λαχανίδες: Τα εξαιρετικά οφέλη του πράσινου αυτού λαχανικού!



Η υψηλή θρεπτική αξία του ως λαχανικό το έχει ξαναφέρει τα τελευταία χρόνια στο διατροφικό προσκήνιο.

Η λαχανίδα, ή αλλιώς kale, ανήκει στα κραμβοειδή ή σταυρανθή λαχανικά μαζί με το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, τη ρόκα και το ραπανάκι και είναι γνωστό από παλιά στην ελληνική κουζίνα.

Η λαχανίδα είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, που είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική διαδικασία πήξης του αίματος και παράλληλα παίζει σημαντικό ρόλο στην οστική υγεία.

Ειδικότερα, αρκούν μόλις 10-15 γραμμάρια, για να καλύψουν πλήρως τις ημερήσιες ανάγκες ενός ενήλικα. Από την άλλη, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες C και Α, καθώς ένα φλιτζάνι βρασμένης λαχανίδας προσφέρει πάνω από το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Επιπλέον, η λαχανίδα περιέχει φυτικές ίνες, υψηλά ποσά φυλλικού οξέος και βιταμίνης Β6 και πολύτιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως μαγγάνιο, ασβέστιο, φώσφορο και σίδηρο.

Τέλος, αποτελεί ένα λαχανικό με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά συστατικά, μεταξύ των οποίων β-καροτένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και πολλά είδη φλαβονοειδών, που προστατεύουν τον οργανισμό από το οξειδωτικό στρες κι έχουν συσχετισθεί με την πρόληψη διάφορων χρόνιων νοσημάτων.


Πηγή: neadiatrofis.gr
_