Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Kέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας του Λιμανιού Πάτρας - Παρουσίαση

Μέχρι πρόσφατα το Κέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας του λιμανιού της Πάτρας στεγαζόταν

 σε ένα κοντέινερ, κάτω από το σεισμόπληκτο κτίριο του ΟΛΠΑ και του Λιμεναρχείου και οι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο της κίνησης των πλοίων δεν είχαν οπτική επαφή με τη θάλασσα! Τα δεδομένα τους που προέρχονται από τους υπολογιστές μέσω του συστήματος Vessel Traffic Service (VTS) δεν μπορούσαν ταυτόχρονα να τα δουν, ενώ υπήρχαν μπροστά τους, λόγω της θέσης στην οποία ήταν εγκατεστημένοι.
Στις αρχές του 2017 ο Λιμενάρχης Πατρών Δημήτρης Κυριακουλόπουλος, σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ,δρομολόγησε τη μεταφορά του σε ένα από τα νέα κτίρια του λιμανιού, απ ΄όπου οι συνθήκες εργασίες είναι πολύ καλύτερες από κάθε άποψη.
Μέσω του συστήματος που στοχεύει στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, οι λιμενικοί μπορούν να βλέπουν τη θέση στην οποία βρίσκεται το πλοίο, την πορεία που πρέπει να έχει και αν αυτή ακολουθείται αλλά και την ταχύτητα την οποία αναπτύσσουν.
Το thebest.gr μπήκε στον Πύργο ελέγχου και πήρε μια γεύση από το τι συμβαίνει εκεί, μιλώντας με τον Λιμενάρχη και τον Διευθυντή του Κέντρου Ελέγχου Οδυσσέα Βιδάλη.
Με πολύ καλή πλέον οπτική επαφή με τη θάλασσα και μπροστά από οθόνες υπολογιστών παρακολουθούν και ελέγχουν για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Οι υπεύθυνοι του Κέντρου Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας έχουν ανοικτή γραμμή με τους καπετάνιους των πλοίων. "Η συμβολή τους είναι καθοριστική στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την αποφυγή ναυτικού ατυχήματος" αναφέρει ο Δημήτρης Κυριακουλόπουλος.
Άποψη του λιμανιού από τον Πύργο Ελέγχου
Ο Γιώργος Ιωάννου επί τω έργω

Όπως επεσήμανε στο thebest.gr o Διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου Οδυσσέας Βιδάλης «κάθε πλοίο που εισέρχεται στον Πατραϊκό κόλπο από την Οξιά είναι υποχρεωμένο να μας αναφέρει τη θέση του, το λιμάνι προέλευσης και προορισμού, το φορτίο του, αριθμό πληρώματος και επιβατών αν είναι επιβατηγό. Η δουλειά μας είναι να το παρακολουθούμε όσο είναι στην περιοχή μας, είτε έρχεται στο λιμάνι της Πάτρας , είτε κατευθύνεται στον Κορινθιακό και να είμαστε ένα μάτι παραπάνω στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Είναι στενά τα περάσματα εδώ, έχει αυξημένη κίνηση. Πολλά πλοία, αλιευτικά σκάφη κι εμείς βοηθάμε στο να περνάνε ασφαλώς. Η περιοχή ευθύνης μας είναι όλος ο Πατραϊκός κόλπος, από την Οξιά μέχρι τη Σκάλα Κεφαλονιάς και την Κυλλήνη».
Το Κέντρο συμβάλλει και στην αποτροπή έκνομων ενεργειών για τις οποίες υπάρχουν ενδείξεις. Τα πλοία και τα αλιευτικά είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν ένα σύστημα που δίνει το στίγμα τους το οποίο πολλές φορές όταν απενεργοποιείται (συνήθως όχι από επαγγελματίες αλιείς) είναι «σήμα» για έκνομη δραστηριότητα.
«Με την κίνηση κάθε πλοίου ή σκάφους μπορούμε να καταλάβουμε αν εν δυνάμει μπορεί να κάνει μια παράνομη ενέργεια, είτε έχει να κάνει με την αλιεία είτε με την προσέγγιση ακτών τις οποίες δεν έχει λόγω να πλησιάσει, Από εκεί μπορούμε να καταλάβουμε μια προσπάθεια παράνομης ενέργειας.Έχει τύχει να προλάβουμε σκάφος που μετέφερε παράνομα μετανάστες από την Πάτρα, στην Ιταλία, έχει τύχει επίσης να εντοπίσουμε αλιευτικά σκάφη να πλησιάζουν παράνομα στην ακτή περισσότερο από ότι πρέπει, ενώ έχει τύχει επίσης να βοηθήσουμε σε περιπτώσεις όπου σκάφη βρίσκονται σε κίνδυνο (ιστιοφόρα, θαλαμηγά, μικρότερα ιδιωτικά σκάφη)» τονίζει ο κ. Βιδάλης.
Άποψη του λιμανιού από τον Πύργο Ελέγχου
Ο Διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Οδυσσέας Βιδάλης
Επιπρόσθετα το Κέντρο δίνει βαρύτητα στην τήρηση του ορίου ταχύτητας ιδιαίτερα κατά την είσοδο και έξοδο των καραβιών από το λιμάνι, καθώς η αυξημένη ταχύτητα δημιουργεί κυματισμούς που προκαλούν προβλήματα στους λουόμενους και στις ακτές. Παλαιότερα το ζήτημα είχα απασχολήσει έντονα την ευρύτερη περιοχή της Πάτρας.
Ιδιαίτερη συμβολή υπάρχει και έμμεσα και στην αποτροπή πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης, που είναι μια σοβαρή επίπτωση από την πρόκληση ναυτικού ατυχήματος.
ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Το VTS δεν είναι το μοναδικό σύστημα παρακολούθησης ελέγχου και ρύθμισης. Υπάρχει ξεχωριστό για τον έλεγχο των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών και την τήρηση ή μη των περιοχών στις οποίες επιτρέπεται η αλιεία, καθώς και το RTS (Remote Traffic System) το οποίος ειδικεύεται στον έλεγχο της κυκλοφορίας στο στενό του Ρίου Αντιρρίου. Η κίνηση στο σημείο ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω των ferry είναι αυξημένη και επιπλέον χρειάζεται προσοχή κατά τη διέλευση κοντά στους πυλώνες της Γέφυρας.
Για την ενίσχυση της ασφάλειας, επισημαίνει στο thebest.gr ο Κεντρικός Λιμενάρχης Πατρών στο πρόγραμμα του ΟΛΠΑ για την κατασκευή εσωτερικής περίφραξης και τοποθέτηση μόνιμων σκάνερ στο λιμάνι, έχει ενταχθεί η προμήθεια και εγκατάσταση δύο ραντάρ, όπου το ένα θα τοποθετηθεί στο νέο λιμάνι και το άλλο στο Αντίρριο στο RTS.
Ο Πύργος Ελέγχου

thebest.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια