Εδώ
και χρόνια όταν ο Αρχηγός της ΠΑ έμπαινε στο γραφείο, κατά την πρωινή
σύσκεψη με τους επιτελείς του, η πρώτη ερώτηση ήταν “πόσα C-130 έχουμε
σήμερα;”
Η
ερώτηση αυτή φαίνεται να στοιχειώνει τον “πρωινό καφέ” στα γραφεία της
Πολεμικής Αεροπορίας και ν’ αποτελεί ένα μόνιμο άγχος, αξεπέραστο για
τον εκάστοτε Αρχηγό.
Αυτό
το ερώτημα συνεχίζει ν’ ακούγεται και από τα χείλη του σημερινού
αρχηγού κατά την πρωινή ενημέρωση και οι απαντήσεις που παίρνει σύμφωνα
με τις πληροφορίες που έχουμε δεν είναι εκείνες που θα ήθελε ν’ ακούσει .
Μπορεί
να είναι ρεαλιστής και να ξέρει τι γίνεται ακριβώς όμως όπως τονίζουν
πηγές μας γι’ αυτό το θέμα-πρόβλημα που χρονίζει πρέπει να παρθούν
άμεσες αποφάσεις οι οποίες θα επιστρέψουν σε κανονικούς ρυθμούς την 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών και το προσωπικό της που δίνει μάχη για την επιβίωση των λιγοστών μέσων που διαθέτουν.
Από
τον αριθμό των 16 η διαθεσιμότητα τα τελευταία χρόνια της κρίσης
πραγματοποίησε μια θεαματική βουτιά και όποια προσπάθεια και να γίνεται
από τα τεχνικά κλιμάκια της Πολεμικής αεροπορίας εντός της αεροπορικής
βάσης στην Ελευσίνα, απ’ ένα σημείο και μετά τον λόγο τον έχει η
Ελληνική Αεροπορική βιομηχανία μιας κι εκεί βρίσκεται ένας μεγάλος
αριθμός αεροσκαφών περιμένοντας καρτερικά την επισκευή, όπως το ίδιο
καρτερικά περιμένουν ιπτάμενοι και τεχνικοί των C-130 πίσω στην 112.
Εδώ
και πολλά χρόνια οι τακτικές μεταφορές της 356 Μοίρας εκτός των
καθημερινών δρομολογίων, έχουν μετατραπεί σε πτήσεις χείρας βοηθείας
μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που αεροσκάφη C-130 έχουν μεταφέρει
εγκύους, πολυτραυματίες, ανθρώπους που χρίζουν άμεσης χειρουργικής
επέμβασης κ.ο.κ.
Όπως και τα C-27, τα ελικόπτερα super puma, τα Chinook από την Αεροπορία Στρατού και τα ΝΗ-90.
Οι
πτητικές ώρες που έχουν γράψει τα μέσα της ΠΑ για τις αεροδιακομιδές
ξεπερνούν κάθε προηγούμενο ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η έξοδος για
μια τέτοια αποστολή μόλις επιστρέψει στον προορισμό της, επιστρέφει
ξανά στον αέρα για μια ακόμη παρόμοια αποστολή.
Τα
μεταφορικά αεροσκάφη C-130 αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της ραχοκοκκαλιάς
της Πολεμικής Αεροπορίας μιας και ο Ηρακλής σηκώνει στις πλάτες του ένα
τιτάνιο βάρος το οποίο μπορεί να μην αναχαιτίζει τα τουρκικά μαχητικά
όμως σίγουρα στέκεται πιστά και λειτουργεί υπέρ του κοινωνικού συνόλου.
Άλλωστε
είναι πολύ γνωστή η φράση που χρησιμοποιούν ιπτάμενοι και μηχανικοί στο
στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας, πως άλλοι φρουρούν τις Θερμοπύλες
του FIR και άλλοι κάνουν καθημερινό πόλεμο, παλεύοντας ώστε να
βρίσκονται στο πλευρό του πολίτη…
_
0 Σχόλια