Τι μπορεί να μας προσφέρει ένα ζεστό μπάνιο καθημερινά;


Ένα ζεστό μπάνιο μετά από μία κουραστική ημέρα είναι σίγουρο ότι θα μας χαλαρώσει και θα μας ηρεμήσει. Επιπλέον, έχει ευεργετική επίδραση στην ψυχική μας υγεία. Ωστόσο, η έρευνα έχει επίσης αποδείξει ότι ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να έχει θετική επίδραση και στη σωματική μας υγεία.

Μείνετε στο μπάνιο περισσότερο για να κάψετε μερικές θερμίδες παραπάνω!

Μια έρευνα που έγινε από το φυσιολόγο Steve Faulkner λέει ότι η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματός σας θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των θερμίδων που καίτε. Οι εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνά του, κάθισαν πρώτα σε ένα λουτρό για μια ώρα μέχρι η θερμοκρασία του σώματός τους να φτάσει κατά μέσο όρο τους 40 βαθμούς Κελσίου. Στη συνέχεια, ολοκλήρωσαν την προπόνησή τους κάνοντας ποδήλατο γυμναστικής για μια ώρα.

Παραδόξως, μόνο το ζεστό μπάνιο για μια ώρα έκαψε 140 θερμίδες. Αν και αυτές είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις 630 που κάηκαν στο ποδήλατο γυμναστικής, τα ευρήματα έδειξαν ότι το μπάνιο χρησιμοποιεί πολλές θερμίδες, όπως το περπάτημα μισής ώρας.

Πώς ένα μπάνιο μπορεί να ισορροπήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας

Η έρευνα του Faulkner εξέτασε, επίσης, την επίδραση του ζεστού μπάνιου και της άσκησης στο σάκχαρο του αίματος και στην απελευθέρωση της γλυκόζης μετά από ένα γεύμα. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη του έφαγαν το ίδιο γεύμα μετά από ένα ζεστό μπάνιο και μετά από μια ώρα συνεχόμενης άσκησης. Τα χαμηλότερα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι, γιατί αυτό δείχνει καλύτερη ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία με τη σειρά της δείχνει χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη.

Ο Faulkner βρήκε, προς έκπληξή του, ότι τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα των εθελοντών ήταν χαμηλότερα μετά το μπάνιο. Αυτό σημαίνει ότι ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να έχει στην πραγματικότητα μια πιο θετική επίδραση στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα απ’ ότι η άσκηση. Ισχυρίζεται ότι ο λόγος που συμβαίνει αυτό μπορεί να βρίσκεται στις πρωτεΐνες θερμικού σοκ (HSPs) που απελευθερώνονται από το σώμα κατά τη διάρκεια της περιόδου έκθεσης σε υψηλές θερμοκρασίες. Το στρες και το σοκ μπορούν να προκαλέσουν την απελευθέρωση των HSPs, τα οποία προκαλούν τη γλυκόζη να μεταφερθεί από το αίμα προς το μυϊκό ιστό, μειώνοντας έτσι τα συνολικά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

HSPs, ευαισθησία στην ινσουλίνη και πρόληψη του διαβήτη

Μια άλλη έρευνα έχει δείξει ότι οι HSPs μπορούν να είναι επωφελείς στην ενίσχυση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και κατά συνέπεια στη μείωση του κινδύνου του διαβήτη. Το 1985, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κάνσας χρησιμοποίησαν ένα ζωικό μοντέλο για να αποδείξουν ότι συμβάλλουν στη μείωση των συνολικών επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Πιο πρόσφατα, οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει ότι μια ειδική HSP γνωστή ως HSP72 είναι υπεύθυνη για την ενεργοποίηση αυτών των επιδράσεων. Ως εκ τούτου, τα συχνά μπάνια ή οι σάουνες μπορούν να σας βοηθήσουν να ρυθμίσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας και να αυξήσετε την ευαισθησία σας στην ινσουλίνη.

Τα οφέλη της εφίδρωσης για την υγεία

Ένα ζεστό μπάνιο θα σας κάνει να ιδρώσετε, και ο ιδρώτας έχει τα δικά του οφέλη για την υγεία. Ο ιδρώτας είναι ένας φυσικός μηχανισμός αποτοξίνωσης με τον οποίο οι τοξίνες απελευθερώνονται μέσα από την επιφάνεια του δέρματος. Ως εκ τούτου, εάν δεν μπορείτε να ασκηθείτε, ένα ζεστό μπάνιο ή η σάουνα μπορεί σας να παρέχει τα ίδια οφέλη αποτοξίνωσης.

Είναι σημαντικό, ωστόσο, να παίρνετε προφυλάξεις κατά τη χρήση θερμών λουτρών. Να θυμάστε ότι η παρατεταμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να οδηγήσει σε θερμοπληξία ή αφυδάτωση. Να πίνετε νερό πριν και μετά το μπάνιο σας για να βεβαιωθείτε ότι τα επίπεδα υγρών είναι επαρκή. Θα πρέπει, επίσης, να προσέξετε τη θερμοκρασία του νερού, για να αποφύγετε τα εγκαύματα. Ένας άλλος κίνδυνος είναι ο πονοκέφαλος. Μερικοί άνθρωποι βιώνουν αυτό το σύμπτωμα μετά από ένα ζεστό μπάνιο. Ένα κομμάτι πανί εμποτισμένο σε δροσερό νερό στο μέτωπο μπορεί να απαλύνει τον πόνο.


Πηγή: fumara.gr