Γιατί πολλά από τα εστιατόρια δεν αναρτούν τις τιμές τους στο διαδίκτυο;


Αποφασίζεται να επισκεφτείτε ένα εστιατόριο με φίλου, έχετε βρει αυτό που καλύπτει όλες τις ανάγκες σας, αλλά τσεκάροντας τη σελίδα του στο διαδίκτυο διαπιστώνετε ότι οι τιμές του δεν αναγράφονται πουθενά. Έτσι, όμως, δεν μπορείτε να ξέρετε αν το εστιατόριο είναι για την τσέπη σας, ειδικά αν θέλετε να κεράσετε κάποιον/κάποια. 
Γιατί, λοιπόν, πολλά εστιατόρια αποφεύγουν την ανάρτηση του τιμοκαταλόγου τους, αφού ξέρουν πως θα αποθαρρύνουν πολλούς από το να τα επισκεφτούν;

Η αλήθεια είναι πως το βολικό θα ήταν να μπορούμε να δούμε τα μενού όλων των εστιατορίων που μας ενδιαφέρουν στις ιστοσελίδες τους και μαζί με τα πιάτα, να βλέπουμε και τις τιμές τους, έτσι ώστε να υπολογίζουμε το budget της βραδιάς. Ακριβώς όπως σε μια βόλτα ρίχνουμε μια πραγματική ματιά στο μενού του κάθε εστιατορίου που βρίσκεται στο δρόμο μας, έτσι και από το σπίτι, επιθυμούμε να ρίξουμε μια… διαδικτυακή ματιά. Τι συμβαίνει, όμως;

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που μπορεί ένα εστιατόριο να μην ποστάρει τον τιμοκατάλογό του στην ιστοσελίδα του. Ένας από αυτούς είναι ότι το μενού του μπορεί να αλλάζει τακτικά κι αυτό που βλέπουμε online να είναι απλώς κάτι αντιπροσωπευτικό (τις περισσότερες φορές, βέβαια, αυτό αναφέρεται).

Πέραν αυτού, μπορεί να πρόκειται για αλυσίδα εστιατορίων με ποικίλες τιμές. Ακόμη, ενδέχεται το μενού ή/και οι τιμές των υλικών να αλλάζουν καθημερινά και είναι πολύπλοκο το να πρέπει να ανανεώνονται διαδικτυακά συνεχώς, αν δεν έχουν άνθρωπο για το συγκεκριμένο πόστο (ίντερνετ, social media).

Ο τέταρτος και πιο σημαντικός λόγος είναι η ψυχολογία. Σίγουρα, υπάρχει πάντα η πιθανότητα οι ιδιοκτήτες ενός εστιατορίου να είναι σνομπ και μέσω αυτής της τακτικής να υπονοούν ότι «αν πρέπει να ρωτήσετε τις τιμές μας, τότε μάλλον δεν μπορείτε να τις καλύψετε». 

Υπάρχει, όμως και η πιθανότητα να διατηρούν το concept της αντιληπτής αξίας. Όταν βλέπουμε ένα πιάτο του μενού χωρίς την τιμή του, τότε η τιμή του δεν έχει σχέση με το αν μοιάζει με κάτι που θα θέλαμε να παραγγείλουμε ή όχι, δηλαδή βλέπουμε ανεξάρτητα το πιάτο και αξιολογούμε αν μας αρέσει ή δεν μας αρέσει. Δυστυχώς, βέβαια, αυτό το σκεπτικό κρύβει μια πολυτέλεια που λίγοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά.

Όποτε, βλέπετε, λοιπόν, εστιατόριο που δεν ανήκει σε αλυσίδα και δεν δημοσιεύει τον τιμοκατάλογό του online, τότε μπορείτε να υποθέσετε ότι είτε πρόκειται για… σνομπ ή απλώς για κάποιους που βαρέθηκαν να ασχοληθούν με αυτό το κομμάτι. Κανείς, πάντως, δεν θα σας ρίξει το φταίξιμο αν επιλέξετε ένα εστιατόριο στο οποίο κυριαρχεί περισσότερη… διαφάνεια.


Πηγή: clickatlife.gr