Διατροφή και γλαύκωμα: Ποιες τροφές βοηθούν στην πρόληψή του;


Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει άφθονα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του γλαυκώματος.

Μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής, που αποτελείται από ισορροπημένη διατροφή, μέτρια άσκηση και την κατάλληλη ανάπαυση είναι ένα σημαντικό μέρος της συνολικής υγείας σας και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη πολλών ασθενειών.

Ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι παίρνετε όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά είναι μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά, πρωταρχική πηγή των καροτενοειδών, τα οποία μπορούν να έχουν συνολικά οφέλη για την υγεία της όρασης. Επιπλέον ορισμένα φρούτα και λαχανικά, που είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και C έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο γλαυκώματος, Φρούτα και λαχανικά που βοηθούν είναι: το λάχανο, το σπανάκι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σέλινο, τα καρότα, τα ροδάκινα, τα ραδίκια, τα πράσινα φασόλια και τα τεύτλα.

Έχει αποδειχτεί ότι το οξειδωτικό στρες συνδέεται με βλάβες στο οπτικό νεύρο και οδηγεί σε γλαύκωμα, τροφές που είναι αντιοξειδωτικές μπορούν να βοηθήσουν να αποτραπεί περαιτέρω ζημία. Διαιτητικές πηγές αντιοξειδωτικών περιλαμβάνουν το ρόδι, τα μούρα, τα βατόμουρα, η μαύρη σοκολάτα, το μαύρο και το πράσινο τσάι, το μύρτιλλο, το λυκοπένιο (από προϊόντα τομάτας), τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το λάχανο και το σπανάκι και οι σπόροι λιναριού.

Τυχόν ειδικές διατροφικές ελλείψεις στη διατροφή σας μπορούν να αντιμετωπιστούν με συμπληρώματα που περιλαμβάνουν βιταμίνες Α, Β, C και Ε, καθώς και μαγνήσιο, ασβέστιο και ψευδάργυρο. Ωστόσο, δεν υπάρχει επιστημονικά στοιχεία ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης βοηθούν στην πρόληψη του γλαυκώματος.

Ενώ η καλή διατροφή παίζει ένα ρόλο στην πρόληψη των ασθενειών και τη γενική υγεία, δεν είναι μια θεραπεία για το γλαύκωμα. Συζητήστε με το γιατρό σας για οποιεσδήποτε άλλες ερωτήσεις σχετικά με το γλαύκωμα και τη διατροφή σας, την άσκηση και τις επιλογές του τρόπου ζωής.


Πηγή: glaucoma.org