Ο ρόλος της ποικιλίας στη διατροφή μας


Όλοι μας έχουμε ακούσει γιατρούς και διατροφολόγους να μας συμβουλεύουν για την ποικιλία στη διατροφή μας. Γιατί πρέπει να γίνεται αυτό;

Η ποικιλία είναι αναγκαίο κομμάτι της διατροφής, καθώς είναι ο πιο εύκολος τρόπος να είμαστε σίγουροι ότι τρεφόμαστε ισορροπημένα. Όλες οι τροφές δεν είναι εξίσου θρεπτικές και μπορεί να μην περιέχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά που έχουμε ανάγκη. 

Για παράδειγμα, οι ντομάτες είναι καλή πηγή βιταμίνης C και Β-6, αλλά δεν μας προσφέρουν πρωτεΐνη ή βιταμίνη Β-12. Το κοτόπουλο, αντιθέτως, περιέχει άφθονες ποσότητες πρωτεϊνών και βιταμίνης Β-12, αλλά καθόλου βιταμίνη C. Συνεπώς, συνδυάζοντας αυτές τις δύο τροφές, το γεύμα μας είναι ισορροπημένο, και ένα παρόμοιο πλάνο πρέπει να ακολουθεί και η υπόλοιπη διατροφή μας.

Οι κατηγορίες φαγητών που έχουμε ανάγκη είναι οι εξής:

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Δημητριακά
  • Γαλακτοκομικά και πηγές ασβεστίου
  • Κρέας και πηγές πρωτεΐνης
  • Λιπαρά και έλαια

Κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες περιέχει αναγκαία θρεπτικά συστατικά και πρέπει να τις συνδυάζουμε καταλλήλως για να καλύψουμε τις απαιτήσεις του οργανισμού μας.

Επιπλέον είναι καλό να έχετε διάφορες εναλλακτικές σε ό,τι αφορά τα γεύματά σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να μη βαριέστε το φαγητό και να μη συνδέεται την ισορροπημένη διατροφή με κάτι που αναγκαστικά πρέπει να ακολουθείτε.

Παράλληλα ένας σημαντικός ρόλος που παίζει η ποικιλία στη διατροφή μας είναι ότι εξισορροπεί τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν οι… όχι και τόσο καλές επιλογές μας. Κανείς μας δεν μπορεί να τρέφεται συνέχεια με 100% υγιεινά και θρεπτικά φαγητά και πολλές φορές θα κάνουμε ορισμένα ατοπήματα, είτε πρόκειται για κάποιο γλυκό, είτε για κάτι τηγανητό. Με το να κάνουμε το επόμενό μας γεύμα υγιεινό, κατά κάποιο τρόπο ελαττώνουμε το κακό που μπορεί να μας κάνει μια κακή επιλογή. Φυσικά, αυτό δεν είναι δικαιολογία για να τρώμε junk food και μετά να νομίζουμε ότι με ένα υγιεινό γεύμα έχουμε εξουδετερώσει τις επιπλέον θερμίδες και λιπαρά.

Να θυμάστε, η ισορροπημένη διατροφή κρύβεται στην ποικιλία, μα και στις προσεκτικές, έξυπνες επιλογές!




Πηγή: iatronet.gr