Ticker

6/recent/ticker-posts

Η ΠΟΕΣ απαιτεί να σταματήσουν οι ψυχολογικές επιχειρήσεις" και ο διασυρμός των στρατιωτικών






Ήδη έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που ξεκίνησαν οι "διαρροές" ως επίσημος τρόπος να προετοιμαστεί το έδαφος για τις "μεταρρυθμίσεις. Κατά το χρόνο αυτό, οι στρατιωτικοί έχουν βρεθεί όχι μόνο κατ' επανάληψη, αλλά και με αυξανόμενη ένταση στο στόχαστρο του πολιτικού τους προϊσταμένου, του κατά το νόμο εργοδότη τους, προκειμένου να δικαιολογήσει την αναγκαιότητα μεταρρυθμίσεων. Η ΠΟΕΣ καταγράφει συμπυκνωμένες, όσο το δυνατόν περισσότερες δηλώσεις του ΥΕΘΑ εις βάρος του προσωπικού των ΕΔ, προκειμένου να αποδείξει (ελλείψει άλλης δυνατότητας ερμηνείας) ότι όλη αυτή η προσπάθεια είναι μέρος μιας γενικευμένης προσπάθειας απαξίωσης των ΕΔ, απευθυνόμενη προς την Κοινωνία ώστε να αποκτήσει την ηθική νομιμοποίηση της έγκρισης των μεταρρυθμίσεων.

Η ΠΟΕΣ επισημαίνει το προφανές: ο Έλληνας φορολογούμενος δεν κατανοεί τι είναι ένας "τεχνικός" όρος όπως το Σώμα Υπαξιωματικών, σίγουρα όμως κατανοεί πολύ καλά όσα του επιβαρύνουν την τσέπη, όπως ότι του "στοιχίζει μια περιουσία" να πληρώνει στρατιωτικούς που απλώς απαιτούν να παίρνουν βαθμούς δίχως να θέλουν να προσφέρουν, που διαρκώς τους γίνονται χάρες, δεν αξιολογούνται αξιοκρατικά κλπ. Βεβαίως ο Έλληνας φορολογούμενος αγνοεί ότι όλα αυτά, ακόμα και στο βαθμό που υπάρχουν, αποτελούν αρμοδιότητες του διαπιστώνοντος Υπουργού.

Όπως είναι αδύνατον να ξέρει, ότι ο ΥΕΘΑ μέσα στο ίδιο του το γραφείο διατηρεί ως διευθυντή "Συνταγματάρχη χωρίς Σύνταγμα" καθώς και Αξιωματικό αμετάκλητα καταδικασμένο για κλοπή και μάλιστα άνευ καθηκόντων ως στενό συνεργάτη. Προφανώς ο φορολογούμενος δεν γνωρίζει ότι ο Στρατιωτικός Ποινικός Κώδικας προβλέπει ότι ο συγκεκριμένος συνεργάτης του Υπουργού έπρεπε να είχε εκδιωχθεί προ πολλού από τις ΕΔ ή ότι η δικαστική απόφαση στην περίπτωσή του πιθανώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ (και ο Υπουργός αποφεύγει να απαντήσει το γιατί). Κι αν η περίπτωση του Συνταγματάρχη δεν είναι παράλογη (διότι ο γενικός αφορισμός περί Συνταγματαρχών και Συνταγμάτων δεν ισχύει), για τη δεύτερη (του καταδικασμένου στενού συνεργάτη) δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, παρά μόνο η πολιτική κάλυψη.

Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο, όλα τα δεινά στις ΕΔ να αποδίδονται στα στελέχη εξ Υπαξιωματικών. Στελέχη που πέτυχαν με πανελλαδικές εξετάσεις και διατηρούνται σε ακαδημαϊκή ομηρία ως απόφοιτοι ΙΕΚ (η μόνη περίπτωση επιτυχόντων στη χώρα με τέτοια αντιμετώπιση). Η αντίληψη περί αριστείας που επικρατεί στο ΥΠΕΘΑ πλέον συνδέει την εξέλιξη μόνο με την προέλευση: Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΕΙ με υψηλές βάσεις θα έχουν ίδια εξέλιξη με αποφοίτους ΑΣΕΙ με χαμηλές βάσεις και κενά, οι οποίοι θα έχουν καλύτερη εξέλιξη από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ με υψηλότερες βάσεις από τα ΑΣΕΙ. Απλά, δεν υπάρχει καμία λογική και καμία αξιοκρατία, η οποία καταλύεται.

Παράλληλα η ΠΟΕΣ σχολιάζει το προφανές: την ίδια στιγμή που ο ΥΕΘΑ ξεκαθαρίζει ότι οι ΕΔ "θέλουν τους καλύτερους", όχι μόνο κάνει τα πάντα για να τους διώχνει (κάτι που αποδεικνύεται από το αποτέλεσμα των αυξανόμενων παραιτήσεων και της εντεινόμενης απαξίωσης των σχολών και κατατάξεων), αλλά ταυτόχρονα δεν παραλείπει να τους υποβαθμίζει και διασύρει με κάθε τρόπο και σε κάθε αφορμή. Κατά τα λοιπά, αποδίδει στη δήθεν χαμηλή ανεργία το φυλλορρόημα των ΕΔ, αγνοώντας ότι και προ οικονομικής κρίσης, με περίπου ίδια ποσοστά ανεργίας, και οι παραιτήσεις ήταν χαμηλότερες και το ενδιαφέρον για τις ΕΔ πολύ υψηλότερο. Δεν είναι τυχαίο ότι η ΠΟΕΣ κάνει λόγο για "ψυχολογικές επιχειρήσεις" εις βάρος των στρατιωτικών.

Οι οποίοι στρατιωτικοί πριν περίπου ένα έτος είχαν παρουσιαστεί ότι έρχονται στις ΕΔ λόγω καθήκοντος (όχι τόσο για το μισθό) αλλά τώρα παρουσιάζονται ότι παραιτούνται επειδή περιέργως το ίδιο καθήκον έπαψε να υπάρχει και το Υπουργείο ψάχνει για αντίμετρα.

Καταλήγοντας, η ΠΟΕΣ προαναγγέλλει ακόμα μεγαλύτερες δημόσιες αντιδράσεις και διερωτάται για ποιον λόγο μετά από τόσες "καταγγελίες" δεν έχει παραπεμφθεί ούτε μία περίπτωση σε αρμόδιο εισαγγελέα, ενώ ζητάει για πολλοστή φορά από τον ΥΕΘΑ να αναλάβει στην πράξη τις ευθύνες του, αποποιούμενος όλων των προνομίων, αντί να επικαλείται από ασφαλές έδαφος την ανάληψη πολιτικού κόστους. Κύριε Υπουργέ.



Η Ομοσπονδία μας έχει αναδείξει κατ’ επανάληψη με στοιχεία όλα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί κατά την προσπάθειά σας να υποστηρίξετε το αφήγημα της κενής περιεχομένου «Ατζέντας στα μάτια της Κοινωνίας, η οποία είναι ξεκάθαρα ο στόχος της «ενημέρωσης» (και όχι οι στρατιωτικοί). Παρά τις αγωνιώδεις προειδοποιήσεις μας οι οποίες εκ του αποτελέσματος αποδεικνύονται βάσιμες και ιδιαίτερα μετριοπαθείς, διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι σας η αδιανόητη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο στράτευμα δεν δείχνει να σας απασχολεί. Το γεγονός ότι συνεχίζετε απτόητος τις άτυπες «ψυχολογικές επιχειρήσεις» κατά των στρατιωτικών, μάλλον αυτό υποδηλώνει.

Από τον Οκτώβριο 2024 οπότε και αποφασίσατε να ανοίξετε τον ασκό του Αιόλου σε μία εκδήλωση πολιτών στο Rotary Club Αθηνών, έχει περάσει μόλις ένας χρόνος, που για το προσωπικό έχει λειτουργήσει ως το μαρτύριο της σταγόνας μοιάζοντας με αιώνα, με όσα αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογία και το ηθικό του. Το παράδειγμα είναι στοχευμένο ώστε να ταιριάζει με τις συνεχείς «διαρροές» του Υπουργείου σας. Κάποτε ο προκάτοχός σας είχε κάνει λόγο για ελβετικό τυρί στοχοποιώντας τους Αξιωματικούς των ΕΔ. Μάλλον κοιτούσε προς την λάθος κατεύθυνση.

Έκτοτε οι άνεμοι που σπείρατε έχουν μετατραπεί σε θύελλες, πριν καν ακόμα τεθεί σε διαβούλευση το περιβόητο πολυνομοσχέδιο για το Σώμα Υπαξιωματικών. Από την ημέρα που ξεκίνησαν «επίσημα» οι διαρροές, οι στρατιωτικοί έχουν γίνει μετατραπεί σε στόχο όλων των επιθέσεών σας, σε δύο άξονες: πρώτον, επί προσωπικού και δεύτερον, ως προς τον τρόπο λειτουργίας των ΕΔ συνολικά.



Πως μπορεί, άραγε, να χαρακτηρίσει κανείς την τελευταία δημόσια τοποθέτησή σας, κατά την οποίαν οι στρατιωτικοί είναι (και) άχρηστοι συν τοις άλλοις που θέλουν απλώς να λαμβάνουν βαθμούς δίχως να κάνουν τίποτα; Περιέργως, μάλιστα, δείχνετε να έχετε μια ιδιαίτερη «προτίμηση» στους αποφοίτους των ΑΣΣΥ που έχουν αναχθεί σε καρδιά του προβλήματος, διά των οποίων συμπιέζονται όλοι οι εξ Υπαξιωματικών. Κυρίως οι απόφοιτοι των ΑΣΣΥ, όπου, περιέργως, δείχνει να «εντοπίζεται». Βεβαίως μοιάζει ιδιαίτερα περίεργο το γεγονός ότι αντί να συνεχίσουν να κάθονται στις ΕΔ απλώς παίρνοντας βαθμούς, σπεύδουν να παραιτηθούν.

Πλέον, εν όψει της προαναγγελθείσας ανάρτησης σε δημόσια διαβούλευση του περιβόητου, κατάπτυστου πολυνομοσχεδίου, θεωρούμε κρίσιμο να παρουσιάσουμε την πλήρη εικόνα που έχει διαμορφωθεί από το σύνολο των τοποθετήσεών σας εις βάρος του προσωπικού σας (ή έστω, όσες καταφέραμε να θυμόμαστε), συμπυκνώνοντας όσο αυτό είναι εφικτό τις δηλώσεις ενός έτους. Θα ξεκινήσουμε από την προσπάθειά σας να παρουσιαστείτε ως ο μεταρρυθμιστής που εντόπισε όλα τα προβλήματα και που δέχεται να αναλάβει το δυσβάσταχτο πολιτικό κόστος και να τα αλλάξει όλα προς το καλύτερο (εικόνα που έμμεσα υποδηλώνει σύγκρουση με συντεχνίες, που κατά τα λοιπά στις ΕΔ δεν υφίστανται).



Υπό αυτό το πρίσμα, διαρκώς απευθυνόμενος στην ελληνική Κοινωνία, άρα στον πολύπαθο Έλληνα φορολογούμενο, του εξηγούσατε ότι ήρθε η ώρα να δοθεί ένα τέλος στην κατασπατάληση πόρων. Για να γίνετε απολύτως αντιληπτός, χρησιμοποιούσατε παραδείγματα που να μπορεί να κατανοήσει: περιττές δαπάνες, κακοδιαχείριση, αναχρονισμός («Για να τα λέει ο Υπουργός, κάτι θα ξέρει», κατ’ αναλογία της δήλωσής σας αν όλα αυτά σας κατέστησαν «δημοφιλέστερο»). Όλα αυτά, για το χαρτοφυλάκιο και το προσωπικό σας. Υπενθυμίζουμε:

Αν όχι όλα τα παραδείγματα που έχετε χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα, τουλάχιστον η συντριπτική πλειοψηφία τους ήταν απολύτως αναληθή ή παραπλανητικά. Η τακτική αυτή είναι, αν μη τι άλλο, περίεργη, «τόσο καλοί νόμοι» να χρειάζονται τόσες πολλές ανακρίβειες και παραπληροφόρηση για να πείσουν. Και ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που για πρώτη φορά στα χρονικά, ένας ΥΕΘΑ κατάφερε να ξεσηκώσει έως και ανωτάτους ε.α., πέραν του ε.ε. προσωπικού, βγάζοντας στο δρόμο εναντίον του 10.000 ανθρώπους.
Τα οικονομικά παραδείγματα που επικαλείστε βασίζονται σε παραφουσκωμένες ή και εντελώς ανύπαρκτες αντιστοιχίες (πχ, όπως ως προς το μισθολογικό κόστος των αξιωματικών ΕΟΘ, τη δαπάνη του περιβόητου κτιρίου στο κέντρο της Αθήνας, την εξοικονόμηση μισθοδοσίας ως αντιστοιχία των εκκαθαρίσεων κλπ).
Παρά την επαναλαμβανόμενη διαπίστωσή σας ότι «έχουμε πολλούς Αξιωματικούς», σύμφωνα με τις «διαρροές» ο προγραμματισμός της «νέας εποχής των ΕΔ» δείχνει να τους διατηρεί σε παρεμφερείς αριθμούς. Ουσιαστικά μέρος των Αξιωματικών ΑΣΣΥ προβλέπεται να αναπληρωθούν από ΑΣΕΙ, άρα υφίσταται η παραδοχή ότι χρειάζονται Αξιωματικοί.
Το ίδιο ισχύει και για τους Υπαξιωματικούς, στους οποίους εντελώς προσβλητικά ενσωματώνεται και το Σώμα των Ανθυπασπιστών που επί των ημερών σας παύει να αποτελεί ενδιάμεση κατάσταση.
Ουσιαστικά αυτοί που αφαιρούνται είναι αριθμητικά από το σύνολο της δύναμης είναι οι ΕΜΘ που ούτως ή άλλως ελαχιστοποιούνται με ταχείς ρυθμούς και δεν αναπληρώνονται. Όλα αυτά δημιουργούν μια πολύ σοβαρή απορία: τελικώς τι είναι αυτό που αλλάζει στη δομή των ΕΔ;
Η απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα είναι απλή: πέραν της εξέλιξης των Υπαξιωματικών, τίποτε άλλο δεν αλλάζει δραματικά. Ξαφνικά, ακόμα και η διαπίστωση «τι να τους κάνω τους ΕΠΟΠ Επιλοχίες στα 50» μεταρρυθμίζονται με τρόπο τέτοιο ώστε να παραμένουν Επιλοχίες ως τα 60! Οι ΕΔ προορίζονται να γεμίσουν με Υπαξιωματικούς γκριζομάλληδες και με αραιή κώμη, σε επίσης προχωρημένες ηλικίες με όσα αυτό συνεπάγεται, με επιχειρησιακό σχεδιασμό να παραμένουν ως το τέλος στην πρώτη γραμμή, κάτι που θα προβλέπεται για τους βαθμούς τους (ως έχετε εξαγγείλει άλλωστε). Αποδεικνύεται ότι, τελικά, το πρόβλημα δεν ήταν η ηλικία αλλά η εξέλιξη.
Ακόμα και το αφήγημα περί της περιβόητης αναλογίας ένα προς ένα/εννιά έχει καταρρεύσει βαρύγδουπα και για το λόγο αυτό έχει αντικατασταθεί από άλλες (ακατανόητες για την Κοινωνία) έννοιες όπως η «ανάστροφη πυραμίδα», όπου ακόμα κι αυτή για να παρουσιαστεί έτσι, έπρεπε να παρουσιαστούν στρεβλά στοιχεία.
Παρουσιάζετε διαρκώς, δήθεν εξοικονόμηση από το κλείσιμο στρατοπέδων και τις εκκαθαρίσεις στρατιωτικών, ώστε να δώσετε αυξήσεις. Ωστόσο, έχετε αποφύγει να εξηγήσετε λεπτομερώς ως προς την ακριβή προέλευση των ποσών που επικαλείστε καθ’ όσον τα νούμερα δεν βγαίνουν. Διότι σε μιαν άλλη αποστροφή του λόγου σας, είχατε πει ότι «θα θέλαμε να έχουμε κλείσει κι άλλα στρατόπεδα αλλά δεν έχουμε χρήματα», το οποίο είναι αληθές. Ένα στρατόπεδο δεν βάζει τόσο απλά λουκέτο, αλλά αυτό η Κοινωνία το αγνοεί και της μένει η γεύση της εξοικονόμησης. Αντίστοιχα, δεν έχετε ενημερώσει πόσα από τα στρατόπεδα που έπαυσε η χρήση τους επέστρεψαν στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης τους δίχως όφελος για το ΥΠΕΘΑ.
Αναφορικά με τα σπίτια, έχουμε αποδείξει ότι ο αριθμός και οι περιοχές τους είναι μεταβαλλόμενοι και, ακόμα σοβαρότερα, δίχως ορατό προγραμματισμό. Σύμφωνα δε, με τα τελευταία δεδομένα που με τη δική σας υπογραφή δημιούργησε ο ν.5229/2025, για να καλυφθούν οι ανάγκες 70.000 στρατιωτικών, θα πρέπει να ανεγερθούν 280.000 σπίτια! Μόνο που με τα 1.000 σπίτια ανά έτος που έχετε προαναγγείλει, θα απαιτηθούν 70 χρόνια για να υλοποιηθεί το οικιστικό πρόγραμμα, που διαρκώς προαναγγέλλετε ότι θα (ξανα)παρουσιάσετε, προφανώς για λόγους εντυπωσιασμού.
Κάνετε διαρκώς λόγο για αποκατάσταση της αξιοκρατίας, αλλά δεν μας έχετε πει ούτε ένα μέτρο ελέγχου των Διοικητών που δεν πληρούν τις προδιαγραφές για τη θέση τους. Όπως αποκρύπτετε πόσες υποθέσεις αναξιοκρατικής αξιολόγησης κατέρρευσαν στα διοικητικά δικαστήρια, με οικονομική επιβάρυνση των θιγόμενων (ούτε του Δημοσίου, ούτε των μη ικανών Διοικητών). Τα στοιχεία αυτά υποτίθεται ότι θα τα αξιολογούσαν τα ΓΝΟΠΣ, αλλά η διακυβέρνησή σας έσπευσε να τα καταργήσει πριν καν εφαρμοστούν, με αποτέλεσμα εσείς να έχετε τη δυνατότητα να επικαλείστε ό,τι στοιχείο περί τη διοικητική αυθαιρεσία επιθυμείτε, με όποιον τρόπο το επιθυμείτε, δίχως υπηρεσιακό αντίλογο.
Συμπληρωματικά ως προς το αφήγημά σας περί αξιοκρατίας, με το νέο σύστημα, απόφοιτοι Σχολών με υψηλότερη βαθμολογία (ΑΣΣΥ) θα έχουν χειρότερη εξέλιξη σε σχέση με Σχολές με χαμηλότερη και κενά (ΑΣΕΙ). Ακόμα και απόφοιτοι ΑΣΕΙ με υψηλή βαθμολογία εξισώνονται με έτερους αποφοίτους ΑΣΕΙ με χαμηλή βαθμολογία και αυτό το παρουσιάζετε ως δίκαιο. Ύβρις έναντι της αριστείας, αφού η εξέλιξη συνδέεται όχι με τις επιδόσεις αλλά με την προέλευση. Επικαλείστε δε, ακόμα και τη δυνατότητα μετατάξεων όπως ακριβώς προϋπήρχε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πρόκειται για δική σας μεταρρύθμιση.
Ακόμα και όλες οι περιπτώσεις όπου, δήθεν, έχετε εντοπίσει να έχουν ζημιώσει το ελληνικό Δημόσιο, αφορούν από πλευράς αρμοδιοτήτων αποκλειστικά εσάς και τους προκατόχους σας, αλλά παρά ταύτα έχετε σπεύσει να μεταφέρετε τις ευθύνες αλλού: εσείς έχετε τον εποπτικό ρόλο των Μετοχικών Ταμείων και των Ειδικών Λογαριασμών, εσείς ορίζετε πρόσωπα με Αποφάσεις σας, εσείς ξεκινάτε τις κρίσεις στις ΕΔ (αν και κατά το νόμο άλλη είναι η διαδικασία), εσείς είστε ο κατά το νόμο υπεύθυνος για όσα συμβαίνουν στο χαρτοφυλάκιό σας άρα και σε κάθε Υπηρεσία των ΕΔ μεμονωμένα, εσείς είστε ο νομοθέτης. Ποιος ευθύνεται όμως για τα κακώς κείμενα; Οι «άλλοι».
Παράλληλα, δημιουργείτε νέα τετελεσμένα διά της απόλυτης διαστρέβλωσης έως και των νοημάτων των λέξεων: ενόσω αποστερείτε σειρά από δικαιώματα από τους στρατιωτικούς προκειμένου να τα εκχωρήσετε σε μη δικαιούχους πολίτες, όπως η ανεξέλεγκτη πρόσβαση στα στρατιωτικά νοσοκομεία και τις υποδομές τους, αποκλείετε έμμεσα τους νόμιμους αποκλειστικούς δικαιούχους. Ως εκ τούτου, οι υπηρεσίες υγείας θα παρέχονται (με το αζημίωτο) από ιδιώτες και αυτό ονομάζεται «(νέα) δυνατότητα», όπως αντίστοιχα η τακτική των οικονομικών ανύπαρκτων έως ελάχιστων παροχών με εξοντωτικές κρατήσεις ονομάζεται «αυξήσεις». Δεν είναι τυχαίο ότι η ίδια η Κυβέρνηση έσπευσε μετά τη ΔΕΘ να δημιουργήσει πλατφόρμα ενημέρωσης για το όφελος από τις μειώσεις στη φορολογία, αφού γνωρίζει ότι αυξήσεις δεν υφίστανται. Η οργή του Στόλου (και όχι μόνο) για τη «δίκαιη ευγνωμοσύνη της Πολιτείας» περιέργως καταπνίγεται. Γιατί άραγε; Ίσως γι’αυτό πρόσφατα αποκαλέσατε έμμεσα «παράλογους» όσους παραμένουν στις ΕΔ, διότι «οι λογικοί είναι περιζήτητοι έξω» (πάντα μόνο Αξιωματικοί).
Την ίδια στιγμή, ενώ ευαγγελίζεστε διαρκώς την εξοικονόμηση και το νοικοκύρεμα, διαρκώς προβαίνετε σε, κατά γενική ομολογία ανούσια, έξοδα με ποσά που θα μπορούσατε να έχετε διοχετεύσει αλλού: πχ, η αντικατάσταση του εσώκλειστου μνημείου «αθανάτων» με αντίστοιχο της «κιβωτού μνήμης», η νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ΥΠΕΘΑ με τις εξωτερικές μονάδες κλιματιστικών να δεσπόζουν και δίχως να φαίνονται οι άλλες όψεις κλπ.
Ακόμα και με την περίπτωση του δυστυχήματος των Τεμπών έχετε αυτοπαρουσιαστεί ως ευαισθητοποιημένος, αλλά δεν έχετε συνδράμει για την αποκάλυψη των συνθηκών του δυστυχήματος στη Λιβύη, καθώς και για τις άλλες απώλειες στις ΕΔ εν καιρώ ειρήνης. Τελικώς που ακριβώς ξεκινάει και που τελειώνει η ευαισθησία σας για το προσωπικό των ΕΔ;



Ωστόσο θα ήταν αδύνατον αν παράλληλα με τα προβλήματα δεν παρουσιαζόταν και η αναγκαία εξωστρέφεια, πάντα εις βάρος των δικαιωμάτων άλλων (πχ τα σπίτια που κυριολεκτικά ξεκινήσατε να μοιράζετε. Υπενθυμίζουμε ενδεικτικά: «Θεωρούμε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Βεβαίως τα ακίνητα αυτά είναι τους σκοπούς των ΕΔ αλλά αυτό δεν σημαίνει και αποκοπή από το κοινωνικό γίγνεσθαι», Ολομέλεια 28/7/25).

Πλέον θεωρούμε ότι ο σχεδιασμός σας για το τι πραγματικά είναι η «Ατζέντα 2030» έχει αποκαλυφθεί πλήρως από τα ίδια τα γεγονότα, δίχως να αφήνει περιθώρια για καμία αμφιβολίες. Και ακριβώς λόγω έλλειψης περιεχομένου, τις τελευταίες εβδομάδες μετονομάστηκε σε «νέα αποχή των ΕΔ», διότι η προηγούμενη ορολογία είχε αρχίσει να ξεθωριάζει μπροστά στην πραγματικότητα. Αυτό που δεν φαίνεται να έχετε συνειδητοποιήσει είναι ότι το πρόβλημα δεν το έχουν οι λέξεις, αλλά η κατάσταση που έχετε διαμορφώσει:

Πρώτα στοχοποιήσατε συλλήβδην όλο το στρατιωτικό προσωπικό και τη δομή των ΕΔ, ενώπιον πολιτών στο Rotary Club.
Στη συνέχεια ήρθαν οι προαναγγελθείσες εκκαθαρίσεις στους ανώτατους Αξιωματικούς με όλα όσα μεσολάβησαν (πχ τάξη 1994 ΑΣΕΙ, «πρακτική» των ΕΟΘ). Οι φωνές για απόλυτη αναξιοκρατία, που πλέον προέρχονται όχι μόνο από απόστρατους αλλά και από εν ενεργεία, παρόλο που η πλειοψηφία πιθανότατα «φοβάται» μη τυχόν συμπεριληφθεί στο «επόμενο προαναγγελθέν πακέτο των 1.700» των έκτακτων κρίσεων του 2026, οι οποίοι εκ των πραγμάτων προέρχονται από συγκεκριμένο «target group».
Στη συνέχεια στοχοποιήσατε τους Συνταγματάρχες και Πλοιάρχους, οι οποίοι είναι «πολλοί», ώστε να αιτιολογηθεί η επέκταση των αποστρατειών και στον αυτό βαθμό, καθώς και η ανάγκη για περαιτέρω «μεταρρυθμίσεις». Για να αποδείξετε τη δήθεν αλήθεια του αφηγήματός σας, κάνατε λόγο ακόμα και για Πλοιάρχους δίχως πλοία και Συνταγματάρχες δίχως Συντάγματα. Ωστόσο, ξεχάσατε να μας ενημερώσετε αν και πότε είχε ξαναϋπάρξει τέτοια αντιστοιχία, διότι γνωρίζετε καλά την απάντηση. Άραγε, ο διευθυντής του Στρατιωτικού σας Γραφείου είναι και αυτός Συνταγματάρχης δίχως Σύνταγμα; Θα τον αποστρατεύσετε ή θα τον στείλετε να υπηρετήσει στο… Σύνταγμά του;
Στοχοποιήσατε με γενικόλογους αφορισμούς μαζί με τα νοσοκομεία και ιατρικές ειδικότητες (ψυχολόγους, κτηνιάτρους) δίχως καν να παραθέσετε σε τι αντικείμενα απασχολούνται.
Ακολούθως στοχοποιήσατε συνολικά τη σταδιοδρομία των Αξιωματικών προέλευσης Υπαξιωματικών προφανώς γνωρίζοντας μόνο τα δεδομένα στον ΣΞ, ώστε διά της σαρδελοποίησης να συμπαρασυρθούν ανεξαιρέτως όλοι οι Υπαξιωματικοί, ανεξαρτήτως Κλάδου και προέλευσης. Επικουρικά, προκειμένου να γίνετε πιο πιστευτός, συμπεριελάβατε στους αριθμούς των ενεργών Συνταγματαρχών ΑΣΕΙ και όσους εξ ΑΣΣΥ απλώς αποστρατεύονται με τον αυτό βαθμό, τον οποίον φέρουν τιμητικά μόνο για ένα μήνα και μετά διαγράφονται από τις ΕΔ.
Πλέον, επειδή προφανώς δεν έφταναν τα καρκινώματα και ο εκφυλισμός και φτάσαμε να γίνεται λόγος για απονομή βαθμών «έναντι», για βαθμούς άνευ αντικρίσματος, για απαίτηση απονομής βαθμών δίχως εργασία, ακόμα και για χουντικά κατάλοιπα ή πλήρη, συνολική αχρηστία. Οποία Ύβρις, όταν στο Στρατιωτικό σας γραφείο διατηρείτε εν γνώσει σας ως στενό συνεργάτη και μάλιστα άνευ καθηκόντων Αξιωματικό εξ ΑΣΣΥ ο οποίος ένεκα αμετάκλητης καταδίκης του για κλοπή δεν θα έπρεπε καν να υπηρετεί στο Στράτευμα. Είτε ο πρώτος που δεν τηρεί όσα καταγγέλλει.
Προκειμένου δε, να διασφαλιστεί η σιωπηρή συναίνεση αυτών που «πρέπει», οι μόνοι που θα λάβουν τεράστιες αυξήσεις είναι οι Αξιωματικοί στους βαθμούς των ανωτάτων, που έρχονται ως «πακέτο» με το όλο πολυνομοσχέδιο. Άραγε ποιος Ανώτατος Αξιωματικός να τις αρνηθεί; Όλοι οι υπόλοιποι τις ακούνε αλλά δεν τις βλέπουν. Επίσης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το «πρόβλημα» με τη σταδιοδρομία των Αντισυνταγματαρχών που, επίσης, θίγονται, ειδική μεταβατική διάταξη που επιχειρείται να κρυφτεί, προβλέπει ότι για την περίπτωσή τους η εφαρμογή του νόμου θα ξεκινήσει μετά από 10 χρόνια. Αδιανόητες μεθοδεύσεις για έναν τόσο «καλό νόμο», που χωρίζει τις ΕΔ, όχι μόνο σε παιδιά και αποπαίδια, αλλά σε ακόμα και τα αποπαίδια μεταξύ τους σε περισσότερες κατηγορίες.
Την ίδια στιγμή πάντα «οι στρατιωτικοί ευθύνονται» για λειτουργικά προβλήματα που ζημιώνουν το Δημόσιο: πχ στα νοσοκομεία τα οικονομικά επιβαρύνονται, όχι από τις διαρκείς νομοθετικές παρεμβάσεις (πχ εις βάρος του ΕΟΠΥΥ, ή διά της συμπερίληψης νέων δικαιούχων που ουδέποτε κατέβαλλαν εισφορές), αλλά από την αδυναμία διαχείρισης αυτών των αυξανόμενων επιβαρύνσεων με υπαιτιότητα των Υπηρεσιών των ΕΔ. Ωστόσο, αν και διαρκώς έχετε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα να επικαλεστείτε, περιέργως αποφεύγετε να το παραπέμψετε σε αρμόδιο εισαγγελέα. Γιατί; Ακόμα και η περίπτωση με τις δωρεές ιδιωτών, εξ όσων γνωρίζουμε, από έγγραφό μας προκάλεσε αυτεπάγγελτη παρέμβαση του αρμοδίου εισαγγελέα και όχι επειδή εσείς την επιδιώξατε.
Οι δε, «ημέτεροι» διαρκώς εξυπηρετούνται κατ’ εξαίρεσιν (όπως με την πρόσφατη κατάπτυστη διάταξη «νύχτας» στο ν.5223/2025 που βάζει πλάτη σε κάθε πιθανή κακοδιαχείριση στο ΜΤΣ) ώστε να διασφαλιστεί και η δική τους συναίνεση (κάτι που διαπιστώσαμε με τη θέση της ΕΑΑΣ για το Σώμα Υπαξιωματικών). Υπενθυμίζουμε ενδεικτικά ότι στη συζήτηση της 28/7/25 στην Ολομέλεια, αναφέρατε την αδυναμία του ΤΕΘΑ να συνδράμει στην αποστολή του με αυτά τα οικονομικά δεδομένα. Ήδη οφείλατε να γνωρίζετε τι είχε ειπωθεί την 23/7/25 κατά τη συζήτηση με τους φορείς, από τον πρόεδρο της ΕΑΑΣ που παραδέχθηκε ότι η μερίδα του λέοντος των εσόδων του Ταμείου πάει στον ΕΚΟΕΜΣ, κάτι που ο πρόεδρος του ΤΕΘΑ απέκρυψε («Για παράδειγμα, η απόδοση εσόδων του ΤΕΘΑ το 2024 κατανεμήθηκε κατά 78%, ήτοι 5 εκατομμύρια ευρώ, στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, ΕΚΟΕΜΣ, και 22% σε λοιπές υποχρεώσεις. Ως εκ τούτου, εκτιμούμε ότι θα προκληθεί οικονομικό πρόβλημα στους ειδικούς λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων και ιδίως στον ΕΚΟΕΜΣ, που σύμφωνα με έγγραφό του έχει αξιολογήσει γύρω στα 5 εκατομμύρια τη ζημιά.»). Αυτή είναι η «αποστολή» που επικαλεστήκατε ότι δεν μπορεί να εκπληρωθεί;
Αντίστοιχα, αποφεύγετε να ασκήσετε έλεγχο σε Διοικητές (αξιολογούντες και γνωματεύοντες) για την έλλειψη αξιοκρατίας και ικανότητας κρίσης στις αξιολογήσεις τους που εσείς ο ίδιος καταγγείλατε, ακόμα κι όταν πρόκειται για περιπτώσεις που καταρρίπτονται σε Δικαστήρια. Ο λόγος είναι ότι χρειάζεστε τη διοικητική αυθαιρεσία για να προβαίνει στις εκκαθαρίσεις προσωπικού ανά βαθμό, όπως (προς ώρας) προβλέπει το κατάπτυστο πολυνομοσχέδιο. Περιέργως έχετε καθορίσει με βάση τη προέλευση έως και ποια στελέχη θα βρίσκονται σε ποια πλευρά της διοικητικής αυθαιρεσίας.



Κύριε Υπουργέ.

Την 28/7/25 κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής σας στην Ολομέλεια για τη συζήτηση για το στεγαστικό των ΕΔ αναφέρατε επί λέξη: «Και βεβαίως είπα μέχρι και 80% και η δήλωση στα πρακτικά είναι η δήλωση του νομοθέτη. Και γιατί δεν γράφω αριθμό μέσα στο νομοθέτημα; Θα σας απαντήσω. Γιατί όταν θα ολοκληρωθεί το στεγαστικό, ελπίζω το 2030 το στεγαστικό» (Ολομέλεια, συζήτηση για το στεγαστικό, 28/7/25). Όλες οι παραπάνω τοποθετήσεις σας έχουν ειπωθεί και μέσα στη Βουλή, όχι μόνο σε δημόσιες παρουσίες σας. Προς απόδειξη τούτου τις καταγράφουμε στο Παράρτημα του παρόντος εγγράφου. Πως είναι δυνατόν οι «δηλώσεις του νομοθέτη» να διαψεύδονται από τα ίδια τα έργα του και ο νομοθέτης να ξεσηκώνει πλήθος αντιδράσεων από τεράστιο μέρος των ε.ε. και ε.α. στρατιωτικών και να μην προβληματίζεται; Αμ έπος, αμ έργον.

Άραγε πόσο ειρωνικό είναι, η καταγεγραμμένη δήλωση του νομοθέτη να αφορά τη δέσμευση ότι στους στρατιωτικούς θα καλύψει το 80% των στεγαστικών αναγκών των ΕΔ διά της αξιοποίησης (υφαρπαγής) της περιουσίας των ΕΔ, αλλά παρά την «καταγραφή της δήλωσης στα πρακτικά» το ποσοστό να περιορίζεται μόλις στο 25% μετά την εκχώρηση του δικαιώματος (συν)διαχείρισης σε έτερο Υπουργείο με την σύμφωνη γνώμη (υπογραφή) του νομοθέτη;



Πως είναι αδύνατον να μην βλέπετε τις ίδιες σας τις αντιφάσεις, όπου την ώρα που διαλαλείτε ότι «χρειαζόμαστε τους καλύτερους» (28/7/25), να κάνετε λόγο για χιλιάδες «δυνάμει άχρηστους» που «δουλεύουν με αντάλλαγμα» (δηλαδή κατά μια έννοια υστερόβουλα), προαναγγέλλοντας ότι θα μετατραπούν σε χρήσιμους μόνο και μόνο διά της βαθμολογικής συμπίεσης και της απώλειας του «ανταλλάγματος»; Εσείς δεν ήσασταν αυτός που είχε δηλώσει ότι «…ξέρουμε ότι τα στελέχη μας υποαμείβονται αλλά […] οι περισσότεροι από αυτούς, η συντριπτική πλειοψηφία, δεν είναι στις Ένοπλες Δυνάμεις για τη μισθολογική αμοιβή» (18/4/24, ΣΚΑΪ); Τελικά, τι ισχύει για τους στρατιωτικούς; Τι απ’όλα είναι και τι χρειάζονται;

Πως γίνεται να αποδίδετε την εντυπωσιακή επί των ημερών σας αύξηση των παραιτήσεων και την απαξίωση των στρατιωτικών σχολών και των κατατάξεων στη δήθεν χαμηλή ανεργία; Για ποιον λόγο προ χρεοκοπίας το 2010 με αντίστοιχα ποσοστά ανεργίας με τα σημερινά και με ισχυρότερη αγοραστική δύναμη όχι μόνο οι βάσεις ήταν υψηλότερες, όπως και το ενδιαφέρον για τις ΕΔ, αλλά και το φυλλορρόημα ήταν ασύγκριτα λιγότερο; Κι ακόμα σοβαρότερα, δηλώσατε το αδιανόητο ότι, «παραιτούνται όσοι δεν έχουν αίσθημα εθνικής αποστολής»! Αν είναι δυνατόν! Μήπως τελικά οι «λογικοί» και οι «καλύτεροι» δεν έρχονται καθόλου στις ΕΔ από επιλογή, ακριβώς επειδή ξέρουν ότι μπορούν να γίνουν απευθείας «περιζήτητοι έξω», δίχως να μεσολαβήσει το τοξικό περιβάλλον των ΕΔ;

Πλέον ουδείς αμφισβητεί ότι ο μόνος στόχος του πολυνομοσχεδίου είναι οι Υπαξιωματικοί και η σταδιοδρομία τους εις βάρος των οποίων δείχνει να υπάρχει μια ανεξήγητη εμμονή. Σε αυτούς προσωποποιείτε όλες τις διαχρονικές παθογένειες των ΕΔ, ακόμα και τις διαχρονικές παρεμβάσεις του νομοθέτη. Και για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα επικαλείστε τη δήθεν μεταβατική περίοδο 19 ετών, διάστημα που δεν πρέπει να έχει ξαναπροβλεφθεί για την εφαρμογή κανενός άλλου νόμου. Ακόμα και ο ν.3883/2010 μόλις φέτος έκλεισε 15ετία από τη θέσπισή του, δηλαδή λιγότερο από το χρόνο που παρέχετε για να αποχωρήσει με πάγωμα προαγωγών και το τελευταίο εξ Υπαξιωματικών στέλεχος των «νυν» ΕΔ. Αυτό εξυπηρετεί η μεταβατική περίοδος.



Σε όλους μας έχει γίνει κατανοητός ο ρόλος που έχουν διαδραματίσει διάφοροι περιβόητοι «μυστικοί σύμβουλοι», που αποφεύγουν να εκφράσουν δημόσια τις απόψεις τους αλλά και να κοιτάξουν τους στρατιωτικούς στα μάτια, ώστε να αναλάβουν τις ευθύνες που αναμφίβολα τους αναλογούν. Πιθανώς να πρόκειται για στρατιωτικούς (ε.α. ή και ε.ε.) όπως φημολογείται, ενδεχόμενο αναμφίβολα ντροπιαστικό. Από την άλλη, αν δεν πρόκειται για στρατιωτικούς, μας προκαλεί εντύπωση το ότι επιλέγονται ως σύμβουλοι για ένα αντικείμενο εκτός πεδίου γνώσης τους. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον αποδέχεστε να αναλάβετε εσείς το σύνολο του «αναθέματος» και την κατακραυγή για τα δυσμενή μέτρα που φέρνετε, είναι μια επιλογή που αναγκαστικά οφείλουμε να αποδειχθούμε. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν συμβαδίζει με τις εξοργιστικές πρόνοιες του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης Υπουργών και δεν επιτρέπουν σε καμία περίπτωση την «ανάληψη του πολιτικού κόστους».

Κι αν διαρκώς σας φταίνε κάθε φορά «(κάποιοι) άλλοι», μήπως θα έπρεπε να προβείτε σε μια δημόσια παραδοχή, ώστε να πληροφορηθούμε πόσες φορές οι νομοθετικές παρεμβάσεις που σήμερα κατακεραυνώνετε αποτέλεσαν μηχανισμούς προεκλογικών καλοπιασμάτων, ακόμα και του δικού σας κόμματος και έγιναν επί σειρά ετών αποδεκτές από όλες τις Διοικήσεις; Από Υπαξιωματικούς αποτελούνται οι Διοικήσεις; Τότε ήταν καλά διότι εξυπηρετούσαν, αλλά σήμερα δημιουργούν προβλήματα; Πάλι στην τοξική λογική του «μαζί τα φάγαμε» μας υποχρεώνετε να επιστρέψουμε;



Κύριε Υπουργέ.

Αν εξαιρέσουμε την πραγματικότητα που ακολουθεί την πορεία του στραβού γιαλού, το αφήγημά σας δείχνει να μην επηρεάζεται από κανένα άλλο δεδομένο. Ίσως γι’αυτό φτάσατε σε σημείο να επικαλείστε μέχρι και με ανύπαρκτες ρυθμίσεις νόμου (Αβέρωφ), στοχοποιώντας αποκλειστικά και μόνο Υπαξιωματικούς.

Με μεγάλο προβληματισμό θέτουμε το κάτωθι ερώτημα: άραγε πόσο πιθανό είναι, ένα οικοδόμημα να μπορεί να χτιστεί σαν παλάτι στην άμμο, πάνω σε σάπια θεμέλια; Διότι για να ισχύει κάτι διαφορετικό για ένα νόμο που βασίζεται σε τόση παραπλάνηση, δεν μπορεί να έχει καλά αποτελέσματα.

Η Ομοσπονδία μας σας κάλεσε πολλές φορές να αποκαλύψετε το περιεχόμενο της «Ατζέντας 2030». Όχι μόνο το αποφύγατε όλες τις φορές ακριβώς επειδή δεν υπάρχει περιεχόμενο, αλλά κάθε φορά αυξάνατε την ένταση των επιθέσεών σας. Κάθε παράδειγμα που χρησιμοποιήσατε σας εκθέτει προσωπικά, αρχής γενομένης από τη μετατροπή της αναλογίας αξιωματικών/υπαξιωματικών με τρόπο που θα συνεπαγόταν μείωση του ενεργού έμψυχου δυναμικού κατά περίπου 45.000 στρατιωτικούς.



Ωστόσο, διαφαίνεται ότι η εμμονή των μυστικών συμβούλων σας είναι μεταδοτική: σας έχει εγκλωβίσει στις ίδιες σας τις εξαγγελίες και για κάποιον ακατανόητο λόγο σας αποτρέπει από το να δείτε καθαρά και ψύχραιμα τα δεδομένα. Προφανώς οι 10.000 στρατιωτικοί στους δρόμους ήταν μικρό νούμερο. Αν αυτό είναι το πρόβλημα, εύκολα μπορεί να διορθωθεί. Και θα διορθωθεί προσεχώς. Σε κάθε περίπτωση, προκειμένου να φανείτε συνεπής, οφείλετε να πράξετε τα δέοντα ώστε να είστε εν τοις πράγμασι σε θέση να αναλάβετε κάθε πολιτικό κόστος που σας αναλογεί, κάτι που ακόμα αποφεύγετε να πράξετε.





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια