Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

«Μάστιγα» τα νοθευμένα καύσιμα: Τι θα πάθει το αυτοκίνητο, τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί







Σε «μάστιγα» εξελίσσονται οι πειραγμένες αντλίες στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ενώ οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς σε περίπτωση που βάλουν στο αυτοκίνητό τους νοθευμένα καύσιμα, αυτό ενδέχεται να υποστεί σοβαρή ζημιά.



Χθες, τελωνειακοί ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχώρησαν στην πρώτη σφράγιση πρατηρίου καυσίμων, για δύο χρόνια.
«Λουκέτο» σε πρατήριο για νοθευμένα καύσιμα

Ειδικότερα, ο επιτόπιος έλεγχος ανακάλυψε ότι το σταθμευμένο στο πρατήριο βυτιοφόρο όχημα έχει συνδέσει τη μάνικα παροχής καυσίμων, στο δίκτυο παραλαβής του πρατηρίου.


Οι ελεγκτές υπέδειξαν στον οδηγό του βυτιοφόρου να ξεκινήσει την πλήρωση του δικτύου με το μεταφερόμενο άγνωστο προϊόν, ώστε να διαπιστωθεί εάν καταγράφεται η εισροή στο σύστημα εισροών – εκροών και να εξακριβωθεί αν πρόκειται για πλήρωση νόμιμης δεξαμενής.


Μετά την εκροή 500 λίτρων από το βυτιοφόρο όχημα προς τη δεξαμενή, ουδεμία ένδειξη καταγραφής εισροής εμφανίστηκε στο σύστημα εισροών – εκροών. Κατόπιν αυτού, εκδόθηκε Απόφαση σφράγισης του πρατηρίου για δύο έτη.

Τα νοθευμένα και κατασχεμένα καύσιμα θα καταστραφούν από αδειοδοτημένο φορέα καταστροφής επικίνδυνων αποβλήτων, ενώ τα στοιχεία της παράβασης θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.


«Στην περίπτωση ανεφοδιασμού με νοθευμένο καύσιμο, το όχημα είναι βέβαιο ότι θα έχει ανεβασμένη κατανάλωση και μειωμένη ιπποδύναμη», δηλώνει στο DEBATER o Κωνσταντίνος Μπουζούκος, μηχανικός – ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων και ιδιοκτήτης συνεργείου και ανταλλακτικών στην Παλλήνη.


Και συνεχίζει: «Από εκεί και πέρα, ανάλογα την ποσότητα νοθείας, τη γενική κατάσταση του οχήματος και το τι όχημα είναι, μπορεί να προκληθούν πολλές βλάβες. Το πιο απλό είναι να ανάψει το λαμπάκι του κινητήρα, να μας δείξει ότι κάτι συμβαίνει, μπορεί στο ηλεκτρικό κομμάτι αν το όχημα είναι βενζινοκίνητο να βραχυκυκλώσει κάποιο μπουζί ή να καεί πολλαπλασιαστής και το όχημα να κάνει σαν τρακτέρ, το λεγόμενο ρετάρισμα».


«Ακόμα μπορεί να βουλώσει κάποιο μπεκ τροφοδοσίας και τέλος, το χειρότερο είναι να καεί η αντλία καυσίμου ή ακόμα και να βραχυκυκλώσει και σε σπάνιες περιπτώσεις βραχυκυκλώματος, το όχημα να πάρει φωτιά», τονίζει χαρακτηριστικά.


Τι θα πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπουζούκο, «οι οδηγόι πρέπει να είναι γενικά προσεκτικοί με το βενζινάδικο που θα επιλέξουν και καλό είναι να έχουν 1-2 πρατήρια που εμπιστεύονται. Εάν κάτι νιώσουν ότι δεν πάει καλά στο τράβηγμα του αυτοκινήτου κατά την επιτάχυνση, καλό είναι να μην το αφήσουν και να πάνε στο συνεργείο για να το ελέγξουν».
«Να διατηρούμε το ντεπόζιτο γεμάτο με καύσιμο από τη μέση και πάνω»

Ο μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων σημειώνει στο DEBATER πως για την προστασία της αντλίας του αυτοκινήτου, «το νούμερο ένα που μπορούμε να κάνουμε -και για την περίπτωση που μπει νοθευμένο καύσιμο- είναι να διατηρούμε πάντα το ντεπόζιτο γεμάτο με καύσιμο από τη μέση και πάνω. Έτσι ψύχεται πιο σωστά η αντλία που είναι βουτηγμένη μέσα στο καύσιμο, δεν τραβάει κατάλοιπα και βρώμα από τον πυθμένα του ντεπόζιτου και αν πέσουμε στην περίπτωση νοθείας θα αραιωθεί το νοθευμένο με το καλό καύσιμο και θα είναι σε πολύ μικρότερο ποσοστό στο σύνολο».

Πηγή: debater.gr










Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια