Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90


Προτάσεις της Ιωάννας Γκελεστάθη για την Ελληνική Αστυνομία

   


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

#1 ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τα αντικείμενα της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας και των Τμημάτων Κοινωνικών και Πολιτιστικών Ζητημάτων και Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος τα οποία αποτελούν τον πυρήνα της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής επικαλύπτονται. Η ενοποιημένη Υπηρεσία με ενιαίο πληροφοριακό δίκτυο, με ίδια μεθοδολογία εργασίας και με κοινό υλικοτεχνικό εξοπλισμό θα μπορούσε να καταπολεμήσει ακόμη πιο αποτελεσματικά τόσο τον πολιτικό εξτρεμισμό όσο και τον θρησκευτικό εξτρεμισμό. Οι εξελίξεις ιδίως στον χώρο του εξ αριστερών προερχόμενου πολιτικού εξτρεμισμού καθιστούν την αποσπασματική εποπτεία του αναποτελεσματική καθώς ενώ στο παρελθόν η μετάβαση ενός εκάστου από τον αναρχικό χώρο στην τρομοκρατική δράση ήταν προϊόν διεργασιών σήμερα η μετάβαση αυτή μπορεί να είναι ακαριαία. Το Τμήμα Όπλων και Εκρηκτικών της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής θα μπορούσε να υπαχθεί στην Υποδιεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής. Η υπαγωγή του Τμήματος Όπλων και Εκρηκτικών της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής στην Υποδιεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης συνάδει με την κατά βάση διεκπεραιωτική φύση του αντικειμένου του συγχρόνως όμως η παραμονή του στην Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής δεν το αποστερεί από την πρόσβαση στην απαραίτητη για την ορθή εκτέλεση της αποστολής του πληροφόρηση. Με το αντικείμενο του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής θα μπορούσαν να επιφορτιστούν λόγω συνάφειας με το δικό τους αντικείμενο και κατόπιν σχετικής επιμόρφωσης οι Υπηρεσίες Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας (Τμήμα Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας της Διεύθυνσης Γενικής Αστυνόμευσης του Κλάδου Τάξης του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας και Γραφεία Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας των Διευθύνσεων Αστυνομίας σε επιτελικό επίπεδο και Γραφεία Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας των Αστυνομικών Τμημάτων σε επιχειρησιακό επίπεδο). Ταυτόχρονα τα μέτρα ασφαλείας με τα οποία είναι επιβαρυμένο το Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτιστικών Ζητημάτων της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής θα μπορούσαν να αναλάβουν αφενός μεν οι κατά τόπους Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας αν πρόκειται για μέτρα ασφαλείας συνοδά των μέτρων τάξης τα οποία λαμβάνονται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Αστυνομίας και αφετέρου η Υπηρεσία Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων Και Ευπαθών Στόχων της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων αν πρόκειται για μέτρα ασφαλείας του καταργημένου Τμήματος Προστασίας Προσώπων Ειδικών Κατηγοριών της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής τα οποία στρεβλώς διατήρησε ως αρμοδιότητα η Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής. Το Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτιστικών Ζητημάτων της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής υπαγόμενο στην Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας θα έπρεπε να επωμίζεται μόνο τα μέτρα ασφαλείας τα οποία αφορούν το αντικείμενό του.   

#2 ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣΗΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Η θεσμοθέτηση της απαγόρευσης απασχόλησης απόστρατων Ανώτατων Αξιωματικών ως Υπευθύνων Ασφαλείας επαγγελματικών αθλητικών ομάδων ή λοιπών εταιρειών ιδιοκτητών επαγγελματικών αθλητικών ομάδων για ικανό χρονικό διάστημα μετά την αποστρατεία θα μπορούσε να επιλύσει τόσο ζητήματα ουσίας όσο και ζητήματα τύπων. Ως προς την ουσία η ως άνω θεσμοθέτηση θα καθιστούσε άνευ αντικειμένου ενέργειες μέσω των οποίων εν ενεργεία Ανώτατοι Αξιωματικοί προετοιμάζουν την μετά την αποστρατεία απασχόλησή τους ως Υπεύθυνοι Ασφαλείας σε επαγγελματικές αθλητικές ομάδες ή λοιπές εταιρείες ιδιοκτητών επαγγελματικών αθλητικών ομάδων καθώς και ενέργειες μέσω των οποίων απόστρατοι Ανώτατοι Αξιωματικοί οι οποίοι απασχολούνται ως Υπεύθυνοι Ασφαλείας σε επαγγελματικές αθλητικές ομάδες ή λοιπές εταιρείες ιδιοκτητών επαγγελματικών αθλητικών ομάδων ποδηγετούν εν ενεργεία Ανώτατους Αξιωματικούς. Ως προς τους τύπους η ως άνω θεσμοθέτηση θα διασφάλιζε την έξωθεν καλή μαρτυρία της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς η απασχόληση απόστρατων Ανώτατων Αξιωματικών ως Υπευθύνων Ασφαλείας επαγγελματικών αθλητικών ομάδων ή λοιπών εταιρειών ιδιοκτητών επαγγελματικών αθλητικών ομάδων ακόμη και αν δεν συνδέεται με ενέργειες προετοιμασίας ή ενέργειες ποδηγέτησης προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς στην κοινή γνώμη.  

#3 ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας τοποθετούνται από πολλών ετών κατά την έναρξη του υπηρεσιακού βίου τους σχεδόν αποκλειστικά στην Αττική και υποχρεούνται να παραμείνουν σε αυτήν επί μακρόν. Το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας ορθώς ανοίγει με μεγάλη φειδώ θέσεις στην περιφέρεια καθώς ενώ οι ανάγκες αστυνόμευσης στην Αττική είναι συντριπτικά περισσότερες από τις ανάγκες αστυνόμευσης στην περιφέρεια οι υπηρετούντες στην περιφέρεια είναι συντριπτικά περισσότεροι από τους υπηρετούντες στην Αττική. Ωστόσο η υποχρεωτικότητα της παραμονής των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αττική εφόσον αυτή δεν αποτελεί τόπο συμφερόντων τους πρέπει να συνδυαστεί με πολιτικές υποστήριξης της διαβίωσής τους καθώς τόσο η απότοκος της οικονομικής ανάπτυξης αύξηση των ενοικίων όσο και η απότοκος των διεθνών εξελίξεων άνοδος του πληθωρισμού την καθιστούν δυσχερή. Η χορήγηση επιδόματος στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας τα οποία υποχρεούνται να παραμείνουν στην Αττική εφόσον αυτή δεν αποτελεί τόπο συμφερόντων τους θα μπορούσε να μετριάσει το υψηλό κόστος ζωής τους. Εναλλακτικά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα μπορούσε να δρομολογήσει για τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας τα οποία υποχρεούνται να παραμείνουν στην Αττική εφόσον αυτή δεν αποτελεί τόπο συμφερόντων τους οικιστικά προγράμματα αντίστοιχα με εκείνα τα οποία δρομολογεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων τα οποία υποχρεούνται να παραμείνουν σε περιοχές της επικράτειας εφόσον αυτές δεν αποτελούν τόπο συμφερόντων τους. Οι πόροι για την χορήγηση επιδόματος ή για την δρομολόγηση οικιστικών προγραμμάτων θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν από την παύση των άσκοπων αποσπάσεων προσωπικού με δαπάνες δημοσίου όπως κατ’ εξοχήν είναι οι αποσπάσεις προσωπικού από έναν πρώτο νομό προς έναν δεύτερο νομό και οι ταυτόχρονες αποσπάσεις προσωπικού από τον δεύτερο νομό προς τον πρώτο νομό.                                                         


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια