Ticker

6/recent/ticker-posts

Νέος ΚΟΚ: Οι σημαντικότερες αλλαγές σε παραβάσεις και πρόστιμα






Για ποιες παραβάσεις τα πρόστιμα θα είναι πολύ υψηλά, πότε θα επιστρέφονται οι πινακίδες κυκλοφορίας, πού θα περιοριστούν τα όρια ταχύτητας. Έλεγχοι 


Σε μία σειρά από σημαντικές αλλαγές που ουσιαστικά μεταβάλλουν τη φιλοσοφία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reader, η επεξεργασία του ΚΟΚ έχει ολοκληρωθεί από το Υπουργείο και απομένει η έγκριση από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, ώστε να τεθεί σε διαβούλευση και να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.






Η ριζική αναθεώρηση του ΚΟΚ είναι επιβεβλημένη, καθώς ουσιαστικά παραμένει αμετάβλητος από το 2007. Η γενική κατεύθυνση του νέου Κώδικα είναι ότι οι σοβαρές παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές - όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η υπερβολική ταχύτητα - θα τιμωρούνται αυστηρά. Παράλληλα οι ποινές θα επιβάλλονται κυρίως στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα. «Δεν έχει νόημα να “τιμωρείται” το όχημα με αφαίρεση πινακίδων, καθώς αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για άλλα μέλη της οικογένειας», τονίζει στο Reader υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.


Υψηλότερα πρόστιμα για επικίνδυνες και αντικοινωνικές παραβάσεις

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλει με το νέο ΚΟΚ να βάλει τέλος στο φαινόμενο εξίσωσης των σοβαρών παραβάσων προς τα κάτω. Δηλαδή της αντίστοιχης τιμωρίας με παραβάσεις που ήταν λιγότερο επικίνδυνες. Επιπλέον, σε ποινές να ήταν εξοντωτικές, πολλές φορές το προσωπικό της Τροχαίας είχε δεύτερες σκέψεις για την επιβολή τους.

«Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στις εθνικές οδούς όπως γίνονταν παλιά. Κατά τη δική μου άποψη δεν υπάρχουν επικίνδυνες ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις. Ωστόσο, προσδιορίζουμε κάποιες παραβάσεις ως άκρως επικίνδυνες, όπως είναι το αλκοόλ και το κόκκινο, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος έχει επιληφθεί του νέου ΚΟΚ.


Υψηλό θα είναι επίσης το πρόστιμο για την στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμιο ή ράμπες ΑμεΑ, ώστε να λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους οδηγούς έχουν ανάλογη αντικοινωνική συμπεριφορά. Σε αυτό το κομμάτι, η ηγεσία του Υπουργείου έχει ζητήσει τη συμβολή της Δημοτικής Αστυνομίας σε Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις, ώστε να γίνονται αυστηροί και συχνοί έλεγχοι.
Άμεση καταβολή των προστίμων – τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων

Με το νέο ΚΟΚ θα τεθεί σε εφαρμογή η νέα διαδικασία Επιβολής και Είσπραξης Προστίμων, ώστε τα ποσά να καταβάλλονται άμεσα από τον παραβάτη. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο να... σβήνονται οι κλήσεις, μέσω γνωριμιών και παρεμβάσεων. Η επιβολή των προστίμων θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, χωρίς δηλαδή... ανθρώπινη παρέμβαση.

Τιμωρία του οδηγού και όχι του οχήματος

Μία σημαντική αλλαγή στον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η «απενεχοποίηση» του οχήματος. Την ευθύνη έχει ο οδηγός και αυτός θα πρέπει να τιμωρείται ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. «Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένας οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση τιμωρείται σήμερα και αυτός και το αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, τα οποία χρειάζονται το όχημα για τις μετακινήσεις τους», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.

Θα υπάρχουν βέβαια ορισμένες προϋποθέσεις για την επιστροφή των πινακίδων που θα έχουν αφαιρεθεί από το όχημα. Σε αυτές περιλαμβάνεται η πληρωμή της κλήσης, αλλά και η κατάθεση του διπλώματος οδήγησης του παραβάτη, για όσο διάστημα θα ορίζει ο ΚΟΚ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης.
Παραβάσεις από οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων

Ο νέος ΚΟΚ θα έχει ειδική πρόβλεψη για τα επαγγελματικά οχήματα, όπως τα βαν που κάνουν παραδόσεις προϊόντων. «Σε άλλες περιπτώσεις δεν θα αφαιρούνται καθόλου οι πινακίδες. Αυτό έχει να κάνει και με τις εταιρείες. Ένα αυτοκίνητο επαγγελματικό δεν μπορείς να το στερήσεις από μία εταιρεία, επειδή κάποιος οδηγός το χειρίζεται με λάθος τρόπο», είχε δηλώσει ο κ. Παπαδόπουλος.
Όρια ταχύτητας στις εθνικές οδούς και τις πόλεις

Αναγκαίος κρίνεται ο εκσυγχρονισμός του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στον τομέα των ορίων ταχύτητας, καθώς την τελευταία δεκαετία αφενός έχει αναπτυχθεί το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων με νέα – ασφαλή – τμήματα και αφετέρου μέσα στις πόλεις έχουν κάνει την εμφάνισή τους χιλιάδες οχήματα μικροκινητικότητας.

Σε ορισμένα τμήματα των εθνικών οδών το όριο των 120 χλμ/ώρα θα αυξηθεί στα 130 χλμ/ώρα, όμως σε «ευαίσθητα» σημεία μέσα στις πόλεις το όριο θα υποχωρήσει από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Τέτοια σημεία μπορεί να είναι περιοχές με έντονη κυκλοφορία πεζών και ποδηλατών (πάρκα, εμπορικά κέντρα) ή δρόμοι όπου έχουν σημειωθεί αρκετά τροχαία ατυχήματα το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα έξω από τα σχολεία, το ανώτατο όριο θα τοποθετηθεί ακόμα χαμηλότερα, στα 20 χλμ/ώρα.

Η κυβέρνηση θα παρέχει μάλιστα στους ΟΤΑ τη δυνατότητα να καθορίζουν τις ζώνες 30 και 20 χλμ/ώρα, μέσα στα όρια τους. Κάτι που αντιμετωπίζει θετικά η πλειοψηφία των Δήμων της χώρας.
Πηγή: www.reader.gr






Δημοσίευση σχολίου

3 Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Και πότε θα πηγαίνουμε εμείς στα σπίτια μας και στις δουλειές μας ρε παλικάρι άμα βάλεις όριο τα 20 και τα 30;αντί να εξωπετάξεις τα πατίνια, ποδήλατα, ιππήλατα, και τις άλλες σαβούρες που παρακωλύουν, επιβαρύνεις ακόμα περισσότερο την κίνηση.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εάν φτιαχτούν σωστά πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών και δρόμοι χωρίς "εμπόδια" στην ροή τους θα μειωθούν και τα ατυχήματα.
Οι εξυπηρετησεις τα τοπικά μικροσυμφεροντα και οι ανικανότητα των ιθυνόντων δεν μπορούν να λύσουν κανένα πρόβλημα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Άσχετοι απ του δήμους έχουν βάλει όριο 30 σε δρόμους χωρίς σχολεία κ εμπορικά κέντρα. Οι ίδιοι μάλιστα οδηγούν με 60 στους ίδιους δρόμους όπως πολλοί απ αυτούς μου είπαν καθώς μιλήσαμε για το θέμα.οτι γίνεται στην Ευρώπη πάνε να το κάνουν εδώ χωρίς υποδομές. Ζητώ η μπανάνα δε θα μείνει κανένας με διπλωμα