Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

«Επιχείρηση Renegade» στην πτήση K209 της Emirates – Τότε μπορούν να καταρρίψουν αεροπλάνο οι Ένοπλες Δυνάμεις




Πόσο κοντά βρέθηκαν οι πιλότοι των F-16 στην κατάρριψη του αεροσκάφους της Emirates

Στιγμές αγωνίες για τους επιβάτες της πτήσης K209, της Emirates, η οποία απογειώθηκε από την Αθήνα το απόγευμα της Πέμπτης (10/11) και τελικά επέστρεψε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», έπειτα από διαταγή των Αρχών.

Αρχικά, η πληροφορία ήθελε την CIA να δίνει την πληροφορία πως μεταξύ των επιβατών υπήρχε και ένας ύποπτος αραβικής καταγωγής, κάτι που τελικά δεν επιβεβαιώθηκε. Εικόνες στα social media αποτύπωσαν την αναστάτωση μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους της Emirates, ενώ πρέπει να τονίσουμε πως ένα δεύτερο αεροπλάνο της εταιρείας καθηλώθηκε στο έδαφος και δεν απογειώθηκε ποτέ.
Βίντεο από το εσωτερικό της πτήσης ΕΚ209 της Emirates

Ο άνθρωπος που θεωρήθηκε «ύποπτος» από τη CIA εντοπίστηκε από την Αντιτρομοκρατική υπηρεσία. Σύμφωνα με Αστυνομία πρόκειται για Τούρκο υπήκοο που μένει τουλάχιστον τρία χρόνια στη χώρα μας, παλαιότερα ήταν εδώ και η οικογένειά του, η οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Αμερική, όπου και ο ίδιος ήθελε να ταξιδέψει, για να συναντήσει τους δικούς του.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας «κατόπιν ενδελεχούς και εμπεριστατωμένης έρευνας των αρμόδιων υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, ουδέν αξιόποινο προέκυψε σε βάρος ατόμου, για το οποίο υπήρχαν πληροφορίες ότι επέβαινε σε μία από τις δύο πτήσεις γνωστής εταιρείας και είχε χαρακτηριστεί ως ύποπτο».

Όπως μεταδίδει το Law And Order, o φερόμενος ύποπτος τρομοκράτης, είναι 35χρονος Τούρκος υπήκοος, ο οποίος είχε έρθει στη χώρας μας πριν από τρία χρόνια μαζί με την οικογένειά του, η οποία τώρα βρίσκεται στις ΗΠΑ. Ο ίδιος έχει κάνει αίτηση ασύλου, και έχει λάβει προσωρινή άδεια διαμονής ως το 2025.


Λόγω και της περασμένης ώρας, ήταν δύσκολο κάποιος να αντιληφθεί ότι υπήρχε συνοδεία F-16

«Λόγω και της περασμένης ώρας, ήταν δύσκολο κάποιος να αντιληφθεί ότι υπήρχε συνοδεία F-16. Σίγουρα καταλάβαμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Ακόμα και το ίντερνετ που κάποιοι είχαμε πληρώσει για την πτήση, ξαφνικά διακόπηκε» δήλωσε το πρωί επιβάτης της πτήσεις K209 στο OPEN.

«Ιδιαίτερη αναστάτωση δεν υπήρξε δηλαδή δεν υπήρξαν φωνές για παράδειγμα, απλά άρχισε να υπάρχει ένα περίεργο κλίμα, αναρωτιόμασταν όλοι τι συμβαίνει. Αντιλήφθηκαν κάποιοι ότι αδειάζει καύσιμα το αεροσκάφος, κυρίως αυτοί που κάθονταν στα παράθυρα» συμπλήρωσε.
Κωδικός Renegade για την πτήση της Emirates

Παράλληλα, καθώς η πτήση K209 είχε απογειωθεί ενεργοποιήθηκε ο κωδικός Renegade της Πολεμικής Αεροπορίας που αφορά στην αναχαίτιση πολιτικών αεροπλάνων. Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλογη κινητοποίηση είχε γίνει και στο περιβόητο αεροπορικό δυστύχημα της Helios, το 2005, όπου σε περίπτωση που το μοιραίο αεροσκάφος κινούνταν προς κατοικημένη περιοχή, τα F-16 είχαν εντολή κατάρριψης.

Ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης και πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, μιλώντας το πρωί στην τηλεόραση του MEGA αποκάλυψε πως οι διαδικασίες είναι πολύ αυστηρές και συγκεκριμένες.

«Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί» σημείωσε. Το αεροπλάνο της Emirates που προκάλεσαν πανικό στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Διαβάζουμε ωστόσο στο e-amyna, πως, η αναχαίτιση ενός πολιτικού αεροσκάφους, όπως στην περίπτωση της πτήσης K209 αποτελεί μια ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή υψηλού βαθμού δυσκολίας.
Τα στάδια της αναχαίτησης

Η διαδικασία της αναχαίτισης ενός πολιτικού αεροσκάφους περιλαμβάνει τα ακόλουθα προοδευτικά εξελισσόμενα στάδια και φάσεις. Οπτική αναγνώριση, ανάκτηση επαφής/επικοινωνίας και καθοδήγηση/συνοδεία είτε στην αρχική προβλεπόμενη πορεία, είτε εκτός απαγορευμένης περιοχής/εναερίου χώρου, είτε στο αεροδρόμιο προσγείωσης.

Σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων, η αναχαίτιση ολοκληρώνεται με την οπτική αναγνώριση και την ανάκτηση επικοινωνίας με το αεροσκάφος. Χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα η αναχαίτιση του αεροσκάφους της Delta Air Lines από αεροσκάφη της 115ΠΜ τον Μάιο του 2016. Αεροσκάφη F-16 εν ώρα πτήσης / Φωτογραφία: Unsplash

Σε σπάνιες περιπτώσεις, η αναχαίτιση καταλήγει στην κατάρριψη του πολιτικού αεροσκάφους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την κατάρριψη του Boeing 747 της πτήσης 007 της Korean Air Lines τον Σεπτέμβριο του 1983.
Τι συμβαίνει σε περίπτωση διαταγής κατάρριψης

Οι κανόνες εμπλοκής και η διαδικασία κατάρριψης ενός πολιτικού αεροσκάφους δεν περιλαμβάνονται στις κατευθύνσεις του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) καθώς αποτελούν εθνική ευθύνη. Για τη λήψη της σχετικής απόφασης, η οποία θα προέλθει αποκλειστικά από την πολιτική ηγεσία, η σωστή και ξεκάθαρη πληροφόρηση και εκτίμηση από τα αεροσκάφη αναχαίτισης είναι καθοριστικής σημασίας.

Κατά κανόνα, την κατάρριψη θα αναλάβει να εκτελέσει ο αρχηγός του σχηματισμού λαμβάνοντας θέση βολής πίσω από το πολιτικό αεροσκάφος. Η επιλογή του όπλου (πυροβόλο, βλήμα IR, βλήμα AR), του αριθμού των βλημάτων, του χρόνου και της περιοχής της κατάρριψης θα εξαρτηθούν από διάφορους παράγοντες, με κυριότερους τον τύπο και το μέγεθος του πολιτικού αεροσκάφους, την παρουσία άλλων αεροσκαφών στην περιοχή και το προβλεπόμενο σημείο πτώσης στο έδαφος.


Πηγή: thestandard.gr






Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια