Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90


Τέλος σε τεκμήρια και φόρο πολυτελούς διαβίωσης


Η πρόταση που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνει την ελάφρυνση πάνω από 2 εκατ. φορολογούμενων.



«Ανάσα» στα κρατικά έσοδα αλλά και στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού αλλά και μικρών σκαφών θα αποτελέσει η κατάργηση των υπέρογκων φόρων.

Στο «στόχαστρο» του οικονομικού επιτελείου για ακόμη μία φορά εισέρχονται τα τεκμήρια και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ώστε να ελαφρυνθούν πάνω από 2 εκατ. φορολογούμενοι πολίτες!


Η αρχή έγινε το 2019, ωστόσο ο κορωνοϊός αλλά και τα οικονομικά προβλήματα ήταν αρκετά, ώστε να αναβληθεί αρκετές φορές η κατάργησή τους. Εφτασε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου, ώστε να καταργηθούν σταδιακά τα τεκμήρια διαβίωσης όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται σε αυτοκίνητα και σκάφη με κινητήρες πάνω από 1.929 κ.εκ. και πάνω 5 μέτρα αντίστοιχα.

Την πρώτη αποκάλυψη για σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης την είχε κάνει το Newsauto.gr, τον Αύγουστο του 2019. Είναι πλέον γεγονός, πως η κατάργηση των αναχρονισμένων τεκμηρίων θα αποτελέσει πνοή ζωής για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω αλλά και των ιδιοκτητών βαρκών και μικρών σκαφών.




Η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης που επιφέρει και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, θα προκαλέσει υστέρηση στα έσοδα, τα οποία αναμένεται να αντισταθμιστούν από την άρση ακινησίας που θα πραγματοποιήσουν πάρα πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω, όπως επίσης και σκαφών αναψυχής με μήκος πάνω από 5 μέτρα.

Παράλληλα, οι καταναλωτές δεν θα προσανατολίζουν τις αγορές τους σε αυτοκίνητα με κινητήρες κάτω των 1.929 κ.εκ. με αποτέλεσμα να αναβιώσουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα για το κράτος εξαιτίας του αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και του ΦΠΑ.


Επίσης, οι πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσεις τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους θα σπεύσουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς δεν θα υπάρχουν τα υπέρογκα τεκμήρια που θα πρέπει να καλύψουν αλλά ούτε και ο υπερβολικός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να πληρώσουν!

Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν σε ένα πραγματικό restart της αγοράς αυτοκινήτου με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που την τελευταία 10ετία είχε καταρρεύσει. Το κράτος αναμένεται να εισπράξει πολλά εκατομμύρια ευρώ από την επανακυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αλλά και σκαφών αναψυχής.

Να υπενθυμίσουμε πως θα σταματήσει η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που, ευτυχώς γίνεται ηλεκτρονικά, αλλά και η κατάθεση των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων για τα σκάφη.

Να υπενθυμίσουμε πως τα τεκμήρια καθιερώθηκαν για πρώτη φορά το 1978 και σκοπό είχαν να καλύψουν την αδυναμία των φορολογικών Αρχών να διαπιστώσουν την φοροδιαφυγή.

Μετά από 44 και πλέον χρόνια, ίσως πραγματικά, έφθασε η ώρα να καταργηθούν επιτέλους τόσο τα τεκμήρια όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης με την σταδιακή αντικατάστασή τους από νέες τεχνικές και εργαλεία ελέγχου.



Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. Το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής: Αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.
Αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
Αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
Αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ισχύουν και για αυτοκίνητα μικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.

Τα άνωθεν ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.



Στα σκάφη αναψυχής τα τεκμήρια διαβίωσης ή οι «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» κλιμακώνονται ως εξής: Μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου χωρίς χώρο ενδιαίτησης (ταχύπλοα και μη) ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ανέρχεται στο ποσό των 4.000 ευρώ. Για όσα έχουν μήκος πάνω από 5 μέτρα, το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο.
Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρους ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και 7 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ορίζεται στο ποσό των 12.000 ευρώ.
-Για τα ίδια σκάφη με μήκος πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα προστίθενται 3.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους.
-Για σκάφη άνω των 10 μέτρων και μέχρι 12 μέτρα, προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
-Για σκάφη άνω των 12 μέτρων και μέχρι 15 μέτρα, προστίθενται 15.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους.
-Για σκάφη άνω των 15 μέτρων και μέχρι 18 μέτρα, προστίθενται 22.500 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους.
-Για σκάφη άνω των 18 και μέχρι 22 μέτρα, προστίθενται 30.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους.
-Σκάφη πάνω από 22 μέτρα, προστίθενται 50.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέτρο μήκους.

Τα ποσά της περίπτωσης αυτής μειώνονται 50% για τα πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

Η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» κάθε σκάφους μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό 15%, αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πάνω από 5 και μέχρι δέκα 10 έτη από τη χρονιά που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και κατά 30% αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη. Τα παραπάνω ποσά του πίνακα μειώνονται κατά 50% για τα ιστιοφόρα σκάφη.

Για σκάφη με μόνιμο ναυτολογημένο πλήρωμα για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος, ενώ τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την επαγγελματική δαπάνη.



Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης, κάτι που αναμένεται να αλλάξει και να καταργηθεί σταδιακά μαζί με τα τεκμήρια, με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών.

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω, ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Από την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων μετρά, και εδώ, από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα Σκάφη

Με ποσοστό 13% υπολογίζεται και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στους κατόχους σκαφών, πάνω από 5 μέτρα.

Πηγή: www.newsauto.gr








Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια