Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90


Σκάνδαλο και με τα αεροσκάφη Air Tractors που σπανίως βλέπουμε στις φωτιές! Ερώτηση στη Βουλή






Πολλοί αναρωτιούνται που είναι τα περιβόητα Air Tractors για να αντιμετωπίσουν τις φωτιές! Μια εβδομάδα καίγεται η Δαδιά, αλλά δεν τα έχουμε δει…Η ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ θέτει μια σειρά ζητημάτων. Όλα δείχνουν ότι επρόκειτο για ακόμη μία ατυχέστατη επιλογή για τη δασοπυρόσβεση…


Οι όροι της μίσθωσης των αμφίβιων αεροσκαφών Air Tractors αλλά και οι πραγματικές επιχειρησιακές τους δυνατότητες είναι το αντικείμενο ερώτησης που κατέθεσε προς τους υπουργούς Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του Πολίτη ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χρήστος Σπίρτζης.


Με τις πυρκαγιές να μαίνονται σε πολλές περιοχές της χώρας προκαλώντας οικολογικό όλεθρο και ανθρώπινη οδύνη, δημοσιεύματα καταγράφουν τα Air Tractors ως «άνθρακα το θησαυρό» αναφέρεται στην Ερώτηση που συνυπογράφουν42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.



Ειδικότερα, αναφέρεται ότι τα πολυδιαφημισμένα Air Tractors αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να πετάξουν με αέρα, ενώ υδροληψία δεν μπορούν να κάνουν από τη θάλασσα, όταν ο κυματισμός ξεπερνάει τους 40 πόντους.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη φτιάχτηκαν ώστε να παίρνουν νερό από λίμνες, που ως γνωστό δεν διαθέτει η χώρα – πλην ελαχίστων περιπτώσεων – και κυρίως οι περιοχές που συνήθως πλήττονται από πυρκαγιές.


Παρ´ όλα αυτά αναφέρεται ότι επινοικιάστηκαν από την Αυστραλία δώδεκα (12) με πλωτήρες, τα οποία αναγκαστικά πετάνε ανά ζεύγη, ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο, προκειμένου στο διθέσιο να πετάει και ένας σύνδεσμος. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το συντονιστικό όργανο της πυροσβεστικής κατά την διάρκεια της πυρκαγιάς, γιατί δεν φέρουν δεύτερο ασύρματο, όπως φέρουν όλα τα υπόλοιπα μέσα.

Επίσης γράφεται ότι νοικιάστηκαν αλλά πέντε (5) από τη Ισπανία με απευθείας ανάθεση χωρίς διαγωνισμό και άγνωστο τρόπο πληρωμής ενώ διαρρέεται ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράσει 36 τέτοιου τύπου αεροσκάφη για Δασοπυρόσβεση.

Οι αρμόδιοι υπουργοί καλούνται να απαντήσουν αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα και οι αιτιάσεις που προβάλλονται από τη δημοσιογραφική έρευνα ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροσκαφών τύπου Air Tractor.

Παράλληλα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν απαντήσεις σχετικά με το όριο ριπών του ανέμου εντός του οποίου (ορίου) μπορούν να πετούν και να επιχειρούν τα Air Tractors και αν αυτά μπορούν να προβούν σε υδροληψία σε περίπτωση κυματισμού άνω των σαράντα εκατοστών.


Στην ερώτηση τίθενται ερωτήματα σχετικά με τους όρους της ενοικίασης:

– Πόσο στοίχισε η ενοικίαση των συγκεκριμένων αεροσκαφών;
– Με ποιους φορείς έχει υπογράψει συμβάσεις και πόσες η ελληνική κυβέρνηση για την ενοικίασή τους;
– Ποιος φορέας εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης υπογράφει τις συμβάσεις και γιατί αυτές δεν είναι αναρτημένες στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ;
– Η απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας περί ανάθεσης ενεργειών παροχής υπηρεσιών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ αφορά και τις συμβάσεις για τη μίσθωση των Air Tractors;
– Εάν ναι, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το ΤΑΙΠΕΔ ως προς τη διαγωνιστική διαδικασία, την αποπληρωμή μέχρι και την παραλαβή των αεροσκαφών;

Τέλος, οι 42 βουλευτές αιτούνται την κατάθεση όλων των σχετικών συμβάσεων για τη μίσθωση των Air Tractors, των τεχνικών προδιαγραφών που συνοδεύουν αυτές, καθώς και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά των εν λόγω αεροσκαφών, όπως αυτά δίδονται από την κατασκευάστρια εταιρεία.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

ΕΡΩΤΗΣΗ και Α.Κ.Ε

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:

• Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

• Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ: Μίσθωση εναέριων αμφίβιων αεροσκαφών τύπου Air Tractor

Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» της 17ης Απριλίου 2022 (https://www.kathimerini.gr/society/561810028/pyrkagies-enischyetai-o-stolos-ton-enaerion-meson-dasopyrosvesis/) ο συντάκτης του άρθρου – μεταξύ άλλων – μεταφέρει τις εξής πληροφορίες από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας:
«Η δεύτερη σύμβαση που «τρέχει» είναι προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Προβλέπει τη μίσθωση 2 ακόμα ελικοπτέρων βαρέος τύπου, 8 μεσαίου τύπου ελικοπτέρων μεταφοράς προσωπικού, ενός αεροσκάφους μεταφοράς προσωπικού και 21 αμφίβιων αεροσκαφών – Air Tractors, όμοιων με αυτά που δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά κατά την περυσινή αντιπυρική περίοδο. Η απόφαση για έγκριση της δαπάνης υπεγράφη στις αρχές Μαρτίου, ενώ και σε αυτή την περίπτωση το ελληνικό Δημόσιο θα συμβληθεί όχι απευθείας με τις ιδιοκτήτριες εταιρείες αλλά με τη νατοϊκή υπηρεσία NSPA. Πηγές με γνώση του θέματος πάντως εκτίμησαν, μιλώντας χθες στην «Κ», ότι είναι αρκετά δύσκολο να βρεθούν και οι 21 τράκτορες. Κι αυτό διότι τα περισσότερα αυτού του τύπου αεροσκάφη που διατίθενται στην αγορά είναι μονοθέσια, ενώ η Πυροσβεστική ζητεί τα μισά από τα αεροσκάφη να είναι διθέσια προκειμένου σε αυτά να επιβαίνουν μεταφραστές-σύνδεσμοι με τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής».

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει επενδύσει επικοινωνιακά στη μίσθωση και προμήθεια των αεροσκαφών τύπου Air Tractors, με πληθώρα δημοσιευμάτων να τα αναγάγουν σε «αιχμή του δόρατος» για τη δασοπυρόσβεση. Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» για να επιθεωρήσει τα αεροσκάφη που βρίσκονται εκεί, δίνοντας με τον τρόπο αυτό έμφαση και υπεραξία στις ενέργειες του επιτελείου του.
Λίγα εικοσιτετράωρα έχουν περάσει από την τελευταία καταστροφική πυρκαγιά στην Αττική, άλλες εστίες εξακολουθούν να μαίνονται σε πολλές περιοχές της χώρας προκαλώντας οικολογικό όλεθρο και ανθρώπινη οδύνη, με τα δημοσιεύματα για τα Air Tractors να καταγράφουν ως «άνθρακα το θησαυρό»!
Ειδικότερα, σε δημοσιεύματα αναφέρεται ότι τα πολυδιαφημισμένα Air Tractors αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να πετάξουν με αέρα, ενώ υδροληψία δεν μπορούν να κάνουν από τη θάλασσα, όταν ο κυματισμός ξεπερνάει τους 40 πόντους.



Αυτό και μόνο τα καθιστά ακατάλληλα για τις ελληνικές θάλασσες, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του θέρους οι άνεμοι και οι κυματισμοί της θάλασσας είναι κατά πολύ μεγαλύτεροι από τα επιτρεπτά όρια υδροληψίας των Air Tractors Fire Boss, εφόσον οι πληροφορίες αυτές ισχύουν.
Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, πρόκειται για ένα αμερικανικό γεωργικό αεροσκάφος, που μπορεί επίσης να προσαρμοστεί σε πυροσβεστικές ή ένοπλες εκδόσεις. Πέταξε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Οκτώβριο του 1990 και κατασκευάζεται από την Air Tractor Inc.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη φτιάχτηκαν ώστε να παίρνουν νερό από λίμνες, που ως γνωστό δεν διαθέτει η χώρα – πλην ελαχίστων περιπτώσεων – και κυρίως οι περιοχές που συνήθως πλήττονται από πυρκαγιές.
Παρ´ όλα αυτά αναφέρεται ότι επινοικιάστηκαν από την Αυστραλία δώδεκα (12) με πλωτήρες, τα οποία αναγκαστικά πετάνε ανά ζεύγη, ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο, προκειμένου στο διθέσιο να πετάει και ένας σύνδεσμος. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το συντονιστικό όργανο της πυροσβεστικής κατά την διάρκεια της πυρκαγιάς, γιατί δεν φέρουν δεύτερο ασύρματο, όπως φέρουν όλα τα υπόλοιπα μέσα.
Επίσης γράφεται ότι νοικιάστηκαν αλλά πέντε (5) από τη Ισπανία με απευθείας ανάθεση χωρίς διαγωνισμό και άγνωστο τρόπο πληρωμής, με πηγές του ρεπορτάζ να αναφέρουν ότι πάρθηκαν για να ρίχνουν επιβραδυντικό υγρό. Ερωτήματα των δημοσιογράφων αφορούν στο εάν φέρουν πλωτήρες, προκειμένου να χρησιμοποιούνται για ρίψεις επιβραδυντικού υγρού, δεδομένου ότι – σύμφωνα με τις ίδιες πηγές – τα συγκεκριμένα αεροπλάνα που διαθέτουν πλωτήρες, έχουν μια ιδιαιτερότητα. Δεν μπορούν να προσγειωθούν φορτωμένα με το επιβραδυντικό υγρό, το οποίο θα πρέπει να έχουν απορρίψει πριν την έναρξη της προσγείωσης. Παραμένει ζητούμενο πού απορρίπτεται το επιβραδυντικό υγρό και εάν προκαλεί οικολογική καταστροφή.
Σύμφωνα επίσης με τη δημοσιογραφική έρευνα, καμία σύμβαση που αφορά τις παραπάνω επινοικιάσεις δεν έχει αναρτηθεί στην Διαύγεια.
Παράλληλα διαρρέεται ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράσει 36 τέτοιου τύπου αεροσκάφη για Δασοπυρόσβεση.
Επειδή η ασφάλεια των πολιτών, η προστασία του περιβάλλοντος, του δασικού πλούτου και των περιουσιών αποτελούν βασικές προτεραιότητες μιας συντεταγμένης Πολιτείας,
Επειδή οι καταστροφές από πυρκαγιές που έχουν συντελεστεί επί διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι ανυπολόγιστες,
Επειδή οι πολίτες ξεχειλίζουν από οργή
Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:
1. Αληθεύουν όσα αναφέρονται στο από 17 Απριλίου 2022 δημοσίευμα της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ»;
2. Αληθεύουν οι αιτιάσεις που προβάλλονται από τη δημοσιογραφική έρευνα ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροσκαφών τύπου Air Tractor;
3. Ποιο είναι το όριο ριπών του ανέμου εντός του οποίου (ορίου) μπορούν να πετούν και να επιχειρούν τα Air Tractors;
4. Μπορούν τα Air Tractors να προβούν σε υδροληψία σε περίπτωση κυματισμού άνω των σαράντα (40) εκατοστών και ποια είναι τα όρια κυματισμού εντός των οποίων δύνανται να προβαίνουν σε υδροληψία;
5. Πόσο στοίχισε η ενοικίαση των συγκεκριμένων αεροσκαφών;
6. Με ποιους φορείς έχει υπογράψει συμβάσεις και πόσες η ελληνική κυβέρνηση για την ενοικίασή τους;
7. Ποιος φορέας εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης υπογράφει τις συμβάσεις και γιατί αυτές δεν είναι αναρτημένες στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ;
8. Η από 5 Μαΐου 2022 απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χ. Στυλιανίδη (ΑΔΑ: ΨΦΑΒ46ΝΠΙΘ-ΕΡΙ) περί ανάθεσης ενεργειών παροχής υπηρεσιών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ: α) Διαχείρισης έργου, Ωρίμανσης, Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών, Παρακολούθησης Συμβάσεων και β) παροχής υπηρεσιών ανάδειξης PMO από εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων για την τεχνική και νομική υποστήριξη για την ωρίμανση των δράσεων με κωδικούς 16909, 16910, 16911 και 16912 του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορά και τις συμβάσεις για τη μίσθωση των Air Tractors;
9. Εάν ναι, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το ΤΑΙΠΕΔ ως προς τη διαγωνιστική διαδικασία, την αποπληρωμή μέχρι και την παραλαβή των αεροσκαφών;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Αιτούμεθα την κατάθεση όλων των σχετικών συμβάσεων για τη μίσθωση των Air Tractors, των τεχνικών προδιαγραφών που συνοδεύουν αυτές, καθώς και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά των εν λόγω αεροσκαφών, όπως αυτά δίδονται από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σπίρτζης Χρήστος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδωνας
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τόλκας Άγγελος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Πηγή: www.militaire.gr








Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια