Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90


Ε.Α.Α.Ν.: Αυτούσια η επιστολή-παρέμβαση για μείωση πόρων Μ.Τ.-ΕΛΟΑ







ΠPΟΣ: -ΥΕΘΑ, κ. Ν. Παναγιωτόπουλο

-Α/ΓΕΕΘΑ, Στγο κ. Κ. Φλώρο



ΚΟΙΝ.: Γραφείο Πρωθυπουργού

κ. Κυρ. Μητσοτάκη

-ΑΝΥΠΟΙΚ, κ. Θ. Σκυλακάκη

-ΥΦΕΘΑ, κ. Ν. Χαρδαλιά

-Α/ΓΕΣ, Αντγο, κ. Χ. Λαλούση

-Α/ΓΕΝ Ανχο, κ. Στ. Πετράκη

-Α/ΓΕΑ, Απτχο κ. Θεμ. Μπουρολιά

-ΓΕΝ. ΓΡΑΜ.ΥΠΕΘΑ, κ. Οικονόμου

-ΓΔΟΣΥ Γ/Δντη, Υπνχο κ. Δ. Ρυζιώτη

-Μ.Τ.Ν.

-Ε.Α.Α.Σ., Ε.Α.Α.Ν., Ε.Α.Α.Α

-Ε.Α.Α.Λ.Σ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ

ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

(Ν.Π.Δ.Δ.)

Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού (Πλατεία Κλαυθμώνος) 105 61, Αθήνα

Τ : 2103310430 / 431

E : info@eaan.gr

W : www.eaan.gr

Αθήνα : 16 Ιουν 2022

Αριθ. Πρωτ.: 133









ΘΕΜΑ: Περικοπή των κρατήσεων 4% για τα Μετοχικά Ταμεία των δαπανών επί των εξοπλιστικών προγραμμάτων των ΕΔ για την άμυνα.



Αξιότιμοι Κύριοι





1. Προσφάτως πληροφορηθήκαμε ότι ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών (ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ.) κ. Θ. Σκυλακάκης με επιστολές του προς το ΥΠΕΘΑ αντιτίθεται στην καταβολή στα Μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) των ποσών που προέρχονται από τις κρατήσεις 4% των δαπανών των εξοπλιστικών προγραμμάτων για την άμυνα, θεωρώντας ότι με τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα, τα έσοδα αυτά θα εκτοξευτούν πολύ πάνω από το δημοσιονομικό πρόγραμμα προερχόμενα μάλιστα από δανεισμό της χώρας και προτείνει να τροποποιηθούν τα ποσοστά των κρατήσεων ώστε να προκύπτουν μικρότερα έσοδα των Μετοχικών Ταμείων και να μην υπερβαίνουν το μέσο όρο των ποσών της προηγούμενης πενταετίας προσαυξημένο κατά 50%.



2. Όπως γνωρίζετε, σημαντικός πόρος των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, πέραν όλων των άλλων εισόδων (εισφορές μετόχων, τόκοι διαθεσίμων, έσοδα χαρτοφυλακίου κινητών αξιών, έσοδα εκμετάλλευσης ακίνητης περιουσίας, φαρικά, λιμενικά τέλη κλπ.) είναι και οι κρατήσεις 4%, επί των πάσης φύσεως δαπανών, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για την άμυνα, οι οποίες αποδίδονται στα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ., ξεχωριστά στο καθένα σύμφωνα με το ν.δ. 3981/1959 και αναλόγως του Κλάδου που εκτελεί την προμήθεια.



3. Ο ρόλος και η αποστολή των Μ.Τ. καθορίζονται ρητά στους ιδρυτικούς νόμους αυτών (ΜΤΣ: α.ν. 559/1937 & π.δ. 20/1926, ΜΤΝ: ν.5481/1932 & π.δ. 20/1926, ΜΤΑ: α.ν. 1988/1939 & ν.δ. 3981/1959) και οι οποίοι εξακολουθούν να τελούν σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4494/2017, όπου τροποποίησε το άρθρο 47 του ν.4387/2016.



4. Την παραπάνω προσέγγιση του κ. ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ. μετά από περίπου ενάμιση αιώνα λειτουργίας των Μετοχικών Ταμείων και 63 χρόνια με το ισχύον νομικό πλαίσιο (ν.δ. 3981/1959), θεωρούμε εντελώς απαράδεκτη και άδικη για τα στελέχη των Ε.Δ., τα οποία ανήκουν στην μοναδική κατηγορία συνταξιούχων που δεν έχει επικουρικά ταμεία, που ως γνωστόν είναι συγχρηματοδοτούμενα από την πολιτεία και παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:

α. Πως μπορεί να ληφθεί ως βάση συζήτησης η προηγούμενη πενταετία, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα ήταν σχεδόν ανύπαρκτα. Το εξοπλιστικό πρόγραμμα εντός της επομένης 10ετίας, που έχει ανακοινωθεί, θα είναι κατ’ εκτίμηση μεταξύ 12 και 14 δις., που συνεπάγεται έσοδα υπέρ Μ.Τ. από 480 - 560.000.000 ΕΥΡΩ και ανά έτος από 48 - 56.000.000 ΕΥΡΩ. Τα ποσά αυτά είναι κατά πολύ μικρότερα από αυτά που θα ωφελούντο τα Μ.Τ. από εργοδοτικές εισφορές, και εφ’ όσον το εξοπλιστικό πρόγραμμα εκτελεσθεί όπως έχει προγραμματισθεί, πράγμα που σπάνια συμβαίνει και το ισοζύγιο αυτό αφορά σε μια περίοδο κατά την οποία υπάρχουν «αγορές του αιώνα», όπως ανακοινώθηκαν και εξελίσσονται.

β. Τι έγινε όμως τις προηγούμενες 10ετίες που δεν υπήρχε αυτό το πρόγραμμα; Τι θα γίνει την μεθεπόμενη 10ετία και τις ακολουθούσες που παρομοίως δεν θα υπάρχει ανάλογο πρόγραμμα; Ελάχιστοι πόροι, επομένως και μικρή ανταποδοτική ωφέλεια για τους στρατιωτικούς.

γ. Η ενδεχόμενη επίκληση του εξωτερικού δανεισμού είναι μόνον προσχηματική διότι γνωρίζουμε όλοι τα δισεκατομμύρια που έχει διαθέσει η Πολιτεία τα τελευταία χρόνια για τη στήριξη διαφόρων επαγγελματικών κατηγοριών λόγω πανδημίας και οικονομικής κρίσης.

δ. Η κράτηση 4% έχει θεσμοθετηθεί εδώ και ένα αιώνα ως αντιστάθμισμα στην ανύπαρκτη εργοδοτική εισφορά που ισχύει για όλους τους άλλους υπαλλήλους και τους δημοσίους λειτουργούς, ακόμη και για τους αστυνομικούς υπαλλήλους, πλην των στρατιωτικών. Οι στρατιωτικοί είναι οι ΜΟΝΟΙ δημόσιοι λειτουργοί που δεν έχουν επικουρική ασφάλεια και οι ΜΟΝΟΙ για τους οποίους δεν καταβάλλει η Πολιτεία εργοδοτική εισφορά ύψους 3%.



5. Άρα η προσέγγιση του κ. ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ. ουδόλως ευσταθεί και η εφαρμογή της δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες αδικίες προς τους στρατιωτικούς, έναντι όλων των άλλων εργαζομένων. Για ακόμη μια φορά η πολιτεία αντιμετωπίζει τους Στρατιωτικούς συνταξιούχους ως εξιλαστήριο θύμα και δεν είδαμε την ίδια ευαισθησία από τον κ. ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ. και την παρούσα κυβέρνηση η οποία είχε υποσχεθεί την πλήρη εφαρμογή των ακυρωτικών αποφάσεων υπ’ αριθμ: 2192/2014 και 1128/2016 της Ολομέλειας του ΣτΕ, αναφορικά με την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων των νόμων 4093/12 & 4307/2014 για επιστροφή των συντάξιμων αποδοχών μας, στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012 ως ισότιμη αντιμετώπιση των συνταξιούχων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφάλειας με τους υπόλοιπους συνταξιούχους, καθώς σε καμία άλλη κατηγορία συνταξιούχων δεν μειωθήκαν οι συντάξιμες αποδοχές, από τις οι οποίες βάσει των ποσοστών αναπλήρωσης ενός εκάστου υπολογίζεται η ανταποδοτική σύνταξη, με αποτέλεσμα ακόμη και ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού να λαμβάνει σύνταξη όσο πρώην τμηματάρχης του ΙΚΑ.



6. Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι Ελληνική Πολιτεία στο παρελθόν άντλησε από την ρευστότητα και τα έσοδα των Μ.Τ. όταν βρέθηκε σε δημοσιονομική δυσπραγία. Τα τρία (3) Μ.Τ., υπέστησαν τεραστία απομείωση και «κούρεμα» των διαθεσίμων τους, εξαιτίας του προγράμματος ανταλλαγής ομολόγων και αναδιάταξης του Ελληνικού χρέους (PSI).

Το ποσό του κουρέματος ήταν ανάλογο της ευρωστίας του Ταμείου, όσο ποιο εύρωστο ήταν ένα Μ.Τ. και είχε περισσότερα διαθέσιμα, τόσο μεγαλύτερο ήταν και το ποσό του «κουρέματος» και ιδιαίτερα για το Μ.Τ.Ν. το ποσό αυτό ανήλθε περίπου στα 54 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι σε ποσοστό που υπερέβη το 50% του υφιστάμενου προ PSI κεφαλαίου του Ταμείου. Επί της ουσίας τα μετοχικά ταμεία συνεισέφεραν τα μέγιστα στο PSI, άρα στην Εθνική τότε προσπάθεια και μεγάλο μέρος του «κουρέματος» των διαθεσίμων των Μ.Τ. προερχόταν από έσοδα που μεταξύ άλλων είχαν δημιουργηθεί και από την ως άνω κράτηση 4%.



7. Αυτή η στενή λογιστική προσέγγιση του κ. ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ. στην επίλυση τέτοιων θεμάτων δημιουργεί έντονο συναίσθημα έλλειψης κοινωνικής ευαισθησίας και αδικίας από την πολιτεία προς τους εν ενέργεια και εν αποστρατεία στρατιωτικούς, μετόχους και μερισματούχους των μετοχικών ταμείων και μας βρίσκει κάθετα αντίθετους σε οποιαδήποτε διαφοροποίηση από το ισχύον νομικό πλαίσιο (ν.δ. 3981/1959) και ευελπιστούμε τα παραπάνω αναφερόμενα να ληφθούν σοβαρά υπόψη, να πρυτανεύσει η λογική, η ισοπολιτεία και η κατανόηση της ιδιαιτερότητας του στρατιωτικού λειτουργήματος, των ειδικών συνθηκών εργασίας των στρατιωτικών, οι οποίες συνεπάγονται αυξημένους κινδύνους για τη ζωή και τη σωματική τους ακεραιότητα και την αναγνώριση της σημασίας της αποστολής που επιτελούν.





Με εκτίμηση

για το ΔΣ



Ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Ν.

Τ.Σ.Υ.

Αντιναύαρχος εα Θεόδωρος Γερούκης Π.Ν.














Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια