Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Σχολή Ικάρων: Ποια η σκοπιμότητα των 4 νέων τμημάτων;


Το ανανεωμένο μηχανογραφικό δελτίο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022 θα περιλαμβάνει τέσσερα νέα τμήματα στην Σχολή Ικάρων.

Γράφει ο

ΓΙΩΡΓΟΣ  ΣΠ.ΤΣΙΤΣΙΛΙΑΝΟΣ

 

Συγκεκριμένα:Των Μετεωρολόγων , της Έρευνας και Πληροφορικής , των Διοικητικών και των Εφοδιαστών.Δηλαδή, η Σχολή Ικάρων μαζί με τα τμήματα των Ιπτάμενων ,των Μηχανικών και των Ελεγκτών Αεράμυνας θα διαθέτει επτά συνολικά τμήματα.

Το τμήμα των Μετεωρολόγων εντάσσεται στο 2ο επιστημονικό πεδίο ” των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών”. Επισημαίνεται ότι την εξειδίκευση του Μετεωρολόγου αποκτούν οι απόφοιτοι των Μαθηματικών ή των Φυσικών πανεπιστημιακών επιστημονικών σχολών .

Το νέο τμήμα Έρευνας και Πληροφορικής εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο και στο 4ο Επιστημονικο Πεδιο ” Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής”.

Τα νέα τμήματα των Διοικητικών και των Εφοδιαστών εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ουσιαστικά η Σχολή Ικάρων μετατρέπεται σε ένα μικρό Πανεπιστήμιο, με τη μεγάλη διαφορά ότι μοιράζει πτυχία στους απόφοιτους της Σχολής που δεν έχουν την αναγνωρισιμότητα της Πολιτείας της κατοχύρωσης των  επαγγελματικών δικαιωμάτων ως προς το αντικείμενο της ειδικότητάς τους. Επίσης, σε περιόδους οικονομικά  χαλεπούς για την χώρα και τις Ένοπλες Δυνάμεις  δημιουργείται ένα επιπλέον κόστος που είναι από κάθε πλευρά  ανώφελο, γιατί δεν πληροί τα εχέγγυα της βέλτιστης μόρφωσης και εξειδίκευσης σε συνδυασμό με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Θα μπορούσαμε να αποφύγουμε  αυτή τη λογική αφού υπάρχουν άλλοι πιο αξιόλογοι ,αξιόπιστοι και οικονομικότερη  δρόμοι που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στην Πολεμική Αεροπορία την απαραίτητη  επιστημονικότητα για να καλύψει  τις ανάγκες της.

Την ληφθείσα απόφαση δεν γνωρίζω ποιοι την πρότειναν και ποιοι  τελικά την προώθησαν. Ωστόσο, η λογική λέει ότι αυτή η κατάσταση ενδεχομένως  εξυπηρετεί κάποια συμφέροντα που είναι σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Πολεμικής Αεροπορίας και των σπουδαστών της Σχολής Ικάρων, αφού το πτυχίο τους δεν θα τους εξασφαλίζει το συνταγματικό δικαίωμα της κατοχύρωσης του επαγγελματικού δικαιώματος.

Συνεπώς εύλογα είναι τα ερωτήματα :

•Δεν θα μπορούσαν οι μαθητές της Σχολής Ικάρων ( Μηχανικοί, Ελεγκτές Αεράμυνας ,Μετεωρολόγοι,της  Πληροφορικής , Διοικητικοί, Εφοδιαστές ) να φοιτούν στην αντίστοιχη  Πανεπιστημιακή ή Πολυτεχνική (ΕΜΠ) Σχολή και παράλληλα να είναι και μαθητές της Σχολής Ικάρων ; Δηλαδή, να εφαρμοστεί το μοντέλο των σπουδαστών της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ ) που έχει έδρα την Θεσσαλονίκη ; Η ίδια λογική δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί και για τους Μηχανικούς απόφοιτους της ΣΝΔ και της ΣΣΕ;

Ένα μοντέλο που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία ,και έχουν αποφοιτήσει εξαιρετικοί επιστήμονες ( γιατροί ,οικονομολόγοι ,κλπ). Οι οποίοι πέρα από την εξειδίκευσή τους έχουν αποκτήσει σοβαρή ακαδημαϊκή μόρφωση και συμπεριφορά συμπεριλαμβανομένης και της απαραίτητης  στρατιωτικής εκπαίδευσης. Αυτούς τους νέους επιστήμονες οι Ένοπλες Δυνάμεις  και η κοινωνία τους χρειάζεται για το μυαλό τους, και για την παραγωγή νέων καινοτόμων ιδεών.Και ας μην ξεχνάμε  ότι υπάρχουν στρατιωτικοί γιατροί που υπηρετούν και στις ειδικές δυνάμεις με επιτυχία. 

Πότε επιτέλους θα ξεχάσουμε τις αγκυλώσεις ,τις συντεχνίες  και τις συντηρητικές λογικές που μας καθηλώνουν και δημιουργούν το κλίμα της αδικίας για αυτά τα παιδιά,που με μόρια άνω των 18000 ,είναι υποχρεωμένα για όλη τους τη ζωή να είναι αιχμάλωτοι σε  στείρες λογικές που οδηγούν στη μιζέρια και τελικά στην απαξίωση.

Αν δεν σας αρέσει αυτό το μοντέλο υπάρχει και το παρακάτω :

• Δεν θα μπορούσαν όλα αυτά τα  τμήματα της Σχολής Ικάρων να ενταχθούν συνολικά στην ΣΣΑΣ ; Ώστε στη συνέχεια οι απόφοιτοι να αποδοθούν ανάλογα την ειδικότητα  για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας ; Μία λύση έτοιμη με μηδενικό σχεδόν κόστος.

Δεν σας αρέσει και αυτό το μοντέλο ,υπάρχει και άλλο ακόμη πιο οικονομικό και εξ ίσου αξιόπιστο .

• Δεν θα μπορούσε το κάθε όπλο των  Ενόπλων Δυνάμεων να προσλάβει με εξετάσεις  ανάλογα με τις ανάγκες του  όλες τις απαραίτητες ειδικότητες από τους απόφοιτους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Χώρας; Όπου μετά από μία σύντομη στρατιωτική εκπαίδευση να τους εντάξουν στην δύναμή τους;

Αφού όπως μνημόνευσα προηγουμένως , από αυτούς του νέους επιστήμονες οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται το μυαλό τους και τις καινοτόμες ιδέες τους. 

Το Κίνημα Αλλαγής το 2020 και το 2021 κατέθεσε δύο φορές  τροπολογίες ,ώστε οι μηχανικοί της Σχολής Ικάρων ( ΣΜΑ) να μπορέσουν να αποκτήσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας συνεπικουρούμενο από το υπουργείο της Εθνικής Άμυνας απέρριψαν τις τροπολογίες  με αστείες δικαιολογίες που δεν είναι της παρούσης στιγμής να αναφέρω. Ωστόσο, όλα τα αεροσκάφη και τα νέα Rafale  θέλουμε να τα έχουμε σε διαθεσιμότητα και οι υπογραφές πολλών εκατομμυρίων για υποδομές και έργα είναι απαραίτητες για την λειτουργικότητα της ΠΑ. Ενώ η τεχνολογική εξέλιξη των αεροσκαφών – Drowns τρέχει με τέτοια ταχύτητα που δεν την προλαβαίνεις. Αυτό το γεγονός το αναφέρω για να καταλάβουμε την λογική και την νοοτροπία  που επικρατεί τόσο στο Υπουργείο Παιδείας ,όσο και στο Υπουργείο της Εθνικής Άμυνας. 

Θα ήθελα να ρωτήσω αυτούς στο αρμόδιο υπουργείο  που προώθησαν αυτή τη λογική:

•Είναι γεγονός ότι τα ΑΕΙ της χώρας (ΕΜΠ,Πανεπιστήμια ) έχουν την ικανότητα να προσφέρουν καλύτερη ποιοτική εκπαίδευση και εξειδίκευση  στους μαθητές της Σχολής Ικάρων σε όλες τις ειδικότητες .Τότε γιατί δεν φτάσαμε στη βέλτιστη λύση ( έστω σε μία από αυτές που μνημόνευσα ) τόσο για την Πολεμική Αεροπορία ,όσο και για τους μαθητές; Τι σας εμποδίζει κύριοι στο Υπουργείο της Εθνικής Άμυνας ;Γιατί αυτές οι αγκυλώσεις ;

• Ποιο είναι το επιπλέον κόστος αυτής της πρότασης  ;

•Ποια είναι η σκοπιμότητα και ενδεχομένως τα συμφέροντα που υποκρύπτονται σε βάρος της οικονομικής κατάστασης των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικότερα της Πολεμικής Αεροπορίας  με την υιοθέτηση αυτής της πρότασης ;

•Έχει εξασφαλιστεί η βαθμολογική εξέλιξη αυτών των σπουδαστών σε συνδυασμό με την δομική λειτουργία της ΠΑ ; Ή το αγκυλωμένο σύστημα της ΠΑ τους  χρειάζεται για να κάνουν την δουλειά τους, χωρίς να τους δίνουν τουλάχιστον  το συνταγματικό  επαγγελματικό τους δικαίωμα να σχεδιάσουν την καριέρα τους στις τάξεις της ΠΑ και εφόσον απαιτηθεί ως ελεύθεροι πολίτες ;

Δυστυχώς η πατρίδα μας με τέτοιες στρεβλές λογικές θα παραμείνει εγκλωβισμένη σε πρακτικές που μας οδηγούν αν όχι πολύ πίσω,τουλάχιστον σε στασιμότητα στην επιστημονική  εξέλιξη των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα.   

 





Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

Ο χρήστης Unknown είπε…
Η προσέγγιση καθαρά τεχνικό οικονομική και καταδεικνύει την επιδερμική προσέγγιση του θέματος , αγνοώντας πλήρως τις παθογένειες παρόμοιων εγχειρημάτων του παρελθόντος. Καλύτερα να αναζητούν τη γνώση και την εμπειρία στελεχών που έχουν ζήσει τις καταστάσεις στελεχών προερχόμενων εκ πανεπιστημίων με βασικές ελλείψεις στοιχειώδους Στρατιωτικής νοοτροπίας.....