Αναδημοσιεύουμε από Indymedia:
Απ’ όλα έχει το επιτελικό κράτος – συμμορία του Μητσοτάκη.
Από ακροδεξιούς υπουργούς, παντελώς άσχετους επαγγελματικά με τη φύση του
υπουργείου που έχουν αναλάβει, μέχρι εμμονικούς αριβίστες που επιχειρούν να
βάλουν τη σφραγίδα τους στο ξερίζωμα λαϊκών κατακτήσεων αιώνων. Ένα ξερίζωμα
που, πάντως, όχι μόνο δεν ξεφεύγει από τις συντεταγμένες του παγκόσμιου
καπιταλισμού, αλλά σ’ αυτές ακριβώς πατά, ακόμα και αν καλύπτεται στην κοινή
γνώμη από τον χαρακτήρα ενός ατόμου που συγκροτεί μια ιδιαίτερα αποκρουστική
περσόνα.
Εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, αλλά ιδιαίτερα το τελευταίο
έτος, γινόμαστε μάρτυρες σαρωτικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Μιλάμε για αλλαγές
που διαβρώνουν συνολικά τον χαρακτήρα της δημόσιας δωρεάν παιδείας, μέχρι να
φέρουν κανονικά και με το νόμο τους ιδιώτες και τα μεγάλα επιχειρηματικά
συμφέροντα στην εκπαίδευση, όχι πλέον απ’ την πίσω πόρτα, αλλά ξεδιάντροπα από
ανοιχτό διάδρομο. Διάδρομο που σίγουρα δεν θυμίζει αυτόν από ενωμένα θρανία,
που δημιούργησαν μαθητές στη Νέα Φιλαδέλφεια, προκειμένου να φύγουν από το
πλημμυρισμένο σχολείο – κοντέινερ που το υπουργείο Παιδείας τους έχει
στοιβαξει, μιας και απ’ ό,τι φαίνεται, αυτοί περισσεύουν απ’ το άριστα
διαμορφωμένο του πλάνο για το σχολείο του μέλλοντος.
Οι εξελίξεις αφορούν συνολικά τον κόσμο της εκπαίδευσης,
εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές, γονείς και εργαζομένους σε εκπαιδευτικά
ιδρύματα και εισάγουν πρωτοφανείς ρυθμίσεις. Να θυμίσουμε για όποιον έχει
ξεχάσει, ότι η πανεπιστημιακή αστυνομία αναμένεται να κάνει «ντεμπούτο» μέχρι
το τέλος της ακαδημαϊκής σεζόν για να επιβάλλει την ασφάλεια μέσα στις σχολές.
Ξέρετε, όπως κάνει στις γειτονιές, με τα γκλομπ και τις χειροπέδες. Γιατί οι
φοιτητές είναι το πρόβλημα για τα κακώς κείμενα του πανεπιστημίου απ’ ο,τι μας
λέει η υπουργός Παιδείας και το επιτελείο της. Δεν εξηγείται αλλιώς, αφού οι
σχολές αρχίζουν να ερημώνουν από πρωτοετείς φοιτητές.
Στην Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ξάνθης, μάλιστα, ούτε ένας
φοιτητής/-τρια δε μπήκε στη σχολή από τις πανελλήνιες εξετάσεις που
προηγήθηκαν! Οι κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών – φοιτητών – μαθητών ακούστηκαν
δυνατά σε όλη τη χώρα, ωστόσο το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση των
«αρίστων» φαίνεται ότι έχουν «κλείσει τα αυτιά», προσηλωμένοι στις επιταγές και
τα μοντέλα των προηγμένων καπιταλιστικών κρατών.
Τελευταίο πεδίο αντιπαράθεσης του κόσμου της εκπαίδευσης με
υπουργείο και κυβέρνηση, η περίφημη πλέον αξιολόγηση. Όταν λέμε για αξιολόγηση
μιλάμε για ένα σύστημα που αν εφαρμοστεί, απονεκρώνει κάθε έννοια συλλογικότητας
εντός του σχολείου και υψώνει τεράστιους ταξικούς φραγμούς. Φυσικά, η
αξιολόγηση δεν αποτελεί έμπνευση της λαομίσητης υπουργού (όσο και να το ήθελε)
αλλά ακόμα μια … φοβερή καινοτομία του σύγχρονου καπιταλισμού, που έχει ήδη
εφαρμοστεί κάποια χρόνια πίσω στις κορωνίδες του, Αγγλία και Η.Π.Α., με τραγικά
αποτελέσματα (τεράστιος αριθμός διδασκόντων εγκατέλειψε τον τομέα της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών
έπεσε αισθητά). Η παιδεία στην Ελλάδα, μην ξεχνάμε, αποτελεί ένα από τα πεδία
«δυτικού» πειραματισμού και η υποβάθμιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της έναν
από τους βασικούς στόχους που έπρεπε να υλοποιήσει η κυβέρνηση της ΝΔ ερχόμενη
στα πράγματα, για να ικανοποιήσει πολυεθνικές και κολλέγια που επελαύνουν στο
χώρο αυτόν όλο και περισσότερο.
Τι πρόκειται να φέρει η αξιολόγηση στις σχολικές αίθουσες;
Μας ενημερώνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των καθηγητών που κινητοποιούνται
στο ζήτημα και αντιστέκονται έχοντας να αντιμετωπίσουν παράλληλα τη σκληρή
κρατική καταστολή, για το δυσοίωνο μέλλον που προβλέπεται στα σχολεία. Το
κράτος έδειξε ότι θα κρατήσει στάση μηδενικής ανοχής απέναντι σε όσους
διαμαρτύρονται για τα όσα έρχονται, με απόδειξη το ξύλο και τα χημικά στο
πρόσφατο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.
Ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων, κατηγοριοποιήσεις, μαζικές
συγχωνεύσεις, υπεχρηματοδοτήσεις συνθέτουν καταρχήν το προφίλ του μελλοντικού
σχολείου. Αυτά θα βαθμολογούνται και φυσικά, αυτό σημαίνει ότι εκείνα με
χαμηλές βαθμολογίες θα είναι πολύ δυσκολότερο να προσεγγίσουν «χορηγούς»
(επιχειρήσεις ό,τι μορφής μπορεί να φανταστεί κανείς που φυσικά θα επεμβαίνουν
στα σχολικά πράγματα) κι έτσι να υποβαθμίζονται διαρκώς, με ό,τι επιπτώσεις
συνεπάγεται αυτό. Οι μαθητές αναμένεται να διακρίνονται σε «καλούς» και
«κακούς» (όπως και τα σχολεία) διαλύοντας έτσι την ουσία της αλληλεγγύης μεταξύ
τους, όπως και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι στον εργασιακό τους χώρο θα έρθουν
αντιμέτωποι με την αποθέωση της ρουφιανιάς για χάρη μιας ευνοϊκής αξιολόγησης.
Η λεγόμενη «αυτονομία» του σχολείου (στην πραγματικότητα
δημιουργία ενός σχολείου – επιχείρηση) αποδεσμεύει το κράτος από τη
χρηματοδότηση του. Επί του πρακτέου, ενώ υποτίθεται πως εισάγει μοντέρνες,
πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας, αντ’ αυτού προβλέπεται να καταστήσει τον
εκπαιδευτικό έναν απλό υπάλληλο που θα «σερβίρει» στείρες γνώσεις στον μαθητή,
προκειμένου να τον ετοιμάσει για την εργασιακή αρένα, όπως ακριβώς τον θέλει η
αγορά. Είναι γνωστή, μάλιστα, και η κατάργηση των μαθημάτων κοινωνικών
επιστημών και των καλλιτεχνικών στο σχολείο, που «περισσεύουν» μάλλον στις
ανάγκες τις αγοράς…
Η Κεραμέως «χτίζει» ένα σχολείο για λίγους και
προνομιούχους. Όπως, ήδη, τα μαθήματα εξ αποστάσεως μπορούν να παρακολουθήσουν
μόνο οι μαθητές που έχουν υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αποκλείονται μαθητές που
δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τον αποκτήσουν, έτσι στο μελλοντικό
δραματικά υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο θα μείνουν οι μη προνομιούχοι να
υφίστανται την κατάσταση αυτή, χωρίς καμία διέξοδο, αφού λεφτά για ιδιωτικά σχολεία
δεν έχουν οι περισσότερες οικογένειες και φυσικά ούτε για κολλέγια. Αυτά είναι
ορισμένα μόνο, βασικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης που έρχεται να εφαρμοστεί.
Θα έλεγε κανείς ότι τα παραπάνω αρκούν για να στοχοποιηθεί η
εγκληματική δράση του υπουργείου Παιδείας και της Κεραμέως. Αλλά όχι. Η
υπεροψία και η αλαζονεία των αρίστων έχει πάντα την τάση να μας διαφεύδει και
να μας εκπλήσσει. Η υπουργός Παιδείας τόλμησε να καταθέσει κατεπείγουσα αγωγή
ενάντια στις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών που κήρυξαν απεργία διαμαρτυρόμενοι για
την άμεσα επερχόμενη αξιολόγηση! Το εφετείο, μάλιστα έκρινε την απεργία
παράνομη, ενώ η ίδια υποστήριξε ψευδώς ότι το εφετείο την έκρινε και
καταχρηστική, ενώ στην πραγματικότητα καταχρηστική έκρινε μόνο την απεργία του
ΟΙΕΛΕ (Οργανισμός Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος). Δεν είναι
ασυνήθιστη η τακτική αυτή των fake news «δια στόματος» του υπουργείου Παιδείας.
Πριν από ένα χρόνο πάσχιζαν να πείσουν ότι οι εκπαιδευτικοί ψήφισαν μαζικά και
νομιμοποίησαν τις εκλογές δοτών αντί αιρετών μελών στα υπηρεσιακά συμβούλια,
ενώ στην πραγματικότητα η αποχή άγγιξε το 95% του κλάδου! Όσον αφορά, τις
πρόσφατες κραυγές της Κεραμέως, αυτή η επίθεση στο δικαίωμα στην απεργία, ένα
δικαίωμα που έχει κατακτηθεί αιώνες πίσω, με το αίμα και τον ιδρώτα των
εργαζομένων, και με τον ίδιο τρόπο περιφρουρείται, δε μας ξαφνιάζει τόσο. Με
τον ίδιο τρόπο επιτίθεται στην απεργία το νομοσχέδιο Χατζηδάκη. Είναι σαφές πως
τους τρομάζει η απεργία και γενικώς η συλλογικοποίηση των εργαζομένων.
Άρα αυτή είναι και η απάντηση που ορθά δίνουν οι
εκπαιδευτικοί. Κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις και απεργίες. Δίκαιες απεργίες. Αυτό
το λέμε εμείς. Το κομμάτι που εξυπηρετεί τα συμφέροντα της τάξης μας, των
μαθητών και των φοιτητών που αποκλείονται από την εκπαίδευση δύο ταχυτήτων, των
εκπαιδευτικών που οδηγούνται στον πλήρη έλεγχο και στις μαζικές απολύσεις. Αν η
Νίκη Κεραμέως θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί καταχράζονται κάποιο δικαίωμα (αν
φυσικά εν τέλει τους το αναγνωρίζει καν) είμαστε σίγουροι-ες ότι εκείνοι-ες θα
δείξουν σ’ αυτήν, στο επιτελείο και την κυβέρνησή της, ποιος, λειτουργεί
καταχρηστικά. Και εμείς φυσικά θα είμαστε με το μέρος τους.
ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ-ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ
ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΟΥ ΑΠ’ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
Φοιτητική ομάδα Ρουβίκωνα
το βίντεο
athens.indymedia.org
0 Σχόλια