Επιπτώσεις των μνημονίων και του νέου Ασφαλιστικού Νομοσχεδίου στα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων - Σωμάτων Ασφαλείας, και στην
Ελληνική Κοινωνία.
«Οδηγούν τους ένστολους σε συντάξεις φιλοδώρημα» «Που είμαστε; Που πάμε; Υπάρχει ελπίδα;».
Μετά τη διαπίστωση ότι το χρέος της χώρας το οποίο είχε φτάσει σε υπέρογκο ύψος, χωρίς βέβαια την ευθύνη των πολιτών, η χώρα με συνειδητή επιλογή της τότε Κυβέρνησης οδηγήθηκε στα μνημόνια και της γνωστής τακτικής της συνεχούς αύξησης των φόρων, των μειώσεων των μισθών και των υποτιθέμενων μεταρρυθμίσεων που πάντα σκοπό έχουν την περαιτέρω φτωχοποίηση του ελληνικού λαού. Η Χώρα προσπαθεί εδώ και έξι έτη να σταθεί στα πόδια της, αφού κεντρική επιλογή της πλειοψηφίας του πολιτικού συστήματος ήταν να παραμείνει στη ζώνη του ευρώ. Έτσι η Ελληνική κοινωνία βρέθηκε μπροστά σε ένα δίλλημα ή μέσα στο ευρώ και κατώτερο επίπεδο ζωής ή επιστροφή στη δραχμή και επικράτηση του σκότους, δηλ. χρεοκοπία. Αυτό τουλάχιστον μας έλεγαν (πολιτικό σύστημα – Μ.Ε.Ε. κλπ). Τώρα και πάλι βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο, ξανά μειώσεις μισθών-συντάξεων, καθώς και περαιτέρω αύξηση φορολογίας μέσα από ένα τρίτο μνημόνιο το οποίο ήρθε επειδή κατά την άποψη κάποιων δεν τα κατάφεραν καλά τα προηγούμενα δύο μνημόνια.
Σε συνέχεια των παραπάνω δεν πρέπει να ξεχάσουμε τα ποσοστά ανεργίας περίπου, 22% με 26%, αλλά και την αύξηση των τιμών των προϊόντων, τόσο αυτών ευρείας κατανάλωσης, όσο και των υπολοίπων. Θα περίμενε κανείς, τουλάχιστον σε στοχευόμενες μειώσεις κάτι που δεν το είδαμε ή μπορεί και να μην το καταλάβαμε!!!
Όλα αυτά βέβαια, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστα τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που πρόκειται για κατηγορία υπαλλήλων, που σύμφωνα με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣΤΕ (2195-2194/2014 & 1125-1126/2016), εκ των αρμοδιοτήτων τους προσδιορίζονται ως αναπόσπαστο κομμάτι του πυρήνα κρατικής εξουσίας (Εθνική άμυνα-δημόσια τάξη-κρατική ασφάλεια) και ως αντιστάθμισμα των ειδικών συνθηκών εργασίας …….. αλλά και αναγνώριση της σημασίας της αποστολής που επιτελούν, αποτελεί η ιδιαίτερη μεταχείριση τους, ….
Δηλαδή όλα στο κρεβάτι του Προκρούστη, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για το επίπεδο προσφοράς στην πολιτεία αυτής της κατηγορίας εργαζομένων, που έχοντας υψηλό το αίσθημα της ευθύνης τα δύσκολα αυτά χρόνια μέσα από δύσκολες καταστάσεις κράτησαν όρθια τη χώρα, σε περιόδους που η αστάθεια ήταν προ των πυλών. Αντί λοιπόν να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχείρισης, κάτι που αποδέχτηκε και η ολομέλεια του ΣΤΕ, εμπρός στην εξοικονόμηση πόρων για την εξυπηρέτηση των μνημονίων όλα στον ίδιο κουβά, πράγμα απαράδεκτο για Δημοκρατικά δομημένα κράτη εκτός κι αν διάγουμε έναν ιδιότυπο περιορισμό Δημοκρατικών-Συνταγματικών δικαιωμάτων ευρισκόμενη στην ΕΕ, από ένα σύστημα οικονομικών συμφερόντων που δυστυχώς επηρεάζουν σε υπέρτατο βαθμό τις αποφάσεις των Δημοκρατικά εκλεγμένων κυβερνήσεων αυτής της χώρας.
Πριν λίγες ημέρες ψηφίστηκε το νέο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο (ν. 4387/2016) που μόνο μεταρρύθμιση δεν είναι αφού, όπως πολύ σωστά επισημαίνουν και άλλοι φορείς πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που πιο πολύ μοιάζει με φορολογικό, αφού από τις ρυθμίσεις του, δεν επιτυγχάνεται κάποια μεταρρύθμιση, αλλά το μόνο που επιφέρει είναι πρόσθετο οικονομικό βάρος στους ασφαλισμένους από την αύξηση των εισφορών, τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων απ’ όπου επέρχεται μείωση των νέων συντάξεων και αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εισφορών επί των αποδοχών. Γενικά πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που τιμωρεί όποιον παραμένει για πολλά χρόνια στην εργασία του και προφέρει περισσότερο, αφού τον υπαγάγει στην ίδια κατηγορία με αυτόν που εργάστηκε λιγότερα χρόνια δηλ. προκύπτουν διαφορές στη σύνταξη, των 100 , 200 και 300 € κατά περίπτωση.
Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες από τις ρυθμίσεις του εν λόγου νομοσχεδίου που θίγουν και τους εργαζομένους στα Σώματα Ασφαλείας & τις Ένοπλες Δυνάμεις:
1.-Δημιουργείται ενιαίος φορέας κοινωνικής ασφάλισης (ΕΦΚΑ), όπου εντάσσονται όλες οι υφιστάμενοι φορείς κύριας κοινωνικής ασφάλισης, πλην ΝΑΤ και ΟΓΑ.
2. Ο τρόπος υπολογισμού των κυρίων συντάξεων είναι ίδιος για όλους τους ασφαλισμένους (Δ.Υ.- Στρατιωτικοί , Σώματα Ασφαλείας, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ). Δεν διαφοροποιούνται οι προϋποθέσεις και τα όρια συνταξιοδότησης Σωμάτων Ασφαλείας και Στρατιωτικών που ισχύουν σήμερα.
3.- Η σύνταξη θα υπολογίζεται με βάση τον μέσο όρο αποδοχών από το 2002 και μετά, ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα αποτελείται από δύο(2) τμήματα, την Εθνική και ανταποδοτική. Όπου Εθνική 384 € με 20 χρόνια υπηρεσίας τουλάχιστον. Το τελικό ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης υπολογίζεται με βάση τον μέσο μηνιαίο μισθό, επί του οποίου καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές από το 2002, επί των ποσοστών αναπλήρωσης που κυμαίνονται ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας του καθενός. Δηλαδή επέρχεται μείωση της τάξης του 20% με 30% περίπου.
4.- Όσοι αποχωρούν από 1/1/2016, με τον νέο τρόπο υπολογισμού, η σύνταξη που υπολείπεται άνω του 20% σε σχέση με τον προηγούμενο τρόπο, του χορηγείται το ήμισυ ως προσωπική διαφορά για το 2016. Από το 2017 λαμβάνει το1/3 της διαφοράς και το 2018 το 1/4).
5.- Ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων θα έχει ισχύ την ημερομηνία ενάρξεως ισχύος του νέου νόμου. Επομένως θα απαιτείται η διαγραφή κάποιου να έχει γίνει πριν την ψήφιση του νόμου, προκειμένου να μην γίνει ο υπολογισμός της σύνταξης του με τις νέες διατάξεις.
6.- Οι παλιές συντάξεις συνεχίζουν να καταβάλλονται μέχρι την 31/12/2018 στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί την 31-12-2014. Από 1/1/2019, εάν η νέα σύνταξη με τον νέο υπολογισμό είναι μικρότερη από την παλιά, η διαφορά συνεχίζει να καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενη κατά έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή της με την εκάστοτε αναπροσαρμογή συντάξεων. Σε περίπτωση που το καταβαλλόμενο ποσό είναι μικρότερο, τότε αυτό προσαυξάνεται κατά το 1/5 της διαφοράς σταδιακά-ισόποσα εντός (5) ετών από την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
7.- Για όσους συνταξιούχους εργάζονται μετά την ψήφιση του νόμου, επιβάλλεται κράτηση (60%) στα ακαθάριστα ποσά όλων των συντάξεων ( κύριων και επικουρικών).
8.- Οι συντάξεις χηρείας χορηγούνται ,εφόσον ο/η σύζυγος του θανόντα είναι 55 ετών. Εφόσον είναι κάτω των 55, π.χ. 52, χορηγείται για 3 έτη και στη συνέχεια αναστέλλεται, μέχρι ο δικαιούχος να συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας. Εξαίρεση υπάρχει, όταν ο δικαιούχος έχει ανήλικο τέκνο ή τέκνο που φοιτά σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ μέχρι το 24ο έτος της ηλικίας του.
9.- Από 1/1/2017 το ποσό εισφοράς κύριας σύνταξης ασφαλισμένου μισθωτού και εργοδότη ορίζεται σε 20% επί των πάσης φύσεως αποδοχών και κατανέμεται σε 6,67 για τον μισθωτό και 13,33 για τον εργοδότη, προκαλώντας αύξηση των εισφορών, ιδιαιτέρα στους παλαιούς ασφαλισμένους μεταφραζόμενο σε μείωση των αποδοχών για τους εν ενεργεία από 20 € έως 100 € περίπου ανάλογα με τις αποδοχές του καθενός. Αυτονόητο είναι ότι θα αυξάνει και την βάση υπολογισμού της σύνταξης.
10.- Από την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εισφορών για τις επικουρικές συντάξεις 3,5% επί του συνόλου των αποδοχών θα προκύψει περαιτέρω μείωση από 5 ευρώ μέχρι και 30 ευρώ περίπου ανάλογα με τις αποδοχές και πάλι του καθενός.
11.- Μείωση αποδοχών προκύπτει ήδη και από την αύξηση που επήλθε στην κράτηση για υγειονομική περίθαλψη με το ν. 4336/2015 για πρώτη φορά στην επικουρική, 6% για όλους (Ε.Χ.-Α.Π.) επί του μεικτού ποσού συντάξεως, ενώ στην κύρια σύνταξη από 4% αυξήθηκε σε 6% (ΓΛΚ).
12.- Αναφορικά με τον Τομέα Πρόνοιας του ΤΕΑΠΑΣΑ ( εφάπαξ ), διατηρεί την αυτοτέλεια του και ο τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ διαμορφώνεται ως εξής:
Α) Μέχρι 31/12/2014 θα υπολογίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες μέχρι τότε καταστατικές διατάξεις των ταμείων.
Β) Από 1/1/2015 θα υπολογίζεται με τον νέο μαθηματικό τύπο, (Υ.Α. Φ.80000/1093/26/12-2-2014 Β΄313.) Δηλαδή αν κάποιος αποχωρεί μετά την 1/1/2015 θα λαμβάνει δυο μέρη εφάπαξ, ήτοι μέχρι την 31/12/2014 ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας που είχε μέχρι τότε και στη συνέχεια θα προστίθενται στο ποσό που θα προκύπτει από 1/1/2015 με τον μαθηματικό τύπο.
13.- Από την 01/01/2007 και ανά τριετία από την εθνική απολογιστική αρχή θα εκπονούνται αναλογιστικές μελέτες. Σε περίπτωση που τα οικονομικά δεδομένα υπερβούν το στόχο των 2,5% με έτος αναφοράς το 2009 τότε αυτόματα θα αναπροσαρμόζονται οι συντάξεις, δηλαδή θα μειώνονται περαιτέρω.
14.- Τέλος επιβάρυνση θα προκύψει, τόσο από την άμεση, όσο και από την έμμεση αύξηση της φορολογίας από τη νέα φορολογική κλίμακα και τον νέο τρόπο υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης μείωση αφορολόγητου, προκαλώντας περαιτέρω μείωση των αποδοχών .
Πέραν κάθε αμφιβολίας είναι εμφανές ότι από τις διατάξεις του εν λόγω Ασφαλιστικού νομοσχεδίου καταργείται επί της ουσίας ο κοινωνικός ιστός της χώρας από τη σφοδρότητα των περικοπών που επέρχονται επί των συντάξεων, αλλά και των υπόλοιπων ρυθμίσεων, ενώ συνεχίζει να διατηρεί ως έχει εκείνες τις διατάξεις με τις οποίες είχαν νομοθετηθεί και οι περικοπές των προηγουμένων κυβερνήσεων τύπου ΛΑΦΚΑ κάνοντας ακόμη χειρότερη την οικονομική κατάσταση των συνταξιούχων.
Επιπλέον σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με αιφνίδια ρύθμιση που κατατέθηκε με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, συμπεριλήφθη στο άρθρο 236 του νόμο 4389/2016 που αφορούσε την αναστολή των μισθολογικών ωριμάνσεων, από 1-1-2017 έως 31-12-2018, με κόστος για τη 2ετία 118 εκατομμύρια ευρώ για όλα τα ειδικά μισθολόγια. Μετά από κινητοποίηση συνδικαλιστικών φορέων (Σώματα Ασφαλείας, Ένοπλες Δυνάμεις) αυτή η ρύθμιση πήρε παράταση μέχρι την 31.12.2016, ώστε να εξευρεθούν ισοδύναμα, πράγμα αδύνατο αφού μετά από τόσα χρόνια μνημονίου οι προϋπολογισμοί και ιδιαίτερα των Σωμάτων Ασφαλείας έχουν στραγγίσει. Δηλαδή όχι μόνο δεν ελήφθη υπόψη το πρόσφατο διατακτικό της απόφασης του ΣτΕ, αλλά με την ενέργεια αυτή του Υπουργείου Οικονομικών έγινε απόλυτα κατανοητό ότι δεν είναι στις προθέσεις του η εφαρμογή των αποφάσεων αυτών, πράγμα απαράδεκτο αν αναλογιστούμε ότι η πολιτεία ζητά από όλους μας να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας, ενώ από πλευράς της τούτο δε συμβαίνει!!!
Τελικά μπορεί κάποιος να μας πει πότε θα σταματήσει όλο αυτό που συμβαίνει (φόροι-μειώσεις συντάξεων κτλ.). Μπορεί να μας πει που πάει η χώρα. Υπάρχει ελπίδα. Με όλες αυτές τις επιβαρύνσεις, πολύ φοβάμαι ότι η οικονομία θα σκάσει από μέσα γιατί πολύ απλά ο Έλληνας πολίτης δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει πλέον σε αυτή την φόρο καταιγίδα. Ίσως αυτό θα πρέπει να προβληματίσει όλους που υποτίθεται ότι νοιάζονται για μας. Αν δεν το έχουνε καταλάβει κάποιοι, η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων δεν θα φέρει στο τέλος καλά αποτελέσματα. Φοβάμαι ότι εάν δεν σταματήσει αυτός ο κατήφορος θα βρεθούμε προ εκπλήξεων. Άλλωστε όπως λέει και ο σοφός λαός μας «Νηστικό αρκούδι δε χορεύει», «το στομάχι είναι κακός σύμβουλος» Κύριοι της κυβέρνησης, πολιτικό σύστημα εν συνόλω, διεκδικήστε το αυτονόητο για την ευημερία του Λαού μας.
Ελληνική Κοινωνία.
«Οδηγούν τους ένστολους σε συντάξεις φιλοδώρημα» «Που είμαστε; Που πάμε; Υπάρχει ελπίδα;».
Μετά τη διαπίστωση ότι το χρέος της χώρας το οποίο είχε φτάσει σε υπέρογκο ύψος, χωρίς βέβαια την ευθύνη των πολιτών, η χώρα με συνειδητή επιλογή της τότε Κυβέρνησης οδηγήθηκε στα μνημόνια και της γνωστής τακτικής της συνεχούς αύξησης των φόρων, των μειώσεων των μισθών και των υποτιθέμενων μεταρρυθμίσεων που πάντα σκοπό έχουν την περαιτέρω φτωχοποίηση του ελληνικού λαού. Η Χώρα προσπαθεί εδώ και έξι έτη να σταθεί στα πόδια της, αφού κεντρική επιλογή της πλειοψηφίας του πολιτικού συστήματος ήταν να παραμείνει στη ζώνη του ευρώ. Έτσι η Ελληνική κοινωνία βρέθηκε μπροστά σε ένα δίλλημα ή μέσα στο ευρώ και κατώτερο επίπεδο ζωής ή επιστροφή στη δραχμή και επικράτηση του σκότους, δηλ. χρεοκοπία. Αυτό τουλάχιστον μας έλεγαν (πολιτικό σύστημα – Μ.Ε.Ε. κλπ). Τώρα και πάλι βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο, ξανά μειώσεις μισθών-συντάξεων, καθώς και περαιτέρω αύξηση φορολογίας μέσα από ένα τρίτο μνημόνιο το οποίο ήρθε επειδή κατά την άποψη κάποιων δεν τα κατάφεραν καλά τα προηγούμενα δύο μνημόνια.
Σε συνέχεια των παραπάνω δεν πρέπει να ξεχάσουμε τα ποσοστά ανεργίας περίπου, 22% με 26%, αλλά και την αύξηση των τιμών των προϊόντων, τόσο αυτών ευρείας κατανάλωσης, όσο και των υπολοίπων. Θα περίμενε κανείς, τουλάχιστον σε στοχευόμενες μειώσεις κάτι που δεν το είδαμε ή μπορεί και να μην το καταλάβαμε!!!
Όλα αυτά βέβαια, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστα τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που πρόκειται για κατηγορία υπαλλήλων, που σύμφωνα με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣΤΕ (2195-2194/2014 & 1125-1126/2016), εκ των αρμοδιοτήτων τους προσδιορίζονται ως αναπόσπαστο κομμάτι του πυρήνα κρατικής εξουσίας (Εθνική άμυνα-δημόσια τάξη-κρατική ασφάλεια) και ως αντιστάθμισμα των ειδικών συνθηκών εργασίας …….. αλλά και αναγνώριση της σημασίας της αποστολής που επιτελούν, αποτελεί η ιδιαίτερη μεταχείριση τους, ….
Δηλαδή όλα στο κρεβάτι του Προκρούστη, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για το επίπεδο προσφοράς στην πολιτεία αυτής της κατηγορίας εργαζομένων, που έχοντας υψηλό το αίσθημα της ευθύνης τα δύσκολα αυτά χρόνια μέσα από δύσκολες καταστάσεις κράτησαν όρθια τη χώρα, σε περιόδους που η αστάθεια ήταν προ των πυλών. Αντί λοιπόν να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχείρισης, κάτι που αποδέχτηκε και η ολομέλεια του ΣΤΕ, εμπρός στην εξοικονόμηση πόρων για την εξυπηρέτηση των μνημονίων όλα στον ίδιο κουβά, πράγμα απαράδεκτο για Δημοκρατικά δομημένα κράτη εκτός κι αν διάγουμε έναν ιδιότυπο περιορισμό Δημοκρατικών-Συνταγματικών δικαιωμάτων ευρισκόμενη στην ΕΕ, από ένα σύστημα οικονομικών συμφερόντων που δυστυχώς επηρεάζουν σε υπέρτατο βαθμό τις αποφάσεις των Δημοκρατικά εκλεγμένων κυβερνήσεων αυτής της χώρας.
Πριν λίγες ημέρες ψηφίστηκε το νέο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο (ν. 4387/2016) που μόνο μεταρρύθμιση δεν είναι αφού, όπως πολύ σωστά επισημαίνουν και άλλοι φορείς πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που πιο πολύ μοιάζει με φορολογικό, αφού από τις ρυθμίσεις του, δεν επιτυγχάνεται κάποια μεταρρύθμιση, αλλά το μόνο που επιφέρει είναι πρόσθετο οικονομικό βάρος στους ασφαλισμένους από την αύξηση των εισφορών, τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων απ’ όπου επέρχεται μείωση των νέων συντάξεων και αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εισφορών επί των αποδοχών. Γενικά πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που τιμωρεί όποιον παραμένει για πολλά χρόνια στην εργασία του και προφέρει περισσότερο, αφού τον υπαγάγει στην ίδια κατηγορία με αυτόν που εργάστηκε λιγότερα χρόνια δηλ. προκύπτουν διαφορές στη σύνταξη, των 100 , 200 και 300 € κατά περίπτωση.
Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες από τις ρυθμίσεις του εν λόγου νομοσχεδίου που θίγουν και τους εργαζομένους στα Σώματα Ασφαλείας & τις Ένοπλες Δυνάμεις:
1.-Δημιουργείται ενιαίος φορέας κοινωνικής ασφάλισης (ΕΦΚΑ), όπου εντάσσονται όλες οι υφιστάμενοι φορείς κύριας κοινωνικής ασφάλισης, πλην ΝΑΤ και ΟΓΑ.
2. Ο τρόπος υπολογισμού των κυρίων συντάξεων είναι ίδιος για όλους τους ασφαλισμένους (Δ.Υ.- Στρατιωτικοί , Σώματα Ασφαλείας, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ). Δεν διαφοροποιούνται οι προϋποθέσεις και τα όρια συνταξιοδότησης Σωμάτων Ασφαλείας και Στρατιωτικών που ισχύουν σήμερα.
3.- Η σύνταξη θα υπολογίζεται με βάση τον μέσο όρο αποδοχών από το 2002 και μετά, ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα αποτελείται από δύο(2) τμήματα, την Εθνική και ανταποδοτική. Όπου Εθνική 384 € με 20 χρόνια υπηρεσίας τουλάχιστον. Το τελικό ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης υπολογίζεται με βάση τον μέσο μηνιαίο μισθό, επί του οποίου καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές από το 2002, επί των ποσοστών αναπλήρωσης που κυμαίνονται ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας του καθενός. Δηλαδή επέρχεται μείωση της τάξης του 20% με 30% περίπου.
4.- Όσοι αποχωρούν από 1/1/2016, με τον νέο τρόπο υπολογισμού, η σύνταξη που υπολείπεται άνω του 20% σε σχέση με τον προηγούμενο τρόπο, του χορηγείται το ήμισυ ως προσωπική διαφορά για το 2016. Από το 2017 λαμβάνει το1/3 της διαφοράς και το 2018 το 1/4).
5.- Ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων θα έχει ισχύ την ημερομηνία ενάρξεως ισχύος του νέου νόμου. Επομένως θα απαιτείται η διαγραφή κάποιου να έχει γίνει πριν την ψήφιση του νόμου, προκειμένου να μην γίνει ο υπολογισμός της σύνταξης του με τις νέες διατάξεις.
6.- Οι παλιές συντάξεις συνεχίζουν να καταβάλλονται μέχρι την 31/12/2018 στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί την 31-12-2014. Από 1/1/2019, εάν η νέα σύνταξη με τον νέο υπολογισμό είναι μικρότερη από την παλιά, η διαφορά συνεχίζει να καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενη κατά έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή της με την εκάστοτε αναπροσαρμογή συντάξεων. Σε περίπτωση που το καταβαλλόμενο ποσό είναι μικρότερο, τότε αυτό προσαυξάνεται κατά το 1/5 της διαφοράς σταδιακά-ισόποσα εντός (5) ετών από την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
7.- Για όσους συνταξιούχους εργάζονται μετά την ψήφιση του νόμου, επιβάλλεται κράτηση (60%) στα ακαθάριστα ποσά όλων των συντάξεων ( κύριων και επικουρικών).
8.- Οι συντάξεις χηρείας χορηγούνται ,εφόσον ο/η σύζυγος του θανόντα είναι 55 ετών. Εφόσον είναι κάτω των 55, π.χ. 52, χορηγείται για 3 έτη και στη συνέχεια αναστέλλεται, μέχρι ο δικαιούχος να συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας. Εξαίρεση υπάρχει, όταν ο δικαιούχος έχει ανήλικο τέκνο ή τέκνο που φοιτά σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ μέχρι το 24ο έτος της ηλικίας του.
9.- Από 1/1/2017 το ποσό εισφοράς κύριας σύνταξης ασφαλισμένου μισθωτού και εργοδότη ορίζεται σε 20% επί των πάσης φύσεως αποδοχών και κατανέμεται σε 6,67 για τον μισθωτό και 13,33 για τον εργοδότη, προκαλώντας αύξηση των εισφορών, ιδιαιτέρα στους παλαιούς ασφαλισμένους μεταφραζόμενο σε μείωση των αποδοχών για τους εν ενεργεία από 20 € έως 100 € περίπου ανάλογα με τις αποδοχές του καθενός. Αυτονόητο είναι ότι θα αυξάνει και την βάση υπολογισμού της σύνταξης.
10.- Από την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εισφορών για τις επικουρικές συντάξεις 3,5% επί του συνόλου των αποδοχών θα προκύψει περαιτέρω μείωση από 5 ευρώ μέχρι και 30 ευρώ περίπου ανάλογα με τις αποδοχές και πάλι του καθενός.
11.- Μείωση αποδοχών προκύπτει ήδη και από την αύξηση που επήλθε στην κράτηση για υγειονομική περίθαλψη με το ν. 4336/2015 για πρώτη φορά στην επικουρική, 6% για όλους (Ε.Χ.-Α.Π.) επί του μεικτού ποσού συντάξεως, ενώ στην κύρια σύνταξη από 4% αυξήθηκε σε 6% (ΓΛΚ).
12.- Αναφορικά με τον Τομέα Πρόνοιας του ΤΕΑΠΑΣΑ ( εφάπαξ ), διατηρεί την αυτοτέλεια του και ο τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ διαμορφώνεται ως εξής:
Α) Μέχρι 31/12/2014 θα υπολογίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες μέχρι τότε καταστατικές διατάξεις των ταμείων.
Β) Από 1/1/2015 θα υπολογίζεται με τον νέο μαθηματικό τύπο, (Υ.Α. Φ.80000/1093/26/12-2-2014 Β΄313.) Δηλαδή αν κάποιος αποχωρεί μετά την 1/1/2015 θα λαμβάνει δυο μέρη εφάπαξ, ήτοι μέχρι την 31/12/2014 ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας που είχε μέχρι τότε και στη συνέχεια θα προστίθενται στο ποσό που θα προκύπτει από 1/1/2015 με τον μαθηματικό τύπο.
13.- Από την 01/01/2007 και ανά τριετία από την εθνική απολογιστική αρχή θα εκπονούνται αναλογιστικές μελέτες. Σε περίπτωση που τα οικονομικά δεδομένα υπερβούν το στόχο των 2,5% με έτος αναφοράς το 2009 τότε αυτόματα θα αναπροσαρμόζονται οι συντάξεις, δηλαδή θα μειώνονται περαιτέρω.
14.- Τέλος επιβάρυνση θα προκύψει, τόσο από την άμεση, όσο και από την έμμεση αύξηση της φορολογίας από τη νέα φορολογική κλίμακα και τον νέο τρόπο υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης μείωση αφορολόγητου, προκαλώντας περαιτέρω μείωση των αποδοχών .
Πέραν κάθε αμφιβολίας είναι εμφανές ότι από τις διατάξεις του εν λόγω Ασφαλιστικού νομοσχεδίου καταργείται επί της ουσίας ο κοινωνικός ιστός της χώρας από τη σφοδρότητα των περικοπών που επέρχονται επί των συντάξεων, αλλά και των υπόλοιπων ρυθμίσεων, ενώ συνεχίζει να διατηρεί ως έχει εκείνες τις διατάξεις με τις οποίες είχαν νομοθετηθεί και οι περικοπές των προηγουμένων κυβερνήσεων τύπου ΛΑΦΚΑ κάνοντας ακόμη χειρότερη την οικονομική κατάσταση των συνταξιούχων.
Επιπλέον σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με αιφνίδια ρύθμιση που κατατέθηκε με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, συμπεριλήφθη στο άρθρο 236 του νόμο 4389/2016 που αφορούσε την αναστολή των μισθολογικών ωριμάνσεων, από 1-1-2017 έως 31-12-2018, με κόστος για τη 2ετία 118 εκατομμύρια ευρώ για όλα τα ειδικά μισθολόγια. Μετά από κινητοποίηση συνδικαλιστικών φορέων (Σώματα Ασφαλείας, Ένοπλες Δυνάμεις) αυτή η ρύθμιση πήρε παράταση μέχρι την 31.12.2016, ώστε να εξευρεθούν ισοδύναμα, πράγμα αδύνατο αφού μετά από τόσα χρόνια μνημονίου οι προϋπολογισμοί και ιδιαίτερα των Σωμάτων Ασφαλείας έχουν στραγγίσει. Δηλαδή όχι μόνο δεν ελήφθη υπόψη το πρόσφατο διατακτικό της απόφασης του ΣτΕ, αλλά με την ενέργεια αυτή του Υπουργείου Οικονομικών έγινε απόλυτα κατανοητό ότι δεν είναι στις προθέσεις του η εφαρμογή των αποφάσεων αυτών, πράγμα απαράδεκτο αν αναλογιστούμε ότι η πολιτεία ζητά από όλους μας να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας, ενώ από πλευράς της τούτο δε συμβαίνει!!!
Τελικά μπορεί κάποιος να μας πει πότε θα σταματήσει όλο αυτό που συμβαίνει (φόροι-μειώσεις συντάξεων κτλ.). Μπορεί να μας πει που πάει η χώρα. Υπάρχει ελπίδα. Με όλες αυτές τις επιβαρύνσεις, πολύ φοβάμαι ότι η οικονομία θα σκάσει από μέσα γιατί πολύ απλά ο Έλληνας πολίτης δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει πλέον σε αυτή την φόρο καταιγίδα. Ίσως αυτό θα πρέπει να προβληματίσει όλους που υποτίθεται ότι νοιάζονται για μας. Αν δεν το έχουνε καταλάβει κάποιοι, η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων δεν θα φέρει στο τέλος καλά αποτελέσματα. Φοβάμαι ότι εάν δεν σταματήσει αυτός ο κατήφορος θα βρεθούμε προ εκπλήξεων. Άλλωστε όπως λέει και ο σοφός λαός μας «Νηστικό αρκούδι δε χορεύει», «το στομάχι είναι κακός σύμβουλος» Κύριοι της κυβέρνησης, πολιτικό σύστημα εν συνόλω, διεκδικήστε το αυτονόητο για την ευημερία του Λαού μας.
0 Σχόλια