Η βιομηχανία της ομορφιάς είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και μία που σίγουρα παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος κινείται. Τα τελευταία χρόνια, φαίνεται πως η βιομηχανία της ομορφιάς έχει στραφεί προς τον όρο βιωσιμότητα. Από την παραγωγή έως την κατανάλωση, η πίεση για πιο υπεύθυνες επιλογές έχει μετατραπεί σε παγκόσμια απαίτηση, επηρεάζοντας μικρές και μεγάλες εταιρείες.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, τα κορεάτικα καλλυντικά έχουν αναδειχθεί πρωταγωνιστές σε μια παγκόσμια τάση που όλο και αναπτύσσεται. Η βιωσιμότητα βρίσκεται στον πυρήνα αυτών των προϊόντων. Η κορεάτικη φιλοσοφία εστιάζει στην χρήση φυσικών συστατικών, στην οικολογική συσκευασία και την συνειδητή προσέγγιση απέναντι στο περιβάλλον.
Η τάση αυτή, ωστόσο, δεν ακουμπά μόνο Ασία. Είναι μια τάση που βλέπουμε σε όλο τον κόσμο, από την Ασία έως την Λατινική Αμερική και από την Ευρώπη έως την Αυστραλία. Πλέον η ομορφιά δεν είναι απλά ένα μέσο αισθητικής. Είναι στάση ζωής και για αυτό πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα.
Η παγκόσμια στροφή προς την βιωσιμότητα
Η στροφή προς την βιωσιμότητα ξεκίνησε φυσικά από τους καταναλωτές, εμάς. Εμείς ζητήσαμε προϊόντα που περιέχουν μόνο φυσικά-οργανικά συστατικά. Συσκευασίες που είναι βιοδιασπώμενες και διαδικασίες παραγωγής που δεν περιλαμβάνουν την δοκιμή σε ζώα. Αν λάβουμε υπόψη μας το περιστατικό στην Ταϊλάνδη, τότε σίγουρα πρέπει να σταματήσουν οι δοκιμές στα ζώα. Για αυτόν και πολλούς άλλους λόγους.
Όταν όλη η καταναλωτική δύναμη εκφράζει αυτές τις απόψεις, ή μάλλον αξίες, η βιομηχανία της ομορφιάς δεν μπορεί παρά να υπακούσει. Η αλλαγή αυτή δεν είναι απλώς μια «μόδα», αλλά μια βαθιά μετατόπιση αξιών, που επηρεάζει τόσο μικρές εταιρείες όσο και κολοσσούς της βιομηχανίας. Η βιωσιμότητα είναι πλέον βασικό κριτήριο για την αγορά κάποιου προϊόντος και αυτό είναι προφανώς ένα βήμα μπροστά για την εξέλιξή μας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Οικολογική καινοτομία και τεχνολογία
Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί πως η τεχνολογία έχει παίξει και αυτή πολύ σημαντικό ρόλο στην βιωσιμότητα και την στροφή προς αυτή. Η επιστήμη και η έρευνα είναι αυτές που επιτρέπουν στην καλλυντική βιομηχανία να προχωρά στην παραγωγή βιώσιμων προϊόντων. Στο κέντρο βρίσκεται η πράσινη χημεία και η βιοτεχνολογία. Φυτικά εκχυλίσματα υψηλής καθαρότητας, προϊόντα χωρίς μικροπλαστικά και φόρμουλες που σέβονται τη θαλάσσια ζωή αποτελούν πλέον προτεραιότητα για πολλές εταιρείες.
Η τεχνολογία έχει επίσης βοηθήσει πολύ στο κομμάτι της συσκευασίας. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται πλέον δεν υπήρχαν μερικά χρόνια πριν και είναι καθαρό αποτέλεσμα της τεχνολογίας και της έρευνας. Ανακυκλώσιμα υλικά, βιοδιασπώμενα δοχεία, αλλά και επαναγεμιζόμενες συσκευασίες κερδίζουν συνεχώς έδαφος ενώ η θέληση των εταιρειών να φτάσουν ακόμα παραπέρα, μας ανοίγει νέους δρόμους, όχι μόνο στο κομμάτι της συσκευασίας αλλά της παραγωγής και διανομής καλλυντικών γενικότερα.
Και μιας και μιλήσαμε για διανομή… Η τεχνολογία έχει παίξει και εκει πολύ σημαντικό ρόλο. Τα logistics έχουν πλέον εξελιχθεί, έχουν βρεθεί νέοι τρόποι έτσι ώστε οι μεταφορές να γίνονται όσο πιο αβίαστα για το περιβάλλον γίνεται. Οι καταναλωτές βλέπουν πλέον ότι η βιωσιμότητα δεν είναι μόνο υπόσχεση, αλλά εφαρμόζεται σε όλα τα στάδια, από το εργαστήριο μέχρι το ράφι του καταστήματος.
Με λίγα λόγια, η βιωσιμότητα προσφέρει όλα τα παρακάτω:
Ρόλος τεχνολογίας στην βιωσιμότητα
Πρασινή χημεία & βιοτεχνολογία
Καινοτομία στην συσκευασία
Ρόλος τεχνολογίας στην διανομή (logistics)
Αυτό που πρέπει όλοι να καταλάβουμε είναι πως η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα. Αν δεν προστατέψουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε, δεν θα υπάρχει για πολύ καιρό και δεν θα μπορούμε να το θαυμάζουμε έτσι όπως θα πρέπει να το θαυμάζουμε.
Ο καταναλωτής ως δύναμη αλλαγής
Οι καταναλωτές, είμαστε οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουμε, όχι μόνο την βιομηχανία της ομορφιάς αλλά όλες τις βιομηχανίες. Το γεγονός πως η βιωσιμότητα έγινε τάση οφείλεται στους καταναλωτές και είναι απλά ένα δείγμα της ικανότητας μας να αλλάξουμε τα πάντα στον κόσμο γύρω μας.
Οι νέες γενιές δεν θέλουν απλά προϊόντα που φέρνουν άμεσα αποτελέσματα ή που κοστίζουν λιγότερο από κάποια άλλα. Ζητούν να ξέρουν αν τα προϊόντα που αγοράζουν είναι cruelty-free, αν προέρχονται από βιώσιμες πρώτες ύλες και αν η συσκευασία τους μπορεί να ανακυκλωθεί.
Και όπως είπαμε και νωρίτερα, οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να ακούσουν στα αιτήματα αυτά των καταναλωτών.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δώσει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στους καταναλωτές καθώς ένα βιντεάκι μπορεί να ταξιδέψει μέσα σε λίγα λεπτά όλο τον κόσμο και να λάβει απήχηση από όλες τις ηπείρους.. Την ίδια στιγμή, όμως, έχουμε και την ευθύνη για το τι παρουσιάζουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρέπει να είμαστε ενήμεροι για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει το περιεχόμενό μας.
Συμπεράσματα
Η βιωσιμότητα είναι εδώ για να μείνει και μόνο θα εξελίσσεται όσο όλοι εμείς την προωθούμε και την υποστηρίζουμε. Είναι ο σωστός δρόμος έτσι ώστε να έχουμε πιο υγιή καλλυντικά, πρώτα για το περιβάλλον και έπειτα για εμάς τους ίδιους.
0 Σχόλια