Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ
Έγραψα και δημοσιεύω αυτή την ανοιχτή επιστολή, γιατί επιθυμώ να διαβαστεί όχι μόνο από εσάς, αλλά κυρίως από τον Ελληνικό λαό.
Γνωρίζω ότι είναι ίσως υπερβολική αυτή η φιλοδοξία μου, αλλά δεν γίνεται για λόγους προσωπικής προβολής κι ελπίζω ότι όσοι πολίτες την διαβάσουν κι ενδιαφέρονται, να αποκτήσουν μια διαφορετική άποψη για τα τεκταινόμενα στις Ένοπλες Δυνάμεις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Εξάλλου πολλοί αξιόλογοι συνάδελφοι και των τριών Κλάδων των ΕΔ, έγραψαν σημαντικά άρθρα το τελευταίο διάστημα σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις και ήθελα να προσθέσω την δική μου πινελιά, μάλλον συνοψίζοντας τις απόψεις τους σαν ένα γενικό πολιτικό σχόλιο.
Είναι γνωστό, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι ο θεσμός που για πάρα πολλά χρόνια πρωτεύει σε όλες τις έρευνες, απολαμβάνοντας την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας. Είναι απολύτως λογικό αυτό, γιατί πέρα από τα κύρια καθήκοντά τους, τα στελέχη των ΕΔ καλούνται διαρκώς να συνδράμουν το κράτος σε πολλούς τομείς, αλλά και να καλύψουν εκτάκτως τα όποια κενά και αστοχίες του κρατικού μηχανισμού, όποτε προκύπτουν.
Επίσης είναι αμοιβαία επωφελές τόσο για τον λαό, που γνωρίζει και πιστεύει ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις του βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα κι επαγρύπνηση και είναι σε θέση να του προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια, υπερασπιζόμενοι με επάρκεια την ακεραιότητα της Χώρας, όσο και για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που απολαμβάνοντας την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση των πολιτών, μπορούν να επιδίδονται απερίσπαστοι στην εκπλήρωση της απαιτητικής αποστολής των, παραμερίζοντας τις πάμπολλες δυσκολίες και αντιξοότητες.
Δυστυχώς όμως, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Δένδιας, που εσείς έχετε τοποθετήσει ως πολιτικό προϊστάμενο στο συγκεκριμένο Υπουργείο, στο μεγαλύτερο διάστημα της υπουργίας του, προσπαθεί να κλονίσει αυτή την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τις Ένοπλες Δυνάμεις, με εντυπωσιακά μεν, αναληθή δε, έως και φανταστικά αφηγήματα. Ως μάστορας της επικοινωνίας βοηθούμενος κι από τα φιλικά προσκείμενα ΜΜΕ, χτίζει το πολιτικό προφίλ του φροντίζοντας με ακραία παραδείγματα και φουσκωμένες «διαρροές» που του ετοιμάζει το επιτελείο του, να εμφανιστεί ως ο μέγας μεταρρυθμιστής, που σπάει τα αποστήματα και τα καρκινώματα και οδηγεί το στράτευμα στο μέλλον.
Οι πολίτες ανταποκρίνονται μάλλον θετικά σ’ αυτή την επικοινωνιακή εκστρατεία. Αφενός γιατί έχουν μονόπλευρη πληροφόρηση κι αφετέρου γιατί κουρασμένοι κι απογοητευμένοι από μνημόνια, περικοπές και τα δεκάδες σκάνδαλα των τελευταίων πολλών χρόνων, είναι έτοιμοι να χειροκροτήσουν οποιαδήποτε προσπάθεια οδηγεί στην εξυγίανση και την πρόοδο, τον σημαντικότερο ίσως θεσμό της Πολιτείας, που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια, την επιβίωση και την ιστορική συνέχεια του Έθνους.
Κι εμείς όμως οι στρατιωτικοί εν ενεργεία και εν αποστρατεία, αναγνωρίζουμε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι ένας τομέας που χρειάζεται διαρκώς εκσυγχρονισμό γιατί βρίσκονται στην κορυφή των τεχνολογικών εξελίξεων. Επιπλέον οι μορφές του σύγχρονου πολέμου μεταβάλλονται διαρκώς ακολουθώντας τους εξοπλισμούς κι άρα απαιτείται διαφορετικός στρατηγικός κι επιτελικός σχεδιασμός. Και είμαστε όλοι σύμφωνοι σ’ αυτή την προσπάθεια εκσυγχρονισμού και μεταρρύθμισης, αρκεί να προκύπτει μέσα από πραγματικά δημοκρατικές διαδικασίες και διάλογο (όσο αυτό είναι εφικτό), κυρίως με τα Επιτελεία και τους θεσμούς της Πολιτείας και δευτερευόντως με τους φορείς εκπροσώπησης των στελεχών των ΕΔ, εν ενεργεία και εν αποστρατεία.
Επίσης αναγνωρίζουμε ότι πιθανότατα υπάρχουν αρκετές διοικητικές κι οργανωτικές αγκυλώσεις και διαχειριστικές αδυναμίες που απαιτούν διόρθωση. Μάλιστα απορούμε γιατί έχουν αργήσει τόσο οι όποιες παρεμβάσεις και με πρωτοβουλία της φυσικής ηγεσίας των ΕΔ, αλλά κυρίως της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Να ληφθεί βέβαια υπόψη ότι η επιλογή της φυσικής ηγεσίας των ΕΔ αλλά και των Προέδρων-Διευθυντών-Διοικητών Ταμείων και Υπηρεσιών, γίνεται από την εκάστοτε Κυβέρνηση δια του Υπουργού κι αυτή έχει την κύρια ευθύνη για την επιτυχία ή αποτυχία των επιλογών της. Για τις όποιες αμέλειες και παραλείψεις, ο έλεγχος πρέπει να αρχίζει από αυτούς που φέρουν τις ευθύνες και ορίζουν τις τύχες των ΕΔ. Και να είναι δίκαιος και αυστηρός.
Το δυστύχημα με τον συγκεκριμένο Υπουργό φαίνεται να είναι, πως θεωρεί ότι προέκυψε από παρθενογένεση. Λειτουργεί ως ένας εξωτερικός επιθεωρητής και δείχνει να αγνοεί ότι έχει χρηματίσει Υπουργός στο εξίσου κρίσιμο Υπουργείο των Εξωτερικών, είναι μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου επί πολλά έτη κι ότι η Κυβέρνησή του βρίσκεται στην εξουσία επί μια εξαετία. Προωθεί με περισσό ενθουσιασμό και ζήλο την περιβόητη, αλλά άγνωστη σε μας ατζέντα 2030. Αγνοούμε αν την κληρονόμησε, αν την έχει σχεδιάσει και αποφασίσει ο ίδιος με ένα στενό πυρήνα επιτελών του, ή αν αυτή αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης, αλλά εφαρμόζεται χωρίς κανένα διάλογο ή με προσχηματικό διάλογο και συνεννόηση.
Για μας που γινόμαστε οι κύριοι αποδέκτες των αποφάσεων και των νομοθετημάτων του τελευταίου διαστήματος και που θα βιώνουμε τις συνέπειες τους για τα επόμενα πολλά χρόνια, είναι προφανές ότι αυτές οι αποφάσεις δεν βασίζονται σε σοβαρή και σε βάθος μελέτη, ότι λαμβάνονται από ιδεοληπτικούς ανθρώπους, με επιφανειακή ως καθόλου εμπειρία από τις ΕΔ και με ταξικό και νεοφιλελεύθερο προσανατολισμό. Το έτερο δυστύχημα φαίνεται να είναι, πως έχει δεσμεύσει τους Αρχηγούς των ΓΕ των Κλάδων σε πιστή υποταγή στην ατζέντα 2030, κάτι που επαναλαμβάνει διαρκώς σε δηλώσεις του ως άλλοθι για τις ενέργειές του και που μάλλον ισχύει, αφού κανείς τους δεν αντιδρά. Άραγε συμφωνούν μαζί του ή υπολογίζουν τόσο πολύ την καρέκλα και την εξουσία, που δυσκολεύονται να ψελλίσουν και την παραμικρή αντίρρηση; Αν συμβαίνει το δεύτερο αλλοίμονο στο στράτευμα που έχει τέτοιους ηγέτες. Αυτοί που μας έμαθαν να πετάμε, δεν μπορούν να σέρνονται!
Επειδή όμως ο κ. Υπουργός είναι έξυπνος άνθρωπος κι έμπειρος πολιτικός, γνωρίζοντας ότι αυτές οι πρωτοφανείς και κατά την γνώμη μας επικίνδυνες «μεταρρυθμίσεις» στις ΕΔ προκαλούν τεράστιες αντιδράσεις, επιλέγει να τις επενδύει με λεκτικά πυροτεχνήματα βασισμένα σε αληθοφανή στοιχεία και σε υπερβολές. Μπορεί αυτό να του δίνει πόντους και να ενισχύει το ηγετικό και μεταρρυθμιστικό προφίλ του για την όποια πολιτική του επιδίωξη, αλλά έχει δύο πολύ αρνητικές συνέπειες για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Η πρώτη είναι ότι κατασυκοφαντείται συλλήβδην το σύνολο των στελεχών των ΕΔ στην κοινή γνώμη, με ατυχή και εξεζητημένα παραδείγματα, που σκόπιμα παραπληροφορούν. Οι στρατιωτικοί εμφανίζονται άλλοτε ως στραβάδια, άλλοτε ως βαρίδια κι αχρείαστοι κηφήνες, συχνά ως καλοζωισμένοι και σπάταλοι εργαζόμενοι, που διαβιούν σε υπερπολυτελή ρετιρέ των 800.000€ στο κέντρο των Αθηνών, απολαμβάνουν το ποτό τους σε πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων και καταδέχονται να εργαστούν μόνο σε ευρύχωρα γραφεία άνω των 50-70 τ.μ. ο καθένας. Επίσης μαθαίνουμε ότι διαθέτουν στις τάξεις τους υπερβολικό αριθμό άχρηστων κτηνιάτρων και φαρμακοποιών, ότι οι ναύτες κι οι αεροπόροι ως κληρωτοί είναι αχρείαστοι στους αντίστοιχους Κλάδους και ότι η θητεία τους διατηρείται κυρίως για εξυπηρέτηση ρουσφετιών ακόμα και του Αρχιεπισκόπου. Τονίζεται επίσης το δυσβάστακτο οικονομικό κόστος για τις ένοπλες δυνάμεις από όλα αυτά κι ότι τα μέτρα που λαμβάνονται θα μας απαλλάξουν από αυτό.
Τα ανωτέρω φυσικά δεν είναι αληθή (μετα-αλήθεια) και σύντομα αποδομούνται με μια μικρή έρευνα, αλλά ακόμα κι όσα περιέχουν στοιχεία αλήθειας είναι «τραβηγμένα από τα μαλλιά», όπως λέει ο λαός. Όσοι παρακολουθούμε το τελευταίο χρόνο τα πυροτεχνήματα του κυρίου Υπουργού, γνωρίζουμε βέβαια ότι αυτό που μένει δυστυχώς ως εντύπωση στην κοινή γνώμη και στους πολίτες, είναι μια αρνητική εικόνα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, που ενδέχεται να οδηγήσει σταδιακά σε κλονισμό ή και απώλεια εμπιστοσύνης. Όμως ο κ. Υπουργός συνεχίζει την ίδια αρνητική επικοινωνιακή στρατηγική, χρησιμοποιώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό ως μέσο για να περάσει ως επιτυχία τα δυσάρεστα μέτρα των επιλογών του.
Ακόμα όμως κι αν υποθέσουμε ότι όσα καταγγέλλονται έχουν βάση αλήθειας, δε θα έπρεπε ταυτόχρονα να αναγγέλλεται το μέγεθος της ζημίας που έχουν υποστεί οι Ένοπλες δυνάμεις, τα μέτρα που ελήφθησαν ή λαμβάνονται για την εξυγίανση και το κόστος τους, αλλά κυρίως οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στους υπευθύνους ή το που βρίσκεται η διαδικασία αναζήτησης ευθυνών; Δεν αποτελούν όλα αυτά μομφή για τους προκατόχους του στο Υπουργείο αλλά και για την φυσική ηγεσία των ΕΔ, για την αδράνεια και ανοχή που επέδειξαν σε τέτοιες αμαρτωλές καταστάσεις; Δυστυχώς όμως αυτά αποσιωπώνται, επειδή για όλα τα καταγγελλόμενα η ευθύνη ανήκει είτε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είτε στην φυσική ηγεσία που είναι της απολύτου επιλογής κι εμπιστοσύνης της. Έτσι το μόνο που ακούει ο λαός είναι τις εύκολες καταγγελίες, που δυσφημούν τις ΕΔ.
Παρόλα αυτά όμως τα επικοινωνιακά τεχνάσματα οι σχεδιασμοί φαίνεται να μην αποδίδουν. Οι υπεσχημένες επικοινωνιακές αυξήσεις στη μισθοδοσία των στελεχών των ΕΔ, δεν μπορούν να δοθούν εκ των ενόντων χωρίς να ματώσουν περαιτέρω τα ίδια τα στελέχη. Εξάλλου κι αυτές οι πενιχρές αυξήσεις που δίνονται δεν επαρκούν για να καλύψουν το διαρκώς αυξανόμενο κόστος ζωής, να σταματήσουν την δυσαρέσκειά τους, τις συνεχείς παραιτήσεις και την απαξίωση των Στρατιωτικών Σχολών, που από πρώτες στην προτίμηση των νέων έχουν καταντήσει θλιβερός ουραγός.
Προέκυψαν ξαφνικά οι νέες ανάγκες χρηματοδότησης για την συμμετοχή στα προγράμματα SAFE και REARM Europe, μετά κι από τις γνωστές πιέσεις ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων που εκτόξευσαν το κόστος και που όπως φαίνεται, θα στρέψουν προς τα εκεί τις όποιες ενισχύσεις του προϋπολογισμού προς τις ΕΔ. Κι αυτό, χωρίς να ληφθεί υπόψη η αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 5% του ΑΕΠ που έχει συμφωνηθεί με τις ΗΠΑ.
Μένει ξαφνικά μετέωρο και το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα στέγασης των στελεχών των ΕΔ με τις 4000 νέες κατοικίες μέχρι το 2030. Ποιος και πως θα το χρηματοδοτήσει τελικά; Μα τα ίδια τα στελέχη με τα Ταμεία τους, από τις εισφορές και τους πόρους τους, τα κληροδοτήματα και τα αποθεματικά τους. Με την «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας των ΕΔ. Όχι προς όφελος των στελεχών όπως διαφημίζεται ως πρόφαση, αλλά κυρίως γιατί υπάρχει πίεση να ξεπουληθούν δεκάδες φιλέτα της (νησιά Πέρδικα, Φλέβες, Στρατόπεδα Βελισσαρίου Ιωαννίνων, Βερσή Άρτας, ΣΕΤΤΗΛ Πύργου, 1ης Στρατιάς Λάρισας κ.λπ) με τον ίδιο τρόπο που έχει «αξιοποιηθεί» η ακίνητη περιουσία του δημοσίου τα τελευταία χρόνια.
Οι αντιδράσεις στον σχεδιασμό αυτό είναι πάνδημες. Για πρώτη φορά ενώθηκαν όλοι οι Σύλλογοι, Σύνδεσμοι, Ενώσεις και Φορείς εκπροσώπησης των στελεχών των ΕΔ, εν ενεργεία και εν αποστρατεία, κατά του νομοσχεδίου για την ακίνητη περιουσία. Τι κάνει λοιπόν ένας έξυπνος Υπουργός μπροστά σε ένα τέτοιο μέτωπο που ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου; Μια πρακτική που γνωρίζει καλά. «Διαίρει και Βασίλευε».
Έφερε λοιπόν μια αιφνιδιαστική ν-τροπολογία της τελευταίας στιγμής στο νομοσχέδιο για την ακίνητη περιουσία των ΕΔ, χωρίς κανένα διάλογο ή διαβούλευση, μετά το πέρας των συνεδριάσεων της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας, για να ψηφιστεί στην ολομέλεια μαζί με το νομοσχέδιο και η οποία φυσικά ψηφίστηκε (ν.5223/2025), αγνοώντας τις τεράστιες αντιδράσεις που προκάλεσε. Ότι πιο αντιδημοκρατικό και παράνομο ως πρακτική. Τι πέτυχε ο κ. Υπουργός με την τροπολογία αυτή; Αφενός χρηματοδότησε επιπλέον το στεγαστικό πρόγραμμα των στελεχών των ΕΔ με μέρος των πόρων των Μετοχικών μας Ταμείων, δημιουργώντας πρόβλημα μελλοντικής τους επιβίωσης. Ήδη με τις μέχρι σήμερα ψηφισμένες νομοθετικές ρυθμίσεις για το 2025 προκαλείται απώλεια πόρων άνω των τριών εκατομμυρίων ευρώ ετησίως στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, κατά δήλωση του Προέδρου του στη Βουλή, χωρίς να μπορούν ακόμα να υπολογιστούν με ακρίβεια οι απώλειες από το πρόσφατο νομοθέτημα και την τροπολογία.
Αφετέρου όμως φρόντισε, γνωρίζοντας από τις αναλογιστικές μελέτες που δεν δημοσιοποιεί την τραγική κατάσταση του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, να προβεί σε ανακατανομή των πόρων και των εσόδων και των τριών Ταμείων προς όφελός του και να το ενισχύσει έμμεσα για να μην χρεοκοπήσει επί της υπουργίας του. Αντί να φροντίσει πριν την οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση για την εξυγίανσή του από τα διαρθρωτικά ζητήματα και τις διαχειριστικές αδυναμίες του και να αναζητήσει τις ευθύνες όσων οδήγησαν το άλλοτε κραταιό αυτό Ταμείο σχεδόν στην χρεοκοπία, αποφάσισε το κόστος να το επωμιστούν τα άλλα δύο Ταμεία που παρά το κούρεμα που υπέστησαν με το PSI, κατάφεραν με θυσίες των μετόχων και μερισματούχων τους, να επανέλθουν σε υγιή κατάσταση με επαρκή αποθεματικά. Με τις νέες ρυθμίσεις θα χρεοκοπήσουν φυσικά όλα μαζί σε λίγα χρόνια, αλλά τότε ο κ. Δένδιας δε θα είναι Υπουργός. Με ένα σμπάρο λοιπόν δύο τρυγόνια.
Εδώ έρχεται η δεύτερη και μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια της πολιτικής του κ. Δένδια. Κατάφερε την διαίρεση των στελεχών των ΕΔ, με το να στρέψει τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού, κατά των Στελεχών του Στρατού Ξηράς με αιτία τις ρυθμίσεις για τα Μετοχικά Ταμεία. Από την μια πέτυχε να επιχαίρουν αφελώς τα στελέχη του Στρατού Ξηράς γιατί το Ταμείο τους θα λαμβάνει αυξημένη ποσόστωση (αν κι αυτή τους φαίνεται μικρή) από τους ενιαίους πλέον πόρους κι άσχετα αν σε λίγα χρόνια δε θα υπάρχουν Ταμεία γενικά. Κι από την άλλη και δικαίως αντιδρούν τα στελέχη του ΠΝ και της ΠΑ, γιατί για άλλη μια φορά καλούνται να επωμιστούν τις συνέπειες κακών πολιτικών επιλογών και σχεδιασμών, με την άδικη και απαράδεκτη διάσωση (και μόνο για μικρό διάστημα) του ΜΤΣ σε βάρος τους.
Οι διαβεβαιώσεις των τελευταίων ημερών μετά την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης από προέδρους των ΜΤ κι άλλους παρατρεχάμενους, ότι δε θα επηρεαστούν τα έσοδα των Μετοχικών Ταμείων και τα μελλοντικά μερίσματα των δικαιούχων (αλήθεια σε ποιό βάθος χρόνου;) είναι για γέλια και για κλάματα και μόνο για να καθησυχαστούν οι δικαιολογημένες αντιδράσεις μετόχων και μερισματούχων. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι πρόεδροι και τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων τους είναι επιλογές του κ. Υπουργού και διορισμένα τέκνα του κομματικού σωλήνα, χωρίς την παραμικρή αναλογική και δημοκρατική εκπροσώπηση και συμμετοχή μετόχων και μερισματούχων σε αυτά.
Μέχρι χτες οι ίδιοι αυτοί Πρόεδροι αγνοούσαν και διαμαρτύρονταν για την κατάθεση της τροπολογίας στο νομοσχέδιο ή ψεύδονταν ότι δεν είχαν ενημερωθεί. Που σημαίνει ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου τους αγνοεί ή τους θεωρεί δεδομένους. Οι ίδιοι δεν προέβησαν σε καμία δημόσια ανακοίνωση για τις απώλειες που προέκυψαν στα Ταμεία από την ψήφιση του νόμου για τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, αλλά μας επιφύλαξαν την αποκάλυψη αυτή για την συζήτηση των φορέων στην Βουλή. Επίσης δεν ήταν βέβαιοι για το μέγεθος των απωλειών από την ψήφιση του νόμου για την ακίνητη περιουσία και την υπολόγιζαν κατά προσέγγιση. Πως να τους εμπιστευτεί κανείς ότι γνωρίζουν πραγματικά τις οριστικές επιπτώσεις στα έσοδα των Ταμείων τα οποία διαρκώς μειώνονται και τις συνέπειες που θα έχει αυτό στα μερίσματα; Επαίρονται στην Βουλή για την υγεία των Ταμείων και το μέγεθος των αποθεματικών τους στην Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ έπρεπε να γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να το αγγίξουν και αδυνατούν να δώσουν οποιαδήποτε αύξηση ή ακόμα και το έκτακτο ετήσιο μέρισμα χωρίς την έγκριση του Υπουργού Οικονομικών, που με μεγάλη δυσκολία παρέχεται.
Αξιότιμε κύριε πρωθυπουργέ
Συχνά πυκνά δηλώνετε ότι δεν γνωρίζατε το τι συνέβαινε, ειδικά όταν προκύπτουν θέματα με οσμή σκανδάλου. Ανεξάρτητα αν αυτό είναι πάντα αληθές, είναι λογικό ένας άνθρωπος να μην μπορεί να τα ξέρει όλα ακόμα κι αν είναι Πρωθυπουργός. Η επιστολή αυτή έχει σκοπό να σας ενημερώσει ώστε να μην μπορείτε να ισχυριστείτε ότι είχατε άγνοια.
Ο κ. Υπουργός Εθνικής Άμυνας δυστυχώς με την ατζέντα 2030 και τις ενέργειές του, κλονίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών στις Ένοπλες Δυνάμεις και πλήττει το κύρος και την αξιοπιστία τους. Επιπλέον διαιρεί τα στελέχη τους, επιφέροντας πλήγμα στη συνοχή και εν τέλει στην αποτελεσματικότητά τους. Οι ενέργειές του είναι προφανές ότι θα έχουν μεγάλο πολιτικό κόστος τόσο για την Κυβέρνηση, όσο και για την παράταξή σας. Το κυριότερο όμως και πιο σημαντικό είναι να προληφθούν οι επιπτώσεις που θα έχουν στα στελέχη και στις Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Ατζέντας 2030 όπως από τον ίδιο εξαγγέλθηκε πρόσφατα, θα ακολουθήσουν νέες ρυθμίσεις για την δομή δυνάμεων με συγχωνεύσεις και κλεισίματα στρατοπέδων, ρυθμίσεις για την θητεία, την εφεδρεία, τις σχολές και το βαθμολόγιο-μισθολόγιο. Μέσα σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις είμαστε βέβαιοι από την μέχρι τώρα πορεία, ότι κρύβονται πολλές και δυσάρεστες αλλαγές. Κορυφαία είναι η δημιουργία αμιγούς Σώματος Υπαξιωματικών, με εμπλοκή των αποφοίτων των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και την περαιτέρω υποβάθμιση ή και το κλείσιμο των σχολών τους.
Σας καλώ να επέμβετε άμεσα προς τον κ. Υπουργό, για την ματαίωση και θεραπεία των ατυχών και απαράδεκτων σχεδιασμών που προαναφέρθηκαν.
Καλώ όμως κυρίως μέσω αυτή της ανοιχτής επιστολής, τους συναδέλφους και των τριών κλάδων των ΕΔ εν ενεργεία και εν αποστρατεία, τους φορείς εκπροσώπησής τους, αλλά και τους πολίτες που αγαπούν την Πατρίδα κι εμπιστεύονται τις Ένοπλες Δυνάμενες, να συ-στρατευτούν στην εκστρατεία ακύρωσης της αντιδραστικής ατζέντας 2030, με συνεχείς και δυναμικές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, αρχής γενομένης από τον μήνα Σεπτέμβριο και την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Όχι στην αντιδραστική ατζέντα 2030.
Όχι στο ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Όχι στην ενοποίηση των Μετοχικών Ταμείων και στην καταλήστευση των πόρων και των αποθεματικών τους.
Όχι στο Σώμα Υπαξιωματικών.
Με εκτίμηση
Σμήναρχος ε.α. Βασίλης Τσιλιγιάννης
Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ
0 Σχόλια