Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90 eurobank

Έχασες κιλά και δεν θες να τα ξανάπαρεις;


Δούλεψες σκληρά στο γυμναστήριο, ακολούθησες με αφοσίωση τη δίαιτά σου και προσάρμοσες τη διατροφή σου, έκοψες και το πολύ αλκοόλ και τώρα, να! Μπορείς να απολαύσεις το αδυνατισμένο σώμα σου γυμνό μπροστά στον καθρέφτη. Αφού τελειώσεις με αυτό το δίλεπτο αυτοθαυμασμού για τη νίκη σου απέναντι στο λίπος, ήρθε η ώρα να μάθεις ότι το παιχνίδι έχει και δεύτερο γύρο. Οι μύες που αποκτήθηκαν και οι νέες διατροφικές συνήθειες που υιοθέτησες πρέπει να μπουν σε διαδικασία συντήρησης και -γιατί όχι;- σε περαιτέρω πορεία αναβάθμισης.

Βάλε καλά στο νου σου αυτό: ότι όσο δύσκολα μπορεί ένας άνθρωπος να χάσει περιττά κιλά, τόσο πιο εύκολα μπορεί να τα ξαναπάρει. Το λένε τα στοιχεία: Μόνο ένα 20% όσων έχουν χάσει κιλά καταφέρνουν να παραμείνουν αδύνατοι και να μην ξαναπαχύνουν ποτέ. Οι υπόλοιποι “ξανακυλούν” στα παλιά, μέσα σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών.

Πρόσεχε τις λακκούβες

Για να σε βοηθήσουμε να παραμείνεις στο κλαμπ των μακροχρόνια αδυνατισμένων, μιλήσαμε με κορυφαίους εμπειρογνώμονες της διατροφής και της διαχείρισης βάρους, με σκοπό να βρούμε το “κόλπο” που οδηγεί στη διατήρηση του ιδανικού βάρους μετά από μια επιτυχημένη προσπάθεια απώλειας κιλών.

“Δεν υπάρχει κανένα κόλπο. Απλά συνεχίζεις να μένεις αφοσιωμένος στις συνειδητοποιημένες πρακτικές που σε έφτασαν μέχρι εδώ”, λέει η Isabel Smith, μια διάσημη διατροφολόγος και fitness expert με έδρα τη Νέα Υόρκη και εξηγεί: “Μετά τον ανήφορο προς την κορυφή, από εδώ και μπρος αρχίζει μια μακριά αλλά ευθεία πορεία συντήρησης χωρίς μεγάλες στερήσεις ή εξουθενωτικές προπονήσεις. Μόνο να προσέχεις τις λακκούβες”.

Προσηλώσου στο φαΐ σου

Ή αλλιώς, όταν τρώμε δεν χαζεύουμε. Τρώγοντας όταν είσαι πολύ στρεσαρισμένος στη δουλειά ή όταν έχει ένα καλό ματς στην τηλεόραση στο σπίτι και γενικά, όταν το μυαλό σου δεν είναι συγκεντρωμένο στο φαγητό που έχεις μπροστά σου, είναι σίγουρο ότι θα κατεβάζεις τις μπουκιές μηχανικά. “Αυτή η διάσπαση προσοχής οδηγεί τον εγκέφαλο να μην δέχεται τα σημάδια κορεσμού που στέλνει το στομάχι και έτσι οδηγείσαι σε κατανάλωση πολλών περισσότερων θερμίδων”, τονίζει η Isabel Smith και συμβουλεύει: “Όταν κάθεσαι στο τραπέζι -ή στο γραφείο- για να φας το γεύμα σου, κλείσε τηλεοράσεις και οθόνες και απόλαυσε αργά κάθε μπουκιά σου. Από μόνη της αυτή η πρακτική είναι και βαθιά αγχολυτική”.

Ανέβα στη ζυγαριά: αυτή ξέρει

Μια φορά τη βδομάδα είναι καλό να βλέπεις αν αποκλίνεις της πορείας σου. Σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου Cornell στη Νέα Υόρκη, οι άνθρωποι που ζυγίζονται καθημερινά έχουν περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσουν το βάρος τους, σε σύγκριση με εκείνους που αποφεύγουν ή ξεχνούν να ανέβουν στη ζυγαριά μετά την απώλεια των περιττών κιλών τους.

Ο καθηγητής Διατροφής και Διαιτολογίας και συγγραφέας της μελέτης David Levitsky λέει: “Η στενή σχέση με τη ζυγαριά είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για να παρακολουθείς με ακρίβεια την πορεία σου και να την επαναφέρεις σε ισορροπία. Θυμήσου μόνο να ανεβαίνεις στη ζυγαριά την ίδια μέρα και ώρα κάθε εβδομάδα, με άδειο το στομάχι”.

Ίδρωνε για 60 λεπτά κάθε μέρα

Με μια ήπια αερόβια δραστηριότητα, ο μεταβολισμός σου θα διατηρείται καθημερινά σε ιδανικούς ρυθμούς. Προειδοποιεί ο Jim White, καθηγητής φυσικής αγωγής, διατροφολόγος και ιδιοκτήτης του White Fitness and Nutrition Studio στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ: “Όταν ο στόχος είναι να διατηρήσεις την απώλεια βάρους για μια ζωή, πρέπει ιδρώνεις κάθε μέρα και από λίγο.

Τρεις μέρες την εβδομάδα ασκήσου σε προγράμματα αερόβιας προπόνησης στο γυμναστήριο ή στο δρόμο -τρέχοντας σε ήπιους ρυθμούς με τα πόδια ή πάνω σε ένα ποδήλατο. Τις άλλες δυο, δούλεψε στο σπίτι μερικές ασκήσεις με το ίδιο το σωματικό σου βάρος. Μετά από μια ηρωική προσπάθεια απώλειας λίπους, είναι κρίμα να πέσει ο μεταβολισμός σου ξανά σε χειμερία νάρκη”.

 

Τρώγε πάντα ένα γενναίο πρωινό

Ό, τι δεν φας μόλις ξυπνήσεις, θα το φας διπλάσιο το μεσημέρι ή, ακόμη χειρότερα, αργά το βράδυ. Οι αναφορές από το αμερικανικό Εθνικό Μητρώο Ελέγχου Βάρους (ένας κρατικός φορέας που καταγράφει και αναλύει δεδομένα σχετικά με την παχυσαρκία και τις ασθένειες που δημιουργεί) λένε ότι σχεδόν το 80% των ατόμων που έχουν χάσει πάνω από 60 κιλά και έχουν διατηρηθεί στο ιδανικό βάρος για πάνω από 5,5 χρόνια, τρώνε οπωσδήποτε ένα πλούσιο -αλλά άπαχο- πρωινό γεύμα.

Αν και οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη ανακαλύψει τη σχέση μεταξύ πρωινού γεύματος και συντήρησης βάρους, μερικοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι βοηθά στην καλή ισορροπία των ορμονών της “πείνας” (λεπτίνη και γκρελίνη), προστατεύοντας από εκρήξεις λιγούρας ενδιάμεσα από τα βασικά γεύματα της ημέρας.

 





https://www.mensdaily.gr






Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια