Ticker

6/recent/ticker-posts

idirect.gr

Π.Ο.Ε.Σ. προς ΥΕΘΑ: Η απόλυση στρατιωτικού επιβάλλεται ως καταστατική ποινή μέσα από νομότυπες διαδικασίες και όχι ως αναγκαστικό μέτρο


Η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.Ο.Ε.Σ.) με έγγραφό της προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, μετά από έγγραφό του που μιλά για απόλυση όποιων στελεχών που υπηρετούν σε Μονάδες Υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων δεν εμβολιαστούν μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2021, επισημαίνει ότι αφ΄ ενός ο όρος "απόλυση" δεν υπάρχει για τα στελέχη των ΕΔ παρά μόνο "προσωρινή απόλυση" και αφ΄ ετέρου επιβάλλεται μόνο ως καταστατική ποινή μετά από νομότυπες διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου από πειθαρχικό συμβούλιο και όχι ως αναγκαστικό μέτρο.

Διαβάστε το έγγραφο της Π.Ο.Ε.Σ.:

ΘΕΜΑ : Προσωρινή Απόλυση Στρατιωτικών

α. ΝΔ 1400/1973 (ΦΕΚ Α΄ 114, «Περί καταστάσεων των Αξιωματικών των
Ενόπλων Δυνάμεων»)

β. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 1102/24.8.2021 έγγραφό μας

γ. Φ.400/15/348839/Σ.6258/30.8.2021 ΓΕΕΘΑ/Β1

Κε Υπουργέ.

Με το (β) σχετικό έγγραφό μας, εγκαίρως σας είχαμε γνωρίσει ότι, κατά
την άποψή μας, ο όρος «απόλυση» δεν υπάρχει για τα εν ενεργεία στελέχη
των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, εν τούτοις με το (γ) όμοιο έγγραφό σας,
που εκδόθηκε την 30η.8.2021 και κοινοποιήθηκε σε όλες/όλους τις/τους
στρατιωτικούς που υπηρετούν σε Μονάδες Υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων, προς
άμεση εκτέλεση και έναρξη εφαρμογής μόλις δύο (2) ημέρες μετά (δηλαδή
1η.9.2021), μεταξύ των άλλων εντέλλεστε ότι στην περίπτωση μη τήρησης
της υποχρέωσης εμβολιασμού θα επιβάλλεται το ειδικό διοικητικό μέτρο της
αναστολής των καθηκόντων με περικοπή, αντιστοίχως, των αποδοχών,
προφανώς εννοώντας την ενεργοποίηση διατάξεων του (α) σχετικού.

Και εδώ βέβαια το ερώτημα που τίθεται είναι ένα και μοναδικό και η
απάντηση είναι μείζονος σημασίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και
έχει να κάνει με τις κεχωρισμένες αρμοδιότητες της στρατιωτικής
ιδιότητας και καθήκοντος και πώς τούτες εκλαμβάνονται από την πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, δηλαδή εάν τυχόν υποβάθμιση αυτών
(αρμοδιοτήτων και καθήκοντος) εντάσσουν τους στρατιωτικούς στη
δημοσιο–υπαλληλική σφαίρα [εφόσον επικαλείστε στο (γ) σχετικό έγγραφό
σας το άρθρο 206 του ν.4820/2021 (Α΄ 130)] ή όχι. Ομιλείτε για «απόλυση»
και όχι για «προσωρινή απόλυση» και πολύ περισσότερο δεν γνωρίζετε από
τώρα στα στελέχη, ώστε να είναι εγκαίρως ενημερωμένα, τι «μέλλει
γενέσθαι» με αυτά που, από επιλογή τους, δεν θα εμβολιασθούν.

Ειδικώς και μόνο για τους στρατιωτικούς οποιοδήποτε διοικητικό μέτρο
πρέπει να πηγάζει από τις διατάξεις του (α) σχετικού, του οποίου
επανειλημμένως διεκδικούμε την αλλαγή του (εκδόθηκε το 1973). Σύμφωνα
λοιπόν με τις διατάξεις του άρθρου 4 όντως προβλέπεται η προσωρινή
απόλυση στρατιωτικού, για πειθαρχικά παραπτώματα που θα εκτιμηθεί ότι
τέλεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του και επιβάλλεται (ως
καταστατική ποινή) περιοριστικά και μόνο μετά από πειθαρχικό συμβούλιο,
ενώπιον του οποίου θα κληθεί να απολογηθεί, καθ΄ όλη τη νομότυπη
διαδικασία και εφόσον διαπιστωθεί η τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος να
του επιβληθεί η ως άνω καταστατική ποινή (της προσωρινής απόλυσης).
Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, κατά την άποψή μας, παρεκκλίνει της νομότυπης
διαδικασίας και χρήζει διερεύνησης, θέτοντας σε αμφιβολία τον
προσδοκώμενο σκοπό.

--
Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων
Στρατιωτικών - Π.Ο.Ε.Σ.








Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια