Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90 eurobank

Η καλή υγεία της καρδιάς των ανδρών περνά από την κατανάλωση… κακάο


Είναι γνωστό από μελέτες, εδώ και πολλά χρόνια,  ότι η μετρημένη κατανάλωση κακάο μπορεί να έχει ευεργετικές ιδιότητες στον ανθρώπινο οργανισμό και ειδικότερα στην πνευματική υγεία. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του κακάο, είναι πλούσιο σε φλαβανόλες, φυτικές και φυσικές ουσίες, κάλιο και μαγνήσιο, μειώνουν δραστικά το οξειδωτικό στρες και προστατεύουν τα κύτταρα από πιθανή βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Στην πρώτη μελέτη αυτού του είδους, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση κακάο (ακατέργαστη σκόνη κακάο ή κόκκοι) μπορεί να προστατεύσει τα αιμοφόρα αγγεία των ανδρών από τις βλαβερές συνέπειες του ψυχολογικού στρες. Αγχωτικά γεγονότα – όπως μια εξέταση, η παρουσίαση ή μια συνέντευξη για εργασία- αυξάνουν προσωρινά τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση και διαστέλλουν τις αρτηρίες. Αυτό είναι το «φυσιολογικό» μέρος της αντίδρασης και της μάχης που κάνει ο οργανισμός. Όμως το ενδοθήλιο, που αποτελεί τη διάφανη προστατευτική μεμβράνη των αγγείων και συμμετέχει και αντιδρά σε φυσικά και χημικά ερεθίσματα σε σύνθεση και απελευθέρωση αγγειοδραστικών, θρομβορυθμιστικών ουσιών και μορίων, χρειάζεται έως και 90 λεπτά για να ανακάμψει μετά από αυτά τα είδη άγχους.

Αυτό εξηγεί γιατί ένα μόνο επεισόδιο άγχους αυξάνει προσωρινά τον κίνδυνο εμφάνισης οξέος καρδιαγγειακού συμβάντος, όπως καρδιακής προσβολής.

Το πράσινο τσάι, το μη επεξεργασμένο κακάο και πολλά φρούτα περιέχουν υψηλά επίπεδα φλαβανολών, τα οποία βελτιώνουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Η έρευνά  δείχνει ότι η κατανάλωση κακάου, η οποία είναι πλούσια σε φλαβανόλες, τις ώρες πριν από ένα αγχωτικό συμβάν μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος κατά τη διάρκεια της πιεστικής εμπειρίας και να βοηθήσει στην αποκατάσταση της ενδοθηλιακής λειτουργίας σε άντρες ηλικίας κάτω των 45 ετών.

Την ίδια στιγμή, οι ειδικοί γνωρίζουν ότι η κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε φρούτα και λαχανικά μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, καρδιακών προσβολών και καρδιαγγειακής θνησιμότητας.

Μεταξύ των υγιών θρεπτικών συστατικών που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι πολυφαινολικές ενώσεις γνωστές ως φλαβανόλες. Μακροπρόθεσμα, αυτά βελτιώνουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου και μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Ωστόσο, οι επιδράσεις των φλαβανολών κατά τη διάρκεια του στρες και του άμεσου επακόλουθου είναι άγνωστες.


Η μελέτη για τη διερεύνηση αυτού του ζητήματος έγινε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου. «Τα ευρήματά μας είναι σημαντικά για την καθημερινή διατροφή, δεδομένου ότι η ημερήσια δοσολογία που χορηγείται θα μπορούσε να επιτευχθεί καταναλώνοντας μια ποικιλία τροφών πλούσιων σε φλαβανόλες – μήλα, μαύρα σταφύλια, βατόμουρα, κεράσια, σμέουρα, αχλάδια, όσπρια, πράσινο τσάι και μη επεξεργασμένο κακάο» τονίζει η συγγραφέας της έρευνας Dr. Catarina Rendeiro, Ph.D., της Σχολής Αθλητισμού, Επιστημών Άσκησης και Αποκατάστασης του πανεπιστημίου

 https://healthnet.gr








Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια