Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Πολιτική δημόσιας τάξης: Γιατί το πλεονέκτημα «νόμος και τάξη» έγινε βαρίδι για την Κυβέρνηση - του Νικολάου Μπλάνη


Δημοσιεύουμε άρθρο του Αντιστρατήγου ε.α. Νικολάου Μπλάνη: 1. Είδαμε το 2019 το προεκλογικό Πρόγραμμα της Κυβέρνησης για την ασφάλεια να επικεντρώνεται κυρίως στην πρόσληψη 1500 ειδικών φρουρών, πέραν από τη γενική αναφορά στις περιπολίες, την καταπολέμηση του εγκλήματος και ειδικά των φθορών δημόσιας περιουσίας και την προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Η άρση του πανεπιστημιακού ασύλου και οι φυλακές  είναι συναφή ζητήματα έξω από τον πυρήνα της «δημόσιας τάξης». Είδαμε επίσης τη δέσμευση για αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης.

          2. Και, ενώ στην αρχή «αναλώθηκε» με τις καταλήψεις, αντί της αναβάθμισης της αστυνομικής εκπαίδευσης μας προέκυψε η ουσιαστική «κατάργηση» τόσο αυτής, όσο και του συστήματος κατάταξης μέσω των Πανελληνίων, όπως ήδη γράψαμε!!! Περαιτέρω παρατηρήσαμε τον υπερδιπλασιασμό των προσλήψεων εκτός Πανελληνίων και μια μάλλον «άναρχη», χωρίς κανόνες και οργάνωση, «δράση» των αστυνομικών δυνάμεων με τα γνωστά αποτελέσματα (Νέα Σμύρνη,  Κουκάκι, Εξάρχεια, Πολυτεχνείο, Μυτιλήνη κ.λ.π), αλλά και τον φορμαλισμό  (και όχι την ουσία) στην εφαρμογή των διατάξεων για την πανδημία. Ταυτόχρονα η εγκληματικότητα αρχίζει να κλονίζει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, που βλέπουν τις ληστείες μετά φόνου μέσα στα σπίτια και τα συμβόλαια θανάτου πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων των Μ.Μ.Ε.

          3. Εν τω μεταξύ, πέραν από κάποιες μάλλον άστοχες και «υπερφίαλες» ενέργειες, καμιά προσπάθεια δεν γίνεται για τον εξορθολογισμό του οργανογράμματος και την στελέχωση-αναβάθμιση των Αστυνομικών Τμημάτων και Τμημάτων Ασφαλείας, που αποτελούν τα κύτταρα του Σώματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις  απέμειναν μόνο με τον σκοπό καταστήματος και…«μισό» Αξιωματικό Υπηρεσίας. Κανένας στην αστυνόμευση (πεζή ή εποχούμενη). Καμιά προσπάθεια στην πρόληψη και στη συνεργασία αστυνομίας-κοινωνίας. Συγκεντρωτισμός μόνο στις Υπηρεσίες Άμεσης Δράσης.  Συγκεντρωτισμός όμως, που σπαταλά δυνάμεις και ακυρώνει την ποιότητα-αποτελεσματικότητα. Ακόμη οι δεσμεύσεις για αποκατάσταση της  νομιμότητας και ακύρωση των συνεπειών των «θεσμικών εκτροπών»  (βλ. έκτακτες κρίσεις κ.α.) έμειναν ανεκπλήρωτες και ανέδειξαν την ανακολουθία λόγων και έργων.

 

           4. Είναι γνωστό ότι, πέραν της όποιας καλής συγκυρίας, τα συστήματα επιτυγχάνουν ή αποτυγχάνουν εξαιτίας των ανθρώπων που τα χειρίζονται.  Και σ΄αυτό συνίσταται η επιτυχία της σωστής επιλογής των προσώπων.  Και είχαμε εξηγήσει προεκλογικά τους  λόγους  για τους οποίους … «ο νέος Υπουργός δεν μπορεί ή δεν πρέπει να είναι απόστρατος στρατιωτικός ή απόστρατος αξιωματικός της Αστυνομίας, όταν πολύ περισσότερο έχει ασχοληθεί με επιχειρηματικές δραστηριότητες ή  έχει ασκήσει συνδικαλιστικό ακτιβισμό. Ακόμη πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να έχει  θητεύσει στο παρελθόν στο εν λόγω Υπουργείο, αφού ότι είχε να «δώσει» το έκανε, χωρίς να αποκλείονται ρεβανσιστικές λογικές. Πολύ περισσότερο όταν η θητεία του δεν έχει χαρακτηριστεί και ως επιτυχής ή χαρακτηρίσθηκε ως τέτοια κατά δημοσιογραφική υπερβολή.  Ή ακόμη όταν κάποια τυχαία περιστατικά την ευνόησαν. Σε κάποιες περιπτώσεις και η τύχη παίζει το ρόλο της. Γιατί όπως ειπώθηκε  είναι να μην σου τύχει  «μια στραβή στη βάρδια σου»!!!».

           5. Δυστυχώς, προς μεγάλη μας λύπη, διαπιστώνουμε ότι, τα γεγονότα δικαιώνουν τις απόψεις και τις εκτιμήσεις μας αυτές. Αντί η Πολιτική Ηγεσία να δημιουργήσει ένα αποκεντρωμένο και λειτουργικό σύστημα αστυνόμευσης, αναλίσκεται στην «προστασία» αμφιλεγόμενων προσωπικοτήτων (βλ. περίπτωση τηλεπαρουσιαστή), με αντάλλαγμα την προσωπική προβολή μέσω των καναλιών, με τις απίθανες…«αγιογραφίες»!!!

         6. Τέλος ας μας επιτραπεί να θυμίσουμε το δικό μας μείγμα  πολιτικής δημόσιας τάξης (όπως κατατέθηκε  προεκλογικά και μπορεί ακόμη και τώρα να υιοθετηθεί από τους αρμόδιους), το οποίο  κινείται στους κατωτέρω δέκα πέντε  (15) άξονες και  βασικούς στόχους:

 

               α) Ορατότητα (visibility) αστυνομίας. Διαρκής αστυνομική παρουσία. Πολλοί αστυνομικοί στο δρόμο.

         β) Μηδενική ανοχή. Αντιμετώπιση της μικροπαραβατικότητας. Δημιουργία προληπτικού και αποτρεπτικού κλίματος.

               γ) Παγίωση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών με ενίσχυση και του κατασταλτικού τομέα (λειτουργία Μονάδων Ταχείας Επέμβασης, συλλήψεις δραστών κ.λ.π.).     

          δ) Ενεργοποίηση και ενίσχυση των οργάνων-φορέων Κοινοτικής Αστυνόμευσης  (Αστυνομικός της Γειτονιάς, Κινητές Αστυνομικές Μονάδες, Τοπικά Συμβούλια Πρόληψης της Παραβατικότητας κ.α.)

           ε) Ανάπτυξη και εξύψωση του ηθικού και του κύρους των αστυνομικών. Δημιουργία οράματος. Αφύπνιση του αισθήματος ευθύνης και θεμελίωση συνείδησης χρέους.

         στ) Παροχή ηθικών και υλικών κινήτρων.

               ζ) Διαρκής εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, επιμόρφωση και εξειδίκευση του προσωπικού. Κατάταξη  μόνο μέσω των Γενικών Εξετάσεων.

            η) Άμβλυνση των αντιξοοτήτων των συνθηκών εργασίας (όπως το ακατάστατο ωράριο).

                θ) Εκσυγχρονισμός και βελτίωση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και ανάπτυξη της πληροφορικής.

          ι) Σύσφιξη των σχέσεων αστυνομίας-πολιτών και προβολή του αστυνομικού έργου μέσω των Μ.Μ.Ε.

             ια) Αναβάθμιση και καταξίωση του αστυνομικού θεσμού.

           ιβ) Εξορθολογισμός του οργανογράμματος.   Αποκέντρωση   και εκχώρηση αρμοδιοτήτων. Σταθερό management. Ουσιαστική διοικητική και λειτουργική αυτοτέλεια του Αρχηγείου. Αναβάθμιση σε «μικρά Αρχηγεία» των Γενικών Αστυνομικών Διευθύνσεων Περιφέρειας. Ενίσχυση των Υπηρεσιών Ασφαλείας.

            ιγ) Αξιοκρατία στην εξέλιξη με πάγιο (όχι έκτακτες διαδικασίες-κρίσεις) και αντικειμενικό (συγκριτικό) σύστημα κρίσεων και προαγωγών.

                ιδ) Εξορθολογισμός στη διαχείριση των μυστικών κονδυλίων και στη διάθεση προσωπικού και μέσων. Κατάργηση αναχρονιστικών (εθιμικών) προνομίων των Στρατηγών.

              ιε) Ενίσχυση της Διεθνούς Αστυνομικής Συνεργασίας.

 

        7. Σε κάθε περίπτωση ευελπιστούμε, ότι οι αρμόδιοι θα λάβουν τις αποφάσεις τους, πριν είναι πλέον αργά!!!









Δημοσίευση σχολίου

7 Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
μπλα-μπλα-μπλα-μπλα...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Όλα αυτά σωστά, τα ίδια ισχύουν και στο ΠΣ όπου όλα έγιναν χειρότερα με το ν.4662/2020 ενώ καμία σοβαρή προσπάθεια αναδιοργάνωσης δεν έγινε, τεράστιες ελλείψεις προσωπικού υπάρχουν ενώ ο φόβος μετά την τραγωδία στο Μάτι οδηγεί σε συνεχείς σπασμωδικές κινήσεις.οφειλουν να δουν την πραγματικότητα πριν να ναι αργά!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Στην 3η παραγραφο τα λεει πολυ σωστα , οσον αφορα την αστυνομευση και την αποδυναμωση των τμηματων
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μπλα μπλα μπλα .Απο τη μια ο αρθρογράφος κατηγορεί για συγκεντρωτισμό στην Άμεση Δράση και από την άλλη ζητάει έντονη και ορατή αστυνόμευση ,πολλούς αστυνομικούς στο δρομο,λειτουργία μονάδων ταχείας
επεμβασης συλλήψεις.Χαρακτηριστικα που διαθέτει και στόχους που μπορεί να πετύχει η Άμεση Δράση.Τωρα αν τον ενοχλεί τον Κ.Μπλανη το γεγονός ότι ο διοικητής της Άμεσης Δράσης είναι άνθρωπος του Υπουργού αυτό είναι άλλο θέμα.Η κάνει προτάσεις σοβαρές χωρίς να κρύβεται από πίσω προσωπική αντιπάθεια η κάθεται σπιτι του απολαμβάνει το τσαγάκι του και την σύνταξη του χωρίς να μιλάει.Οσο για τους φρουρούς αυτό που τους λείπει είναι η αστυνομική κολτουρα η οποία αποκτιεται στο πεζοδρόμιο γι αυτό θα έπρεπε να ισχύει και γι αυτούς υποχρεωτικά τρία χρόνια στο τμήμα πριν μετατεθούν σε μάχιμες υπηρεσίες.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αγαπητέ 17/5/21,7.43 μ.μ. άλλο πράγμα η ορατή αστυνόμευση (πρόληψη) που πρέπει να ασκείται από τα Α.Τ.και Τ.Α., άλλο πράγμα η Άμεση Δράση και άλλο πράγμα η Μονάδες Ταχείας Επέμβασης, ΕΚΑΜ και Αστυνομικών Επιχειρήσεων (ΜΑΤ). Υπηρετούσα στο Επιτελείο της ΓΑΔΑ όταν ο Στρατηγός από το ΑΤ και ΤΑ Αμαρουσίου (1985-1986) και το ΤΑ Παπάγου (1989) υπέβαλε τις προτάσεις του για τη λειτουργία της Άμεσης Δράσης. Ο Στρατηγός πιστεύει ότι πρέπει να λειτουργεί όπως η Άμεσος Επέμβασις της Χωροφυλακής. Δηλαδή να υπάρχει το Κέντρο Επιχειρήσεων στη ΓΑΔΑ και τα περιπολικά στα κατά τόπους Τμήματα, τα κύτταρα του Σώματος. Έτσι υπάρχει καλύτερος έλεγχος, πρόληψη, γνώση των τοπικών συνθηκών κ.λ.π. και ο κάθε Διοικητής έχοντας το σύνολο των μέσων θα είναι υπόλογος και θα κρίνεται. Σαν Μονάδα Ταχείας Επέμβασης θεωρεί κυρίως τα ΕΚΑΜ, μπορεί όμως, όπως έγραφε στην πρότασή του, να υπάρξει αυτοτελείς Μονάδα με Μηχανές για ταχεία Δράση-Επέμβαση λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης (αυτό που σήμερα κάποιοι εμφανίζουν ως καινοτομία). Επομένως ο Στρατηγός έχει πάγιες θέσεις απόψεις και είμαι σίγουρος ότι δεν γνωρίζει ποιος είναι στην ΄Αμεση Δράση, αφού έχει δεκαπενταετία περίπου στην Εφεδρεία.-
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Δηλαδή η Ά.Δ δεν είναι ορατή?Δεν διενεργεί ελέγχους υψηλού και χαμηλού κινδύνου που σκοπό έχουν την Πρόληψη?Μηπως πρεπει να συγκρινουμε στατιστικα αποδοσεων?Θα γυρίσουμε στις εποχές της χωροφυλακής που πρώτα πήγαινε το περιπολικό για ελέγχους και στη συνέχεια ο ταγματάρχης?Κάθε διοικητής αναφέρει τα προβλήματα της περιοχής του στη ΓΑΔΑ και από εκεί δίνονται εντολές στα περιπολικά.Ετσι υπάρχει πλήρη διαφάνεια και εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί συνναλαγη η παράλειψη από κάποιους.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ένα είναι σίγουρο. Πρέπει να αλλάξει το μοντέλο αστυνόμευσης οπωσδήποτε.
Ας κάνουμε ο καθένας εξ ημών την Καρολίνα παιδί μας τους ηλικιωμένους στο Πικέρμι γονείς μας και τότε θα δούμε τι ακριβώς συμβαίνει στο θέμα
"Εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας " πολιτών.
Δεν καταλαβαίνουν τι κακό γίνεται με την έλλειψη αστυνόμευσης;