Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Λιμενικοί: Σε διαρκή ομηρία λόγω του απαράδεκτου συστήματος μεταθέσεων


Tα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και οι οικογένειες τους βρίσκονται σε διαρκή ομηρία χωρίς να μπορούν να προγραμματίσουν την ζωή τους, λόγω του απαράδεκτου συστήματος μεταθέσεων. Η θέση τους είναι δυσμενέστερη ακόμη κι από τα άλλα δύο σώματα ασφαλείας, ΕΛ.ΑΣ και Π.Σ. Το νέο Προεδρικό Διάταγμα 11/2021, όχι μόνο δεν ικανοποιεί πάγια αιτήματα των λιμενικών, αλλά οι διατάξεις του είναι ακόμη δυσμενέστερες όσων προέβλεπαν αυτές του  ν. 4504/2017 (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ) που τροποποιήθηκε με το  Ν4676/20 (κυβέρνηση ΝΔ).

Ο λόγος είναι ένας και απλός. Οι Κυβερνήσεις θέλουν να κρατάνε συνεχώς δέσμια τα στελέχη του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. με ότι αυτό συνεπάγεται στην Υπηρεσιακή τους απόδοση και ακεραιότητα αφού δεν τολμούν να αντιταχθούν σε παράνομες ή ανούσιες διαταγές υπό το φόβο της «μετάθεσης», δηλαδή της διατάραξης του οικογενειακού προϋπολογισμού και της οικογενειακής συνοχής.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών (ΠΟΛ) και πρωτοβάθμιες Ενώσεις Προσωπικού ζητάνε να ξεκινήσει διαβούλευση από την αρχή για το νέο ΠΔ για τις μεταθέσεις λιμενικών. Καταθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις εδώ και χρόνια που καθιστούν το σύστημα μεταθέσεων πιο δίκαιο για τα στελέχη. Οι εκπρόσωποι των λιμενικών έχουν αντιδράσει και έχουν καταγγείλει το ΠΔ 11/2021 που με τις διατάξεις του ενισχύει υπαρκτές αδικίες κι αδιαφανείς διαδικασίες. Στο νέο ΠΔ η Κυβέρνηση αρνείται να συμπεριλάβει, διατάξεις που διεκδικούν χρόνια τα συνδικαλιστικά όργανα των λιμενικών και που θα ενίσχυαν την αξιοπιστία και την ισονομία σε ότι αφορά τη διαδικασία των μεταθέσεων.

Σήμερα στο alt.gr παραθέτουμε ενδεικτικά 9 σημεία του νέο Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις των λιμενικών που αποδεικνύουν τα παραπάνω:

Στο άρθρο 17 «Δηλώσεις προτίμησης» παράγραφο 2.
Τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δεν επιτρέπεται να δηλώνουν τις Υπηρεσίες των οποίων οι έδρες θεωρούνται ίδιος τόπος με τις έδρες των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν ή με τις έδρες των Υπηρεσιών τις οποίες δηλώνουν ως τόπο προτίμησης. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου δεν θεωρούνται ως διαφορετικός τόπος οι έδρες των Υπηρεσιών οι οποίες προβλέπονται στην παρ. 7 του άρθρου 1 κλπ.

Δηλαδή τα στελέχη ενώ θα δικαιούνταν να διεκδικήσουν, βάση των μορίων, την θέση στη Υπηρεσία που ήδη υπηρετούν,δεν μπορούν να διεκδικήσουν θέση σε υπηρεσία που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη ή ίση των δεκαπέντε (15) χιλιομέτρων.Ακόμα χειρότερα όσον αφορά στελέχη που υπηρετούν στην ίδια Περιφερειακή  Ενότητα δεν μπορούν να διεκδικήσουν μετάθεση σε υπηρεσίες που ευρίσκονται στις Περιφερειακές Ενότητες Αθηνών και Πειραιώς, καθώς και στους Δήμους Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, Σαρωνικού, Σαλαμίνας, Ασπροπύργου, Ελευσίνας και Αχαρνών και Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Υπάρχει σοβαρό ζήτημα με τον τρόπο υπολογισμού των μορίων από τις περιοχές που υπηρετήσαν τα προηγούμενα έτη.Ο υπολογισμός των μορίων που συγκεντρώνονταν από τις περιοχές που το στέλεχος είχε υπηρετήσει τροποποιήθηκε. Με βάση το νέο ΠΔ μπαίνει συντελεστής δυσκολίας της των περιοχών υπηρεσίας. Η τροποποίηση αυτή έχει αναδρομική ισχύ. Με αποτέλεσμα να προκαλούνται αδικίες αφού στελέχη βρέθηκαν να έχουν συγκεντρώσει λιγότερα μόρια βάσει του νέου ΠΔ συγκριτικά με τα μόρια που συγκέντρωναν με το προηγούμενο ΠΔ 33/09 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το 97/2012.Κατά τον ίδιο τρόπο κάποιοι άλλοι ευνοούνται.Ακυρώνεται, δηλαδή, η προσφορά των στελεχών εκείνων που επέλεξαν να υπηρετήσουν σε μία υπηρεσία που με το προηγούμενο ΠΔ έδινε περισσότερα μόρια.

Σε κάθε περίπτωση ο νέος τρόπος υπολογισμού των μορίων δεν θα έπρεπε να είχε αναδρομική ισχύ αλλά να μετρά εφεξής.

Το Συμβούλιο Εκτάκτων Μεταθέσεων μπορεί να μεταθέσει οποιονδήποτε, σε οποιαδήποτε στιγμή σε οποιαδήποτε υπηρεσία. Με άλλα λόγια δεν λαμβάνονται υπόψη αντικειμενικά κριτήρια αλλά ούτε καν ιδιαίτερες καταστάσεις ασθένειας του ίδιου του στελέχους, μελών της οικογενείας του ακόμα και με πάνω του 67% αναπηρία, διαζευγμένοι, τρίτεκνοι  κ.τ.λ.

Τα κοινωνικά κριτήρια (οικογενειακή κατάσταση, θέματα υγείας κ.λ.π.) δεν αποτελούν μετρήσιμο μέγεθος ούτε στις τακτικές μεταθέσεις. Αναφέρεται ότι λαμβάνονται απλά υπόψη και δεν προκύπτει ότι δεσμεύουν το συμβούλιο μεταθέσεων.

Αφαιρείται η δυνατότητα σε αξιωματικούς Πλοιάρχους και Μηχανικούς μετά από ένα λογικό όριο ηλικίας και ετών υπηρεσίας στα πλωτά να βγαίνουν σε υπηρεσία ξηράς. Με το παλιό Π.Δ. 33 «περί μεταθέσεων» προβλεπότανε ειδική ρύθμιση ώστε με την συμπλήρωση του 45ου έτους της ηλικίας τους τα στελέχη τα οποία υπηρετούν σε αυτά, να έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση μετάθεσής τους σε υπηρεσία ξηράς.

Ο Ν.4504/17 όπως τροποποιήθηκε με τον  Ν4676/20 προβλέπει,  στο άρθρο 30 § 5 εδάφιο (ζ),να ρυθμιστούν στο ΠΔ τα θέματα συνυπηρέτησης που αφορούν τα στελέχη Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ. Παρόλα αυτάδεν γίνεται καμία αναφορά σε αυτά.

Ο Ν.4504/17 όπως τροποποιήθηκε με τον  Ν4676/20  προβλέπει,  στο άρθρο 30 § 5 εδάφιο (η), να εξειδικευτούν στο ΠΔ θέματα διοικητικής μέριμνας για το προσωπικό Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ.  το οποίο μετατίθεται. Στο νέο ΠΔ 11/2021 ουδεμία αναφορά και εξειδίκευση υπάρχει.

Για πρώτη φορά σε ΠΔ Μεταθέσεων ΔΕΝ γίνεται αναφορά στη προστασία του συνδικαλιστικού κινήματος και των εκπροσώπων των εργαζομένων βάσει του συνδικαλιστικού νόμου 1264/82. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την πολιτική που ακολουθούν οι τελευταίες Κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) να βάζουν εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση και συμμετοχή των εργαζομένων στους συλλογους τους προδίδει τις προθέσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας. Θέλουν να ακυρώσουν το ρόλο των εκπροσώπων των υπηρετούντων στο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤκαι να εκφοβίσουν τα ίδια τα στελέχη.

Ουδεμία πρόβλεψη για διαζευγμένα στελέχη σε αντίθεση με την ΕΛ.ΑΣ, σε αντίθεση με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 της Κύρωσης της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Ν. 2101/1992): «Τα Συμβαλλόμενα Κράτη μεριμνούν ώστε το παιδί να μην αποχωρίζεται από τους γονείς του, παρά τη θέλησή τους, εκτός εάν οι αρμόδιες αρχές αποφασίσουν, με την επιφύλαξη δικαστικής αναθεώρησης και σύμφωνα με τους εφαρμοζόμενους νόμους και διαδικασίες, ότι ο χωρισμός αυτός είναι αναγκαίος για το συμφέρον του παιδιού». Η απουσία πρόβλεψης έρχεται σε αντίθεση ακόμη και τον πρόσφατα ψηφισθέντα από την ΝΔ νόμο: «Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου».

Η Κυβέρνηση της ΝΔ και ο Υπουργός Ναυτιλίας έχουν ακέραιη την ευθύνη για το απαράδεκτο αυτό Προεδρικό Διάταγμα (11/2021), που πολλοί είχαν την αυταπάτη ότι θα έβαζε τάξη και δίκαιους κανόνες στις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις διαθέσεις των λιμενικών. Ακόμη και σήμερα το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να κάτσει στο ίδιο τραπέζι με τους εκπροσώπους των Λιμενικών. Να ακούσει τις τεκμηριωμένες προτάσεις τους.

Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής μπορούν και οφείλουν μέσα από τις Ενώσεις τους και την ΠΟΛ να αλλάξουν τα σχέδια της Κυβέρνησης.

Γαρδίκης Νίκος

 





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια