Άρθρο Μ.Χρυσοχοΐδη: Η μεγάλη μεταρρύθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης


Στον σημερινό κόσμο εκπλήξεων και αλλαγών έχει αλλάξει ριζικά η έννοια της ασφάλειας. Το περιεχόμενό της διευρύνθηκε και βάθυνε περιλαμβάνοντας τα αιτήματα για Ασφάλεια, Ανάπτυξη, Αξιοπρέπεια και Ανθεκτικότητα. Για να ανταποκριθεί στο διευρυμένο αίτημα ασφάλειας των πολιτών και στη σύγχρονη κοινωνική αποστολή της, η Ελληνική Αστυνομία αλλάζει τη φιλοσοφία, τον στρατηγικό της σχεδιασμό και το πλαίσιο δράσης της, ώστε να ανταποκριθεί πλήρως στις προκλήσεις του 21ου αιώνα.
 
Για να γίνουν εφικτές αυτές οι αλλαγές χρειάζεται μία εκ βάθρων μεταρρύθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης, μία πραγματική επανάσταση για τα ελληνικά δεδομένα. Η αστυνομική εκπαίδευση στο σύνολό της αντιμετωπίζει προβλήματα και ελλείψεις στο διδακτικό δυναμικό, στα μέσα, στις υποδομές, στη μεθοδολογία, στα εκπαιδευτικά προγράμματα και στην αξιολόγηση.

Η φιλοσοφία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης βασίζεται:

• Στην ανάγκη προώθησης και υποστήριξης του νέου οργανωτικού μοντέλου της Ελληνικής Αστυνομίας.

• Στην κεντρική φιλοσοφία ότι το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ενιαίο και αλληλένδετο, άρα το προσωπικό, όπου κι αν υπηρετεί, επιβάλλεται να διαθέτει μια κοινή παιδεία βασικών γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, άρα ένα «μίνιμουμ» προσόντων.

• Στην ανάγκη κατάρτισης και διά βίου επιμόρφωσης για την κάλυψη απαιτήσεων στις εξειδικευμένες νέες υπηρεσίες, άρα τη διασύνδεση-αντιστοίχηση με την επαγγελματική ενασχόληση.

• Στην ανάγκη η αστυνομική εκπαίδευση στο σύνολό της να γίνει πιο επαγγελματική και να λειτουργήσει με μικρότερες δομές, πιο οικονομικά και να αποκτήσει νέες, σύγχρονες υποδομές που θα αξιοποιούν τις τεχνολογίες εκπαίδευσης.

• Στην αξιοποίηση της έρευνας στην επιχειρησιακή δράση και στην ανάπτυξη του επαγγελματικού χαρακτήρα των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας.

• Στην αξιοποίηση του διεθνούς και παγκόσμιου κεκτημένου για την αστυνομική εκπαίδευση, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί κυρίως από τη CEPOL, τον ΟΑΣΕ και τον FRA, αλλά και των βέλτιστων πρακτικών από άλλες ευρωπαϊκές αστυνομίες.

• Στη σύνδεση και στη συνεργασία με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα, ειδικότερα για την εξασφάλιση της βέλτιστης ποιοτικά θεωρητικής γνώσης.

• Στην ανάγκη συνεχούς μετεκπαίδευσης και κατάρτισης των αστυνομικών.
 
Οι βασικές αλλαγές που προωθούνται είναι:

• Η αναδιάρθρωση, η ενίσχυση της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας και του ρόλου της Αστυνομικής Ακαδημίας.

• Η καθιέρωση επιστημονικού συμβουλίου το οποίο θα έχει την ευθύνη για την ποιοτική αναβάθμιση και αξιολόγηση των θεωρητικών μαθημάτων.

• Η ίδρυση μιας κεντρικής οικονομικής-διοικητικής υπηρεσίας διαχείρισης.

• Η δικτύωση και η σταθερή συνεργασία με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού και με αστυνομικές ακαδημίες και πανεπιστήμια.

• Η εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών, με καθιέρωση κύκλων σπουδών στη Σχολή Αστυφυλάκων και κατευθύνσεων στη Σχολή Αξιωματικών.

• Η κατάρτιση οδηγών σπουδών και η συγγραφή ειδικών συγγραμμάτων προσημασμένων στις μαθησιακές ανάγκες των σπουδαστών της Ακαδημίας.

• Η καθιέρωση συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.

• Η καθιέρωση συστήματος διδακτικών και πιστωτικών μονάδων (ECTS) για όλα τα μαθήματα.

• Η αλλαγή της διαδικασίας και των κριτηρίων επιλογής διδασκόντων.

• Ο σχεδιασμός πολιτικής δία βίου μάθησης και η διοργάνωση ειδικών σχολείων και προγραμμάτων για τους αστυνομικούς όλων των βαθμίδων.

• Η ενίσχυση της συμμετοχής σε προγράμματα ERASMUS+.

• Η μέγιστη αξιοποίηση ασκήσεων, βιωματικών μεθοδολογιών και τεχνολογικών μέσων εκπαίδευσης.
 
Το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης θα κατατεθεί στη Βουλή στο επόμενο δίμηνο.
 
* Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είναι υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

 




10 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Τόση παπάτζα και φούμαρο είχα καιρό να διαβάσω σε μια μόνο σελίδα. Εύγε.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία και μακάρι να γίνει το 1/100 από αυτά. Αυτό προϋποθέτει ότι τον άλλο μήνα δεν πάρει με διαδικασίες που παρακάμπτουν κάθε έννοια αξιοκρατίας, για κομματικούς, ψηφοθηρικους λόγους 500-1000 άτομα που θα τα βαφτίσει ειδικούς φρουρούς ή συνοριοφύλακες ή πανεπιστημιακούς φυλακές κτλ και θα τους βάλει ένα μήνα στη σχολή και θα τους πει εκπαιδευμενους

Ανώνυμος είπε...

Αέρας κοπανιστός!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Κ. Υπουργέ που είναι το νέο βαθμολογιο που εξήγγειλες παρέα με την ποασυ και θα ίσχυε από Γενάρη; Χάθηκε στο διάστημα ή το μετανιώσατε;

Ανώνυμος είπε...

Όμορφα πράγματα αλλά οι ΕΦ σε τρεις μήνες θα είναι άρτια εκπαιδευμένοι. Τι να πεις !!!!!! Ποιος κοροϊδεύει ποιον

Ανώνυμος είπε...

Εδώ, εν έτει 2021 στην ΕΛ.ΑΣ. ισχύει το υποχρεωτικό ξύρισμα όταν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη δεν ασχολούνται με τέτοια θέματα.Αυτο αποτελεί ένα απλό δείγμα για το πόσο εκσυγχρονισμό χρειαζόμαστε αλλά όλα είναι παχιά λόγια.

Ανώνυμος είπε...

Δεν ειναι εφικτό ενεκα μεγάλου οικονομικού κόστους!ο Σκυλακάκης δεν το υπογράφει .!

Ανώνυμος είπε...

Κυρ Μιχάλη δεν αφήνεις τις φιλοσοφίες και τις μεγάλες κουβέντες. Βγάλε ΄νεα εγχειρίδιο με "κανόνες δράσης-εμπλοκής" Αστυνομικών να λύσεις προβλήματα.
Πως ακινητοποιείται ένα αυτοκίνητο που δεν σταματάει.
Πως ακινητοποιείται ένα ένοπλος (συμπεριλαμβανομένης μολότοφ)
Πως ακινητοποιείται καταδιωκόμενος.
Για νακαθορίζεται από που αρχίζει η ευθύνη.
Και κάτι άλλο.
Ο Κανονισμός Οικονομικής Υπηρεσίας είανι από το 1958 (Ελληνική Βασιλική Χωροφυλακή) (Δεν πιστεύω να έχει αλλάξει), όταν ο Χωροφύλακας είχε το γκρα μαζί του όπου πήγαινε. Δεν βράθηκε ένας να τον επικαιροποιήσει΄
Και δεν είναι το μόνο

Ανώνυμος είπε...

Η ύπαρξη δυο διαφορετικών σχολών είναι ένα βασικό πρόβλημα. Δεν αλλάζει τίποτα ως συνήθως. Μασάει η κατσίκα ταραμά;

Ανώνυμος είπε...

Πολλά λόγια.... Κάντε όλα τα παραπάνω με δυο λόγια. 1) Παντελώς άοπλη αστυνομία. Τι χρειάζεται άλλωστε για να πάνε κατηγορούμενοι οι αστυνομικοί ; 2) Κάμερες, κάμερες, κάμερες σε όλους τους δημόσιους χώρους. Για να εντοπίζονται οι δράστες και έτσι να οδηγούνται ενώπιον της δικαιοσύνης ...αν δεν παραγραφεί με ειδικό νόμο το αδίκημα......για να τιμωρηθεί επιτέλους ο δράστης με αναστολή και αν στην χειρότερη περίπτωση ατυχήσει και φυλακιστεί να μπορεί να πάρει μια 5μερη άδεια βρε αδερφέ και να μην επιστρέψει. Για το 2ο σκέλος επίσης προτείνω οι φυλακές να είναι αφύλακτες με ανοικτές πόρτες. Μην ταλαιπωρούνται να αποδράσουν τα παιδιά και τραυματιστούς ή καθυστερήσουν να πάρουν άδεια.