Διοικητής Τροχαίας Αττικής: Πού πηγαίνουν τα χρήματα από τα πρόστιμα

O Διοικητής Τροχαίας Αττικής Σπύρος Λάσκος, μιλάει στο newsit.gr και την Μάγδα Τσέγκου για το αν και κατά πόσο οι πολίτες είναι συνεπείς στην τήρηση των μέτρων. Πόσα πρόστιμα έχουν επιβληθεί μέχρι σήμερα και πόσοι έλεγχοι έχουν γίνει; Πώς αντιδρούν οι πολίτες στους ελέγχους και τι μπορούν να κάνουν αν θεωρούν ότι αδικούνται σε κάποιον έλεγχο και παίρνουν το πρόστιμο;

Είναι όλοι οι τροχονόμοι επί ποδός, στα γραφεία υπάρχουν ελάχιστοι

«Τρέχουμε όλες αυτές τις μέρες ιδιαίτερα μετά τις 7 Νοεμβρίου όπου εφαρμόζεται η υπουργική απόφαση σχετικά με τα μέτρα περιορισμού για την εξάπλωση του κορονοϊού. Είναι όλοι οι τροχονόμοι επί ποδός, στα γραφεία υπάρχουν ελάχιστοι, εφαρμόζονται επακριβώς οι εντολές και οι οδηγίες που έχουν τεθεί από την πολιτική και τη φυσική ηγεσία. Προσπαθούμε να είμαστε όλοι στο δρόμο, κάποιες φορές υπερβάλλουμε τον εαυτό μας, και οι καιρικές συνθήκες  δεν είναι και οι καλύτερες. Θέλω να τονίσω εδώ, ότι την πρώτη περίοδο της πανδημίας τον Μάρτιο τον Απρίλιο, ήταν άνοιξη. Ήταν διαφορετικός ο καιρός. Τώρα σιγά-σιγά αρχίζει και το κρύο, όπως καταλαβαίνετε είναι ακόμα πιο επίπονη προσπάθεια που πρέπει να κάνει ο αστυνομικός. Προσπαθούμε σαν αξιωματικοί να είμαστε δίπλα τους και θέλω να τους ευχαριστήσω για τον τιτάνιο αυτό τον αγώνα που καταβάλλουν».

Τα κρούσματα κορονοϊού στην Τροχαία Αττικής

«Από τον Μάρτιο δηλαδή μέχρι σήμερα είχαμε 30 κρούσματα. Θεωρώ ότι δεν είναι πολύ μεγάλος αριθμός. Θέλετε θέμα τύχης, θέλετε ιδιαίτερης προσοχής που δείχνουν τα παιδιά, είναι πιστεύω σε μία ελεγχόμενη κατάσταση και δεν είναι αυτός ο μεγάλος αριθμός που θα πρέπει να μας ανησυχεί. Δεν εφησυχάζουμε σε καμία περίπτωση, εφαρμόζουμε με θρησκευτική ευλάβεια τις συμβουλές που μας δίνουν οι επαΐοντες. Πιστεύω ότι πάμε καλά και θα πάμε ακόμα καλύτερα.»

Από τον Μάρτιο μέχρι και σήμερα έχουν γίνει 162.000 έλεγχοι

«Προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε σε όλες αυτές τις υποχρεώσεις. Βέβαια όπως καταλαβαίνετε δεν μπορεί να είναι ένας τροχονόμος πίσω από τον κάθε οδηγό και οι έλεγχοι που γίνονται χιλιάδες έλεγχοι, απλώς να σας αναφέρω ότι από τον Μάρτιο που ξεκίνησε το πρώτο κύμα της πανδημίας μέχρι και σήμερα, έχουν γίνει γύρω στους 162.000 ελέγχους. Πιστεύω, ότι είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός. Στο κλεινόν άστυ, στις μεγάλες κεντρικές αρτηρίες, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθούν όλα τα οχήματα. Επαναλαμβάνω και πάλι, γίνονται όσο μπορούμε περισσότεροι έλεγχοι. Και θέλω εδώ να τονίσω, ότι είναι πολύ, μα πολύ αυστηροί, ειδικά στα διόδια, όσο και των Αφιδνών, όσο και του Καλαμακίου. Προσπαθούμε στα συγκεκριμένα σημεία να ελέγχουμε όσο περισσότερα αυτοκίνητα. Πιστεύω είμαστε σε ικανοποιητικό επίπεδο, αλλά έχουμε και περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης. Θέλω να τονίσω ότι είναι ιδιαίτερα έντονοι η έλεγχοι το πρωί που είναι ιδιαίτερα μεγάλη η αυξημένη μετακίνηση, το μεσημέρι με την επιστροφή και το βράδυ ιδιαίτερα μετά τις 9 που απαγορεύεται η κίνηση των οχημάτων.»

Πόσες παραβάσεις έχουν γίνει μέχρι σήμερα και που πηγαίνουν τα χρήματα;

«Είναι γύρω στις 3.200 παραβάσεις, εκ των οποίων τα 3/4 αφορούν την άσκοπη μετακίνηση και το υπόλοιπο 1/4, είναι η χρήση μάσκας, τόσο σε πεζούς, όσο και σε οδηγούς. Δεν παρατηρείται έντονη παραβατικότητα σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές και να σας πω και κάτι, ότι είναι και ανάλογα με τον αριθμό των ελέγχων, ανάλογα με τις ώρες, όπως καταλαβαίνετε. Δεν είναι κριτήριο η περιοχή. Αυτά τα χρήματα πηγαίνουν στην εφορία, μπορούν να πληρωθούν και με ηλεκτρονικό παράβολο. Δεν πάνε στους δήμους.»

Αντιμετωπίζουμε τον πολίτη με σεβασμό. Είναι δύσκολο και για εμάς να δίνουμε πρόστιμα 

«Να σας πω κάτι η νεολαία είναι ο φορέας του μέλλοντος, πιστεύω στους νέους ανθρώπους, αλλά δεν είναι μόνο οι τροχονόμοι που είναι ευγενικοί, πιστεύω ότι η πλειοψηφία είναι ευγενικοί, οφείλουμε να είμαστε ευγενικοί. Σεβόμαστε τον πολίτη. Κάποια στιγμή μπορεί να αντιδράσει ο πολίτης όταν θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε κάποια παράβαση, είναι ανθρώπινο πρέπει να διατηρούμε την ψυχραιμία μας και τις περισσότερες φορές το καταφέρνουμε. Ξέρετε είναι δύσκολο, γιατί την ώρα που επιβάλλεις το πρόστιμο, του αφαιρείται από το παντελόνι και από το πορτοφόλι 300 ευρώ, είναι δύσκολες εποχές, είναι πολλές οι ανάγκες και οφείλουμε να είμαστε ευγενείς και να αντιμετωπίζουμε τον παραβάτη με την δέουσα ευγένεια και με τον δέοντα σεβασμό. Όχι μόνο οι τροχονόμοι αλλά το σύνολο των αστυνομικών.»

Τι μπορεί να κάνει ο πολίτης όταν νιώθει ότι αδικείται σε κάποιον έλεγχο και παίρνει το πρόστιμο

«Είναι και ο αστυνομικός άνθρωπος και πάνω στην πίεση και το φόρτο της δουλειάς, θα μπορεί να κάνει κάποιο λάθος. Μπορεί ο πολίτης μέσα σε 5 μέρες από την ημέρα βεβαίωσης της παράβασης να υποβάλλει τις αντιρρήσεις του μέσω email ή μέσω fax όπου γράφει επάνω στο χαρτί που επιβεβαιώνει την παράβαση, την υπηρεσία που ανήκει ο αστυνομικός έχει δώσει την παράβαση και ο Διοικητής είναι υποχρεωμένος, αφού συστήσει μία επιτροπή τριμελή, να ελέγξει τις ενστάσεις και αν κρίνει ότι είναι βάσιμες να ακυρώσει την κλήση. Λάθη γίνονται, λάθη δεν κάνουν αυτοί που δεν ενεργούμε.»

Στην καραντίνα το ¼ των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αφορά παράσυρση πεζών μεγάλης ηλικίας.

«Εγώ θα ήθελα να σταθώ και στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, εκτός από την τήρηση των μέτρων που έχουν σχέση με τον κορονοϊό. Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, αδειάζουν οι δρόμοι, κάποιοι δράττονται της ευκαιρίας να αυξήσουν μεγάλες ταχύτητες. Παράκληση, όχι μεγάλες ταχύτητες, τηρούμε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, φοράμε το κράνος μας, τη ζώνη μας, σεβόμαστε τον κόκκινο σηματοδότη, σεβόμαστε τους πεζούς που είναι πάνω στη διάβαση, και πιθανόν να θελήσουν να τη διασχίσουν. Και ιδιαίτερη παράκληση, προσοχή στους ηλικιωμένους που τους χρωστάμε, τους οφείλουμε, γιατί να προσθέσω και το 1/4 των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αφορά παράσυρση πεζών και είναι ιδιαίτερα μεγάλης ηλικίας. Είναι θλιβερό και λυπηρό να χάνονται οι πατεράδες μας, οι μητέρες μας, οι παππούδες μας οι γιαγιάδες.»



https://www.newsit.gr