Σε έξαρση οι “κόντρες” αυτοκινήτων και μηχανών το τελευταίο καιρό στην Αττική


Μια από τις υπηρεσίες της αστυνομίας που βρίσκονται πιο κοντά στον πολίτη, σε σχέση με τις υπόλοιπες είναι η Τροχαία
Συνέντευξη του Δημήτρη Αποστολόπουλου

στον Γιώργο Σόμπολο

Καλείται να διαλευκάνει τροχαία, να ρυθμίσει την κυκλοφορία όταν υπάρχει πρόβλημα στους φωτεινούς σηματοδότες, όταν υπάρχουν πορείες, σε διελεύσεις επισήμων, γενικά οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρχει στους ελληνικούς δρόμους.

Και ενώ θα περίμενε κανείς η υπηρεσία αυτή να διαθέτει επαρκές προσωπικό, τα πράγματα είναι πολύ “στριμωγμένα” όταν η κουβέντα έρχεται στην ουσία, δηλαδή στον αριθμό των στελεχών αλλά και τα μέσα λειτουργίας.

Μιλώντας στην kedenews ο Δημήτρης Αποστολόπουλος, συνδικαλιστής Αστυνομικός που υπηρετεί στο Β’ Τμήμα Τροχαίας Βορειοανατολικής Αττικής και μέλος της παράταξης Μ.ΠΡ.Ο.Σ.Τ.Α. Β/Α Αττικής, εξηγεί την πραγματική δράση της υπηρεσίας, τονίζει τα προβλήματα και κυρίως, δίνει λύσεις.

Πόσα τμήματα διαθέτει η Τροχαία στην Αττική; 
«Η Τροχαία είναι επιφορτισμένη με την ασφάλεια και επιτήρηση του οδικού δικτύου αλλά και την πρόληψη των οδικών ατυχημάτων.

Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής αποτελείται από τμήματα Τροχαίας με εδαφική αρμοδιότητα, από έξι έως δεκατέσσερις δήμους κατά περίπτωση. Ένα από αυτά είναι και η διεύθυνση Βορειοανατολικής Αττικής που καλύπτει δήμους όπως Χολαργός, Παπάγου, Σπάτα Αρτέμιδα, Παιανία κλπ. Μια τεράστια δηλαδή έκταση πολλών τετραγωνικών χιλιομέτρων και χιλιάδες πολίτες που καθημερινά ζητούν την βοήθεια μας.»

Πόσο ευρύ είναι το φάσμα των αρμοδιοτήτων της Τροχαίας;  
δημήτρης αποστολόπουλος«Στην αντίληψη που επικρατεί στο ευρύ κοινό, το έργο της Τροχαίας περιορίζεται στην επιτήρηση του οδικού δικτύου, στην πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων μέσω συνεργείων ελέγχων, στη βεβαίωση παραβάσεων σε οδηγούς που παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, στην καταγραφή υλικών ζημιών που λαμβάνουν χώρα στο οδικό δίκτυο καθώς και στη διερεύνηση τροχαίων ατυχημάτων και εξιχνίαση ατυχημάτων με εγκατάλειψη.

Λίγοι είναι εκείνοι που εκτός των παραπάνω γνωρίζουν ότι η Τροχαία είναι επιφορτισμένη με την εκπαίδευση σχολικών τροχονόμων, διαλέξεις σε σχολεία, ενημέρωση οδηγών και μαθητών με έντυπο υλικό, επιτήρηση του δικτύου ακόμη και σε ακραίες καιρικές συνθήκες όπως βροχή, χιόνι, καύσωνα, ανεμοθύελλα, χαλάζι, καύσωνα.

Το έργο των αστυνομικών τροχονόμων είναι ευρύ και δύσκολο καθώς πολλές φορές κρίνεται αναγκαία η καταδίωξη και σύλληψη παραβατών οδηγών που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, αλλά και οδηγών που εκτελούν αυτοσχέδιους αγώνες (οι «κόντρες» είναι φαινόμενο σε έξαρση το τελευταίο διάστημα).

Η Τροχαία το τελευταίο διάστημα εντείνει τις περιπολίες και δρα στοχευμένα σε κάθε πρόβλημα που γνωστοποιείται από πολίτες ή από δημοτικές αρχές ή από τα Μ.Μ.Μ., κάτι που γίνεται επι καθημερινής βάσεως από την υπηρεσία μου, το Β.ΤΤ. Βορειοανατολικής Αττικής.

Για παράδειγμα, στην περιοχή της Αρτέμιδας και του Παπάγου (Λ. Αναστάσεως) μετά από καταγγελλόμενα για θόρυβο από δίκυκλα και επίδειξη ικανοτήτων, πραγματοποιήσαμε ειδικό συνεργείο ελέγχων με θορυβόμετρο και ραντάρ για ταχύτητες.

Επίσης, πρόσφατα εξιχνιάστηκε από το ανακριτικό τμήμα της υπηρεσίας μας τροχαίο θανατηφόρο στο Δήμο Χαλανδρίου.

Παρ’ όλη την φιλότιμη προσπάθεια και το ζήλο του προσωπικού καθώς και τις δράσεις και τον σχεδιασμό της Διεύθυνσης, υπάρχουν κάποια θέματα που αν λύνονταν, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην περαιτέρω βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Πάγιο αίτημα του συνδικαλισμού, αποτελεί η ενίσχυση με περισσότερο αστυνομικό προσωπικό και μέσα.»

Ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα στα οποία οφείλει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να δώσει άμεσα λύσεις;  
«Δύο είναι τα ουσιαστικά ζητήματα που πρέπει να διευθετήσουν οι αρμόδιοι.

Το πρώτο είναι η απεμπλοκή της υπηρεσίας μας από αλλότρια καθήκοντα προς την αποστολή της, όπως μέτρα σε δικαστήρια και φύλαξη αλλοδαπών κρατουμένων – εγκαταστάσεων, διότι ο αριθμός των αστυνομικών δεν επαρκεί για να ασχοληθεί με το αντικείμενο της τροχαίας, το οποίο προϋποθέτει εξειδίκευση και εμπειρία.

Το δεύτερο σημαντικό ζήτημα είναι ότι μεγάλο ποσοστό των σημάτων στα οποία καλούνται να επιληφθούν οι αστυνομικοί της τροχαίας είναι για καταγραφή υλικών ζημιών από συγκρούσεις.

Κάτι που γίνεται παράλληλα και από τους σταθμούς των ασφαλιστικών εταιρειών που κάνουν μάλιστα περισσότερες ενέργειες από εμάς, αφού δεν καταγράφουν απλά τις ζημιές και τις πορείες, αλλά κάνουν σχέδιο και βγάζουν φωτογραφίες.

Άρα συμπεραίνουμε ότι θα πρέπει η Τροχαία να απεμπλακεί με σχετική διάταξη από αυτό το καθήκον.

Είμαι σίγουρος ότι η πολιτεία και η κοινωνία αναγνωρίζουν το δύσκολο αστυνομικό και κοινωνικό έργο αυτής της ιστορικής και πάντοτε αγαπημένης υπηρεσίας.

Με αυτές τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν και αναλύθηκαν παραπάνω η Τροχαία θα καταστεί ικανή να αποδώσει ακόμη περισσότερα στο κοινωνικό σύνολο.»








1 σχόλια :

Νίκος είπε...

Η τροχαία κοντά στον πολίτη; Σοβαρά τώρα; Για τόσο ηλίθιους μας περνάτε; Αν είναι κοντά στον πολίτη γιατί έχουμε χίλιους νεκρούς κάθε χρόνο και χιλιάδες ανάπηρους και βαριά τραυματίες; Όλοι έχουμε αντιληφθεί ότι υπάρχει μια ανεξέλεγκτη κατάσταση στους δρόμους όπου οι εληναράδες δολοφόνοι της ασφάλτου δρουν χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος. Για όλα φταίει η ανυπαρξία της τροχαίας που κάνει μόνο αποσπασματικούς ελέγχους για να γράφει νούμερα τα οποία ανακοινώνει το υπουργείο. Όταν τόσες δεκαετίες έχεις χιλιάδες νεκρούς και συνεχίζεις σαν αστυνομία και πολιτεία την ίδια τακτική που δεν έχει κανένα αποτέλεσμα, δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν, ή ότι είναι ανίκανοι πράγμα που δεν το πιστεύω ή ότι κυριαρχεί η αδιαφορία και το πολιτικό κόστος. Γιατί να επιβάλουν τον νόμο και να δυσαρεστήσουν τους ελληναράδες χάνοντας έτσι ψήφους; Εξάλλου οι νεκροί δεν ψηφίζουν. Αυτά συμβαίνουν μόνο σε αποχαυνωμένες κοινωνίες όπου οι κυβερνήσεις νοιάζονται μόνο για τους ψήφους και οι πολίτες για να δρουν ανεξέλεγκτα πιστεύοντας ότι δεν θα τύχει ποτέ σε αυτούς κάτι κακό.