ΜΜΜ: Τρίωρη στάση εργασίας την Πέμπτη σε Ηλεκτρικό, Μετρό και Τραμ - Πώς θα κινηθούν τα λεωφορεία


Αλαλούμ με την απεργία στα μέσα μεταφοράς την Πέμπτη. Αρχικά στην κήρυξη 24ωρης απεργίας την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου για εργαζομένους σε λεωφορεία και τρόλεϊ αλλά και τους εργαζομένους στα ΚΤΕΛ προχώρησε η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών, εκφράζοντας την αντίδρασή τους στην είσοδο των ΚΤΕΛ στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Ωστόσο, σωματεία εργαζομένων σε ΟΑΣΑ και ΟΣΥ ξεκαθαρίζουν πως δεν υπάρχει απόφαση για προκήρυξη απεργίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου. Το μόνο σίγουρο είναι η τρίωρη στάση εργασίας στη ΣΤΑΣΥ.

Στάση εργασίας σε Ηλεκτρικό, Μετρό, Τραμ

Ακινητοποιημένα θα είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα.

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προχωρούν σε τρίωρη σταση εργασίας διεκδικώντας :

-Να αγοραστούν ανταλλακτικά, υλικά και αναλώσιμα προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με πυκνότερα δρομολόγια στο άμεσο μέλλον, που θα αποτρέπουν τον συνωστισμό στις αποβάθρες.

-Να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των προσλήψεων, που έχουν εξαγγελθεί, και να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την κάλυψη του συνόλου των υπαρχόντων κενών αποκλειστικά με μόνιμο και τακτικό προσωπικό.

-Να γίνονται, με μέριμνα της εταιρείας, τεστ για τον COVID-19 σε όλους τους εργαζόμενους, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη.

Τέλος, δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι στο "κομμάτιασμα και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας" και ότι αγωνίζονται για φθηνά, γρήγορα, αξιόπιστα και ασφαλή Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Τα σωματεία Εργαζομένων σε ΟΑΣΑ και ΟΣΥ, δεν θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΟΣΜΕ την 15η Οκτωβρίου

Εν τω μεταξύ, δεν θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, τα σωματεία εργαζομένων σε ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καθώς και η ´Ενωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.

Οι διοικήσεις των σωματείων, σε κοινή ανακοίνωσή τους ξεκαθαρίζουν, πως δεν υπάρχει απόφαση για προκήρυξη απεργίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ και καταγγέλλουν παράλληλα την ΟΣΜΕ για την προκήρυξη, κάνοντας λόγο για "ύποπτο ρόλο του προέδρου της", ο οποίος "εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιωτών που εκπροσωπεί (ΚΤΕΛ) και όχι των εργαζόμενων".

"Ο πρόεδρος της Ο.Σ.Μ.Ε που 'όψιμα' ασχολήθηκε με τα προβλήματα των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών, δεν μπήκε καν στο κόπο να ρωτήσει τους καθ' ύλην αρμόδιους θεσμικούς φορείς, δηλαδή τους ίδιους τους εργαζόμενους της Ο.ΣΥ και τα σωματεία τους, προτού προκηρύξει την απεργία αυτή. Καταγγέλλουμε τον 'ύποπτο' ρόλο του προέδρου της Ο.Σ.Μ.Ε., ο οποίος ουσιαστικά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιωτών που εκπροσωπεί (ΚΤΕΛ) και όχι των εργαζομένων" τονίζουν στην ανακοίνωσή τους και προσθέτουν πως "οι διοικήσεις των σωματείων των εργαζομένων στην επιχείρηση Ο.ΣΥ Α.Ε., με έκπληξη πληροφορηθήκαμε για την '24ωρη απεργία' που αποφάσισε η διοίκηση της Ο.Σ.Μ.Ε στις 15 Οκτωβρίου 2020 και αφορά κυρίως στους εργαζομένους της Ο.ΣΥ.".

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχει το ενδεχόμενο, μεμονωμένοι εργαζόμενοι να προχωρήσουν σε απεργία.

Την 24ωρη ανακοίνωσε η ΟΣΜΕ

Η ΟΣΜΕ (μέλη της είναι κυρίως σωματεία εργαζομένων σε ΚΤΕΛ καθώς και το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ) η οποία και ανακοίνωσε την 24ωρη απεργία, διαμαρτύρεται για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας και την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα ΚΤΕΛ, μετά την υπογραφή σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.

Η ανακοίνωση της

Η ΟΣΜΕ στην ανακοίνωσή της έκανε λόγο για "ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας", σημειώνοντας στην ανακοίνωσή της ότι "ενώ τουλάχιστον 500 λεωφορεία ιδιοκτησίας της ΟΣΥ που έχουν αγοραστεί με χρήματα του ελληνικού λαού, παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και μπορούν να επισκευαστούν με αμελητέο κόστος, η κυβέρνηση με τη σύμπραξη της διοίκησης της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ, σκέφτηκε ως "λύση" για να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια να αναθέσει χωρίς κανόνες, χωρίς διαφάνεια και χωρίς έλεγχο, το έργο της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ".

Όπως ορίζει η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής θα παραχωρηθούν στα ΚΤΕΛ 60 λεωφορειακές γραμμές ή περίπου το 20% του συγκοινωνιακού έργου για τα επόμενα δύο χρόνια. Η δε, ακριβής λίστα με τις γραμμές έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την εν λόγω απόφαση το υπουργείο Μεταφορών αναθέτει στον Ο.Α.Σ.Α. να υπογράψει τη σύμβαση εκτέλεσής του, καθοριζόμενου από τα δρομολόγια αυτά, συγκοινωνιακού έργου με τα ΚΤΕΛ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ, τα οποία με τη σειρά τους έχουν δικαίωμα υπεκμίσθωσης μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Α.Ε., Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ Α.Ε. και ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΘΗΒΩΝ Α.Ε.

Σύμφωνα με την απόφαση, που υπογράφει ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής "στη σύμβαση θα καθορίζονται οι όροι, η εποπτεία, ο έλεγχος, το κόμιστρο και οι κυρώσεις, σχετικά με την εκτέλεση του ανωτέρω συγκοινωνιακού έργου. Η εν λόγω σύμβαση θα έχει διάρκεια δύο ετών".

Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών ζητά:

- Άμεση απόσυρση των ιδιωτών ΚΤΕΛ από τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Αθήνας. - Επαναφορά στο σύστημα συγκοινωνιών της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ όλων των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ. - Επαναφορά σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού των ΚΤΕΛ.


https://www.thetoc.gr