Πού βρίσκονται τα κοντέινερ του τρόμου; Στις αποθήκες του ναυστάθμου Κρήτης η νιντρική αμμωνία που μετέφερε το πλοίο-βόμβα Mekong Spirit


Tο εκρηκτικό του θανάτου στη Βηρυττό ήταν, με βάση επίσημα έγγραφα, στο φορτίο του πλοίου που παρέμεινε αγκυροβολημένο στη Σούδα από τον Μάιο του 2017 μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2018

 

Συγκλονίζει παγκόσμια η πολύνεκρη έκρηξη που σημειώθηκε στην Βηρυττό, στοιχίζοντας τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους, με τις εικόνες καταστροφής να κάνουν τον γύρο του κόσμου. Η νιτρική αμμωνία, που σκόρπισε τον θάνατο, είναι βασικό συστατικό ενός βιομηχανικού εκρηκτικού που χρησιμοποιείται στις εξορύξεις μεταλλευμάτων, λατομεία και αστικές κατασκευές και μπορεί να αναφλεγεί υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

 

Το επικίνδυνο αυτό εκρηκτικό, σύμφωνα με επίσημα έγγραφα του Πλημμελειοδικείου Πειραιά ότι μέσα στα κοντέινερ του φορτηγού πλοίου “Mekong Spirit”, του πλοίου “βόμβα” που ήταν αγκυροβολημένο στη βόρεια πλευρά του κόλπου της Σούδας στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Κρήτης για οκτώ και πλέον μήνες. Στο φορτίοτου υπήρχαν απλοί και ηλεκτρικοί πυροκροτητές, εκρηκτικό γαλάκτωμα (νιτρική αμμωνία), πυρίτιδα, συσκευές πυροδότησης καθώς επίσης 1.287.000 φυσίγγια για καραμπίνες, 310.000 φυσίγγια για πιστόλια, περίστροφα ή άλλα πολεμικά όπλα κ.ά.

 

Τι απέγιναν τα κοντέινερ με τη νιτρική αμμωνία που είχαν ξεφορτωθεί και το προσωπικό του Ναυστάθμου το καλοκαίρι του 2017 τους έριχνε νερό για να αντέξουν τις υψηλές θερμοκρασίες; Που αποθηκεύτηκε η ποσότητα εκείνη της νιτρικής αμμωνίας πριν αναχωρήσει το πλοίο για την Θεσσαλονίκη; Βρίσκεται στις αποθήκες του Ναυστάθμου Κρήτης ή μεταφέρθηκε σε αποθήκες στη βόρεια Ελλάδα; Ουδείς έχει απαντήσει στο ερώτημα.

 

Το Parakritika.gr προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον νέο Διοικητή του Ναυστάθμου Κρήτης, Πλοίαρχο Ι. Σαρηγιάννη, προκειμένου να έχει επίσημες απαντήσεις, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό.

 

ΤΑ 81 ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ στο σύνολο του ηλεκτρονικού Τύπου, το μεσημέρι της 23ης Μαΐου 2017 το Αρχηγείο του Λιμενικού έλαβε ένα μυστηριώδες email με τίτλο «Warning warning warning» και αποστολέα εταιρεία με επωνυμία «African Brindge Shipping».

 

Το μήνυμα ενημέρωνε ότι το φορτηγό πλοίο «Mekong Spirit», που είχε μόλις αποπλεύσει από τη Σμύρνη της Τουρκίας, μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά σε εταιρεία στο Σουδάν, καταχωρημένη στη μαύρη λίστα του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών.

 

Η εφημερίδα “Καθημερινή” είχε στη διάθεσή της συνομιλία ανάμεσα στον Ουκρανό καπετάνιο και αξιωματικό του Λιμενικού, που καταγράφηκε το απόγευμα της 23ης Μαΐου 2017 και ενώ το υπό σημαία Μάλτας φορτηγό είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Σμύρνης μεταφέροντας 81 κοντέινερ με εκρηκτικά. Τα 29 κοντέινερ είχαν προορισμό το Πορτ Σουδάν και τα υπόλοιπα θα εκφορτώνονταν διαδοχικά στο Τζιμπουτί, στην Ινδονησία και στην Αυστραλία.

 

Τελικά, τι απέγιναν τα κοντέινερ του πλοίου; Αναχώρησε πλήρες φορτίου από τη Σούδα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη ή όχι; Έμειναν πίσω στη Σούδα τα κοντέινερ του πλοίου και τι περιέχουν;

 

 

ΝΟΜΙΜΟ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ… ΕΛΕΓΕ Η ΕΤΑΙΡΙΑ

Το φορτίο του πλοίου Mekong Spirit είναι νόμιμο, ισχυριζόταν με ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία Lumar.

 

Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση ο νομικός εκπρόσωπος της Lumar, ναυτιλιακής με έδρα την Ελβετία, η εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου τους.

 

Ο ίδιος πρόσθετε ότι η εταιρεία συνεργάστηκε πλήρως με τις ελληνικές αρχές και έδωσε όλα τα σχετικά δηλωτικά προκειμένου να αποδείξει ότι το φορτίο του πλοίου που περιλάμβανε εκρηκτικές ύλες εξόρυξης και φυσίγγια κυνηγετικών όπλων προορίζονταν για αστική χρήση, ότι συμμορφώνονταν πλήρως με όλους τους σχετικούς κανονισμούς.

 

ΜΝΗΜΕΣ ΠΑΝΟΡΜΙΤΗ

Όσο το πλοίο ήταν δεμένο στη Σούδα, οι κάτοικοι της περιοχής ήταν ανάστατοι και οι μνήμες του “Πανορμίτη” ξύπνησαν, του πλοίου με τις φιάλες υγραερίου για τον Ναύσταθμο και το ατύχημα του 1979 με την τότε έκρηξη που είχε συγκλονίσει ολόκληρη την Κρήτη.

 

Πολύ δε περισσότερο τώρα, μετά τα όσα συνέβησαν στη Βηρυττό, θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις -ακόμη κι αν είναι στρατιωτικό “μυστικό”- για το αν η νιτρική αμμωνία του “Mekong Spirit” είναι αποθηκευμένη στη Σούδα ή όχι!

 

ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ “ANDROMEDA”

Σύμφωνα τέλος με το in.gr, η χημική ουσία του νιτρικού αμμωνίου δεν είναι άγνωστη για τις ελληνικές Αρχές, καθώς στο παρελθόν είχε κατασχεθεί ποσότητα αυτού του χημικού λιπάσματος, μαζί με άλλες εκρηκτικές ύλες, πυροκροτητές και λοιπός εξοπλισμός αυτών, σε πλοίο που είχε προορισμό τη Λιβύη.

 

Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2018, το πλοίο “Andromeda’ -με σημαία Τανζανίας- έπλεε μεταξύ Τουρκίας, Αιγύπτου και Λιβύης για δύο περίπου μήνες, μέχρι που εξέπεμψε σήμα για βοήθεια ανοιχτά της Κρήτης.

 

Ο έλεγχος του Λιμενικού έδειξε πως στο πλοίο βρίσκονταν 410 τόνοι εκρηκτικών που ενώ είχαν έγγραφα με τελικό προορισμό το Τζιμπουτί, θα έφταναν στη Μισράτα της Λιβύης. Άμεσα ενημερώθηκε η ελληνική Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας, που διέταξε τη δέσμευση του φορτίου.

 

Οι 410 τόνοι εκρηκτικών μεταφέρθηκαν σε αποθήκη του Ελληνικού Στρατού στις Σέρρες, όπου βρέθηκε και κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν το φορτίο του «Aνδρομέδα» εμπίπτει στις κυρώσεις του ΟΗΕ κατά της Λιβύης.

 

Μάλιστα, το Λιμενικό Σώμα είχε δημοσιοποιήσει βίντεο από την επιχείρηση κατάσχεσης των 29 κοντέινερ που περιείχαν εκρηκτικές ύλες από το πλοίο «Andromeda».

 

 

Μετά την άφιξη των εκρηκτικών υλών στις Σέρρες, αξιωματικοί του Ε.Σ. είχαν ζητήσει την απομάκρυνσή τους από τις αποθήκες, χωρίς κανείς να γνωρίζει αν αυτό συνέβη ποτέ ή όχι.

 

Όπως επίσης, κανείς δεν γνωρίζει αν φυλάσσονται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας που επιβάλλονται για τέτοιου είδους ύλες.


parakritika.gr