Εντός 8 μηνών ο νέος φράχτης στον Εβρο


Σε 8 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου φράχτη στον Εβρο. Αυτό αποκάλυψε στη Βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 62,9 εκατ. ευρώ και ανέλαβε να το υλοποιήσει κοινοπραξία που συγκρότησαν οι τέσσερις από τις πέντε κατασκευαστικές εταιρείες που κλήθηκαν να μετάσχουν στη διαδικασία της ανοικτής διαπραγμάτευσης.

Οπως είχε αποκαλύψει η «Κ» στο φύλλο της 3ης Αυγούστου, ένα μέρος του έργου αφορά τη συντήρηση και ενίσχυση του υφιστάμενου φράχτη μήκους 12,5 χιλιομέτρων που εκτείνεται από τον μεθοριακό σταθμό 1 στις Καστανιές μέχρι τη Νέα Βύσσα. Πρόκειται για το τεχνητό εμπόδιο που κατασκευάστηκε το 2012 και «συνέβαλε ουσιαστικά στην επιτυχημένη αποτροπή της παράνομης εισόδου όσων επιχείρησαν από εκείνο το σημείο να εισέλθουν παράνομα στη χώρα», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στα μέλη της επιτροπής Δημόσιας Τάξης ο κ. Χρυσοχοΐδης. Ο υφιστάμενος φράχτης θα ενισχυθεί με μεταλλικό κιγκλίδωμα από χάλυβα ύψους 4,3 μέτρων αντί 3,5 που είναι σήμερα. Θα αποκατασταθούν ζημιές που υπέστη από τα επεισόδια της άνοιξης καθώς και την κακοκαιρία, όπως για παράδειγμα στα τελευταία 400 μέτρα (σ.σ. περιοχή της «πράσινης πόρτας»). Σε εκείνο το σημείο ο φράχτης έχει καταρρεύσει λόγω πλημμυρών.

Το δεύτερο και κύριο τμήμα του έργου αφορά την κατασκευή νέου φράχτη στα ποτάμια σύνορα και συγκεκριμένα την περιοχή των Φερών. «Απότοκος της συνεργασίας ΕΛ.ΑΣ. και Στρατού ήταν η κοινή διαπίστωση ότι υφίσταται ανάγκη για ένα νέο τεχνητό εμπόδιο, έναν νέο φράχτη, δηλαδή, στα κρίσιμα σημεία της ελληνοτουρκικής μεθορίου», δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης. Οπως διευκρίνισε, θα αποτελείται από ισχυρό μεταλλικό κιγκλίδωμα από γαλβανισμένο χάλυβα ύψους 5 μέτρων. Στην κορυφή του φράχτη θα προσαρμοστούν προεξοχές για στερέωση αγκαθωτής κονσερτίνας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο νέος φράχτης θα έχει συνολικό μήκος 27 χλμ. Τα πρώτα 9 χλμ. θα φτιαχτούν στο «Πέταλο» Φερών, τα επόμενα 15 χλμ. θα καλύψουν την περιοχή του «Κτήματος Τσιρόζη», ενώ άλλα 2,5 χλμ. θα καλύψουν την περιοχή «Νέα Εγνατία».

Πρόκειται ουσιαστικά για δυσεπιτήρητα σημεία κατά μήκος της συνοριογραμμής Ελλάδας - Τουρκίας, όπου ο ποταμός Εβρος δεν λειτουργεί ως φυσικό σύνορο καθώς το τουρκικό έδαφος «μπαίνει» δυτικά του ποταμού.

Δίκτυο δρόμων

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αποκάλυψε ότι κατά μήκος του τεχνητού εμποδίου θα κατασκευαστεί δίκτυο χωμάτινων δρόμων ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση και συντήρηση του φράχτη καθώς και 8 νέα υπερυψωμένα αντιβαλλιστικά παρατηρητήρια που θα χρησιμοποιούνται από τον Ελληνικό Στρατό. Τέλος, είπε ότι εκτελούνται εργασίες για τη συντήρηση 57 υφιστάμενων υποδομών - φυλακίων. Για λογαριασμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης η προκάτοχος του κ. Χρυσοχοΐδη, Ολγα Γεροβασίλη, χαρακτήρισε την κρίση του περασμένου Μαρτίου «ελεγχόμενη» και υποστήριξε ότι «ούτε ο υπάρχων φράχτης έλυσε το πρόβλημα ούτε αυτός που θα κατασκευαστεί τώρα αρκεί» και τόνισε ότι υπάρχει ανάγκη «για μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το μεταναστευτικό».

Σήμερα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη επισκέπτεται τον Εβρο μαζί με τον Αυστριακό ομόλογό του, ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα.

 

Γιάννης Σουλιώτης

https://www.kathimerini.gr