Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο & εκπαίδευση πιλότων χωρίς …..αεροσκάφος! Όλα γίνονται στην Ελλάδα;

Εξ’ όσων γνωρίζουμε η Ισραηλινή εταιρεία Elbit έχει κάνει προτάσεις προς το ΥΠΕΘΑ για την εκπαίδευση των πιλότων μας. Εντούτοις προκαλεί εντύπωση ότι η εταιρεία επιμένει να μην
προσδιορίζει ποιό αεροσκάφος τελικά προτείνει για την προκεχωρημένη επιχειρησιακή εκπαίδευση.
Αρχικά η πρόταση της μιλούσε για μεταχειρισμένα αεροσκάφη ενώ στη συνέχεια άρχισε να αναφέρεται σε αεροσκάφη νέας παραγωγής χωρίς όμως να κατονομάζει τον τύπο. Μήπως  τελικά η εταιρεία προσπαθεί να οδηγήσει την ΠΑ στο αεροσκάφος L-39NG;
Το αεροσκάφος L-39NG έχει σχεδιαστεί από την τσέχικη εταιρεία Aero Vodochody, σαν αναβάθμιση του αεροσκάφους της δεκαετίας του ‘60 L-39 Albatros και συνεργάζεται με τις Ισραηλινές εταιρείες IAI και Elbit. Η IAI κατασκευάζει μεγάλο μέρος των ηλεκτρονικών ενώ η Elbit κατασκευάζει την κάσκα του χειριστή και το εκπαιδευτικό σύστημα εδάφους συμπεριλαμβανομένου και του εξομοιωτή. Οι τρεις εταιρείες έχουν υπογράψει συμφωνία για την προώθηση του αεροσκάφους στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα η Elbit συμμετέχει και σε διάφορα προγράμματα αναβαθμίσεων των L-39.
Παρά την ανακοίνωση τον Απρίλιο του 2018, ότι η Σενεγάλη θα ήταν ο πρώτος πελάτης με την αγορά 4 αεροσκαφών L-39NG, εντούτοις τα πρόσφατα οικονομικά προβλήματα της Aero Vodochody δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Τελικά μόλις πρόσφατα, η Aero Vodochody εξαγοράστηκε από μία άλλη τσέχικη εταιρεία, την Omnipol σε συνεργασία με έναν Ούγγρο επιχειρηματία και το σχετικό πρόγραμμα ανάπτυξης «μπαίνει στον πάγο».
Υποτίθεται πως τα αεροσκάφη θα άρχιζαν να παραδίδονται το 2020, αλλά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως αναμενόταν. Μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί μόνο 2 πρωτότυπα, τα οποία δεν έχουν ολοκληρώσει τις δοκιμές που απαιτούνται και η δημιουργία γραμμής παραγωγής φαίνεται πολύ μακρινή.
Το πρόγραμμα της Σενεγάλης οδηγείται σε ακύρωση, λόγω αδυναμίας εξεύρεσης χρηματοδότησης από την Elbit, η οποία θα υποστήριζε το πρόγραμμα και η Σενεγάλη έχει στραφεί πλέον στην Ιταλική Leonardo για την κάλυψη των αναγκών της σε εκπαιδευτικά.
Είναι προφανές, ότι η πρόταση της Elbit, προσπαθεί να αναστήσει το πρόγραμμα του L-39NG από την πίσω πόρτα.
Γίνεται όμως εκπαίδευση πιλότων μαχητικών αεροσκαφών χωρίς ….αεροσκάφος; Μάλλον όχι!




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια